altijdgeluk
door altijdgeluk Jan 3, 2008 om 12:19
Computers & telefonie

Gegevens Mozilla Thunderbird terugvinden en verzetten

Hallo beste mensen,

al een paar jaar gebruik ik Mozilla Firebird en heb inmiddels ca 600 adressen van o.a. mijn patiënten daarop opgeslagen, naast andere belangrijke gegevens.
Ineens verschijnt het programma 'leeg', alle opgeslagen gegevens zijn verdwenen.
Computer opstarten naar het vorig ijkpunt hielp niet.
Nu wil ik graag al de gegevens op een stabiel programma overzetten, omdat dit erg belangrijke informatie is. Liefst ook een programma, van welk ik de gegevens kan printen - de uitdraai van Mozilla was zeer onoverzichtelijk.

Mijn vragen:

  1. Hoe kan ik - digibeet - de opgeslagen, bewaarde e-mails terugvinden?
  2. Welk programma is geschikt voor de toekomst?
  3. Hoe kan ik de adressen en belangrijke e-mails overzetten?
Alvast heel hartelijke dank!
Altijd geluk

1043 5 Rapporteer

gsm
door gsm - Jan 3, 2008 om 13:27
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo,

De database van Thunderbird staat in deze map:
   Documents and Settings\<Gebruikersnaam>\Application Data\Thunderbird

Hier staan verschillende programma's die mogelijk te gebruiken zijn voor het exporteren:
    http://export.alienpicks.com/

Outlook is een goed alternatief, maar is niet gratis, zoals Thunderbird.

GSM

gsm
door gsm - Jan 3, 2008 om 13:30
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@redactie
Ik had even grote moeite met antwoorden omdat de tekst in de titel te lang was geworden!!!!

Kopie van de originele Titel van het antwoord:

Reactie: Hoe kan ik gegevens overzetten van Mozilla Thunderbird terugvinden en op een stabiel programma?

GSM

altijdgeluk
door altijdgeluk - Jan 3, 2008 om 13:37
35 Antwoorden / 12 Vragen

O je, dank je voor de waarschuwing. Nu kan ik de vraag niet meer veranderen.

Als digibeet weet ik ook niet waar ik de map kan vinden, waarin de gegevens opgeslagen zijn. Maar ben op zoek naar iemand die er wat meer over weet en die je instructies kan gebruiken.

Hartelijke dank!

Altijd geluk

door 4711 - Jan 3, 2008 om 20:12
885 Antwoorden / 2 Vragen

Als je tijdig een backup maakte ,dus een CD met mails en adressen had je geen probleem gehad, vermoedelijk is niet Thunderbird maar iets anders de oorzaak dat alles gewist is, eventueel een slechte harde schijf of virus die alles wiste!

Ook bij een update van 1.5 naar 2.0 zoals ik laatst deet ging ik ook tijdelijk alles naar een ander nooit gebruikt mail programma over zetten want je weet maar nooit, maar dit is wel een  van de betrouwbaarste programma's  mits je tijdig de juiste versie updaten.

Vele Linux gebruikers  willen niet anders, en  kijk ook of er niets in de prullenbak is opgeslagen door een foutje want daar komt het ook vaak terecht bij verwijderen!

Helaas vermelde U niet welke Thunderbird versie U heeft en  welke Windows U gebruikte.

edwardus
door edwardus - Jan 3, 2008 om 20:23
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Thunderbird is op zich een hardstikke goed email programma, alleen wat minder voordehandliggend bij professioneel gebruik.

Ik kan me niet voorstellen dat Thunderbird de emails zoekgemaakt hebben. Wat is er gebeurd? Een verandering van Windows loginnaam misschien?

Verder hoop ik toch serieus dat je als arts of medisch beroepsbeoefenaar de verantwoordelijkheid hebt genomen van patiënten-informatie backups te maken. Herstellen naar een systeemherstelpunt heeft geen zin bij verwijderde bestanden, dus als deze bestanden verwijderd zijn is een backup terugplaatsen de enige oplossing (die ik zie).

Doe voor de zekerheid in elk geval een Zoek-actie naar mappen met de naam *.sbd en *.default, dit kunnen Thunderbird mappen zijn.