vi
door vieruur Jun 1, 2014 om 21:01
Computers & telefonie

Gekochte tablet blijkt eens eerder verkocht te zijn

Ik heb dit weekend (mei 2014) een Qware tablet gekocht. Na het uitpakken heb ik een aantal spelletjes via playstore gedownload. Bij iedere spel liep de tablet binnen een paar minuten vast of startte de tablet zichzelf opnieuw op.
Met de file explorer van de tablet heb ik thumbnails gevonden van het programma dropbox van o.a. foto's van opgroeiende kinderen (daterend vanaf vorig jaar juni). Ook staat er een schoonmaaklijst op met een paar telefoonnummers. Eentje moet zeker van de vorige eigenaar zijn. Voor bijna 200 euro dacht ik dus een nieuwe tablet gekocht te hebben.

Wat moet ik nog meer doen behalve de tablet terug brengen en het geld terug vragen?

8962 36 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 1, 2014 om 21:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat zou u dan nog meer kunnen doen?

mahadma
door mahadma - Jun 1, 2014 om 21:09
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Omruilen voor een èchte nieuwe uit verzegelde doos.

mahadma
door mahadma - Jun 1, 2014 om 21:15
11547 Antwoorden / 51 Vragen

P.S. Tenzij u willens en wetens een "gerefurbishte" (= gerepareerde) gekocht heeft.

gompy2
door gompy2 - Jun 1, 2014 om 21:17
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vieruur schreef op zondag 1 jun 2014, 21:01]
Wat moet ik nog meer doen behalve de tablet terug brengen en het geld terug vragen?
Misschien de naam van de shop noemen waar dat ding gekocht is opdat een ander weet dat er heel goed opgelet moet worden als men daar iets koopt.

vi
door vieruur - Jun 2, 2014 om 07:24
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 1 jun 2014, 21:15]P.S. Tenzij u willens en wetens een "gerefurbishte" (= gerepareerde) gekocht heeft.

Nee dat heb ik dus niet, dan had ik wel eentje via marktplaats aangeschaft.

vi
door vieruur - Jun 2, 2014 om 07:26
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 1 jun 2014, 21:17][quote=vieruur schreef op zondag 1 jun 2014, 21:01]
Wat moet ik nog meer doen behalve de tablet terug brengen en het geld terug vragen?
Misschien de naam van de shop noemen waar dat ding gekocht is opdat een ander weet dat er heel goed opgelet moet worden als men daar iets koopt.

Ik moet nog terug naar de winkel. Eerst zien wat hun reactie is.

ekiem
door ekiem - Jun 2, 2014 om 10:23
676 Antwoorden / 100 Vragen

Als het allemaal is zoals u vermeld dan kunt u toch terug naar de winkel want u heeft geen nieuw apparaat gekregen. U heeft toch nog wel het aankoop bewijs en de orginele verpakking ?
U koopt een nieuw apparaat maar krijgt een gebruikte en dit kan natuurlijk niet.

Willen ze hier niet aan voldoen dan mischien de rechts bijstand verzekering inschakelen als u die heeft.

Ekiem

di
door diversion - Jun 2, 2014 om 12:44
103 Antwoorden / 7 Vragen

Terugbrengen, geld terugvragen, ergens anders een andere tablet kopen en voortaan met een grote boog om die betreffende winkel heen lopen. En bij die andere winkel heel goed navragen of het wel echt om een splinternieuwe en ongebruikte tablet gaat. Want je hoort dit soort dingen steeds vaker. Beetje dubieus dat ze hun klanten dan zo dom inschatten dat die er niet achter zouden komen.

blackjes
door blackjes - Jun 2, 2014 om 12:49
141 Antwoorden / 34 Vragen

Ik weet eigenlijk nu al de naam van de winkel(s). Er zijn er twee die dit regelmatig doen. Ik zou m'n geld terug eisen, want het vertrouwen in die zaak is er natuurlijk niet meer.

mo
door moesje57 - Jun 2, 2014 om 12:53
6 Antwoorden / 3 Vragen

Ook ik heb een tablet (Yarvik) gekocht (Foto Klein) waarvan ik dacht een nieuwe te hebben gekregen. Het zegel van dedoos was verbroken en heb hier een melding van gemaakt. Kreeg als antwoord dat dit normaal is en dat de inhoud gecontroleerd is. Heb de tablet thuis geinstalleerd en had al snel het idee dat het een gebruikt exemplaar was. Twijfelde en heb daarna allerlei bestanden gevonden. Grafieken e.d. Ben hierom terug gegaan naar de winkel, maar ze overtuigden mij ervan dat dit onmogelijk was. Een paar keer tablet terug gezet in fabrieks instelling en grafieken kwamen telkens terug. Toen liep tablet vast en heb weer alles teruggezet, maar nu ook alle bestanden en waren de grafieken verdwenen. Tablet teruggebracht naar de winkel en heb meteen een nieuwe gekregen. Nu was het zegel van de doos NIET verbroken. Bij thuiskomst had ik nu wèl een nieuw exemplaar. Blijkt dus maar weer dat het wel degelijk gebeurd dat je een gebruikt exemplaar meekrijgt. Ik zou zeggen" teruggaan naar de winkel en een nieuwe eisen in een doos waarvan het zegel niet verbroken is".
Succes ermee.
Moesje57

ma
door mariska41 - Jun 2, 2014 om 13:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kom op dan met de namen van die fijne winkels die 2e hands spullen als nieuw verkopen.
Dan zijn we pas echt geholpen.
Bij voorbaat dank.

blackjes
door blackjes - Jun 2, 2014 om 13:23
141 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mariska41 schreef op maandag 2 jun 2014, 13:02]Kom op dan met de namen van die fijne winkels die 2e hands spullen als nieuw verkopen.
Dan zijn we pas echt geholpen.
Bij voorbaat dank.

Beste mariska41,

Dit is niet de juiste plaats om reclame of antireclame te maken voor bedrijven. Dus dat doen we maar niet.

Vr. gr. Blackjes

tw
door twannie1960 - Jun 2, 2014 om 13:30
8 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ij ook gehad bij de kijkshop.

Ik had daar vorig jaar ook een tablet van difirecne gekocht. Toen ik thuis hem had opgeladen en opstarte, kwam ik er ook achter dat deze niet nieuw was. Heb toen de helpdesk can difericn gebeld en die stuurde mij gelijk terug naar de kijkshop. Daar wilden ze hem niet ruilen. Ik in de winkel gelijk weer met de helpdesk gebeld. En met de persoon die ik eerder aan de ljjn had uitgelegd, aan de balie met de speaker aan. Ze waren niet blij bij de kijkshop. Er stond een hele rij mensen al achter mij. Toen met veel morren hebben ze mij dan toch maar een nieuwe, geheel geseald meegegeven.

di
door diversion - Jun 2, 2014 om 13:31
103 Antwoorden / 7 Vragen

@Blackjes: Me dunkt dat het forum van de site van een consumentenprogramma nu juist de goede plaats is om een dergelijke winkel aan de kaak te stellen.

co
door cordenhollander - Jun 2, 2014 om 14:06
4 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien U de naam van de winkel niet wilt vertellen en dus ook niet anderen wilt behoeden voor
diens kwalijke praktijken en bovendien hiermee het bedrijf in kwestie aanmoedigd om dit maar
te blijven doen, kan ik geen andere conclusie trekken dat dit een broodje aap verhaal is.
Als U werkelijk voor een aanzienlijk bedrag in de maling bent genomen en U bent daar zo verbolgen over dat U wel de moeite neemt om anderen te vragen wat die ervan denken en wat er tegen is te
doen en dan toch besluit geen naam en toenaam te vermelden krijgt ook deze rubriek van Kassa
het niet begerenswaardige niveau van een roddelblad met een hoop geschreeuw en weinig inhoud
en nut. Erg jammer. Mensen zoals U verdienen eigenlijk zo'n leverancier.

labren
door labren - Jun 2, 2014 om 14:11
862 Antwoorden / 0 Vragen

ja , een beetje dom gepraat is het nu !!!

wimmi20
door wimmi20 - Jun 2, 2014 om 16:47
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat raar dat u de vraag stelt.
U bent nog niet eens terug geweest in de winkel.

br
door brunoennicky - Jun 2, 2014 om 16:52
39 Antwoorden / 17 Vragen

ha cordenhollander,inderdaad je heb groot gelijk!! vieruur je heb mooie praatjes,maar je vermeld niks bij wie de aankoop is geweest,volgens mij heb je het zelf bij marktplaats gekocht en probeer je via een omweg allerlei toestanden te maken bij welk winkel dan ook,dit is kassa vieruur.de mensen helpen elkaar hier met vragen of problemen,maar als jij niet mee werkt,helpt niemand jou.wat dacht je trouwens terug te halen behalve geld terug of een verzegelde nieuwe tablet???
een reisje na het buitenland omdat een medewerker van een bedrijf jou niet goed geholpen heeft,het klopt niet als je iets nieuws koop moet het nieuw zijn,maar meer dan geld terug of een nieuwe zit er echt niet in!!

keessie1
door keessie1 - Jun 2, 2014 om 16:56
138 Antwoorden / 9 Vragen

Misschien komt het omdat Heel Veel mensen dingen kopen zonder zich goed te oriënteren omdat ze het artikel toch gewoon terug brengen als het ze niet bevalt.
Wat zouden de winkels daar dan mee moeten doen? Weg gooien? Een beetje zonde en belastend voor het milieu niet waar?

Ik heb behalve als het apparaat defect blijkt te zijn , nog nooit iets terug gebracht naar de winkel, waarschijnlijk omdat ik
De moeite neem om reviews en ervaringen te lezen voor ik iets koop en in de winkel indien mogelijk e.e.a. Bekijk of test.

Groetjes keessie

wimmi20
door wimmi20 - Jun 2, 2014 om 17:05
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Als je via het internet iets koopt dan heb je het wettelijke recht om het artikel binnen
een tijdsbestek terug te geven.
In een winkel heb je dat recht niet.
Wordt iets gebruikt, en teruggebracht, dan is het niet nieuw meer.
Het zegel of plakband op de doos is verbroken.
Een fatsoenlijk bedrijf verkoopt het artikel hierna niet meer als zijnde nieuw.
Deze bedrijven houden regelmatig verkopingen op het internet van teruggebrachte of gerepareerde goederen.
En zo hoort het ook, niet opnieuw verkopen alsof het een nieuw artikel is.

forever-nl
door forever-nl - Jun 2, 2014 om 17:16
400 Antwoorden / 11 Vragen

Mensen laten we even uitgaan van de correctheid van een verhaal, ik zie geen overtuigende aanwijzingen dat er iets niet klopt. De reden kan zijn dat vieruur eerst even de reactie van de winkel wil afwachten, dit lijkt hij/zij bovendien zelf aan te geven. Niet gelijk namen gaan roepen op internet kan voordelig zijn bij het tot stand komen van een goede afhandeling van het probleem. Uiteraard kan het tegendeel ook waar zijn, maar de naam van de verkoper weer verwijderen achteraf is lastig terwijl deze aan het verhaal toevoegen als extra drukmiddel heel eenvoudig is. Mogelijk krijgen we de naam van de zaak alsnog te weten, zo niet dan is en blijft de toegevoegde waarde dat vraagsteller een antwoord heeft op de vraag en eventuele andere mensen die het lezen ook weten hoe te handelen.

mahadma
door mahadma - Jun 2, 2014 om 17:49
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Ooit een eenvoudige gsm gekocht waar in een aantal telefoonnummers in het geheugen stonden, van een eerdere gebruiker kennelijk, eenvoudig opgelost door terug te gaan en met een prettige prijsaanpassing tevreden weg. Zal hier ook wel zo worden opgelost of geruild voor een echte nieuwe.

labren
door labren - Jun 2, 2014 om 17:54
862 Antwoorden / 0 Vragen

je kan voor de rest niks doen als alleen maar terug brengen en je geld terug vragen , wat wou je meer gaan doen dan ?????

forever-nl
door forever-nl - Jun 2, 2014 om 17:59
400 Antwoorden / 11 Vragen

In dit soort gevallen verzamel ik altijd wat maten om er even langs te gaan. Vaak komt dan ook de politie erbij (zeker als ik mijn gelijk niet krijg en wij dus logischerwijs de winkel weigeren te verlaten). Politie erbij is wel fijn want dan kan ik meteen aangifte doen van fraude en oplichting. Komt niet heel vaak voor trouwens, hooguit een paar keer per week.

labren
door labren - Jun 2, 2014 om 21:58
862 Antwoorden / 0 Vragen

forever, hahahahahahaha en je loopt nog steeds los rond in deze maatschappij hahahahaha grappenmaker hahahahaha

tijger1
door tijger1 - Jun 2, 2014 om 22:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En de winkelier kan meteen aangifte doen van bedreiging.

@labren

Uw toetsenbord heeft weer problemen.

vi
door vieruur - Jun 2, 2014 om 23:35
4 Antwoorden / 1 Vragen

Zoveel reacties had ik niet verwacht. Voor de ongelovigen het is in ieder geval echt gebeurt, ik ga vrijdagavond naar de winkel om mijn geld terug te vragen en dan laat ik jullie weten welke winkel het is en hoe hun reactie was.
Sorry dat ik jullie in spanning moet houden, maar ook ik moet gewoon werken.

@ekiem: zover komt het hopelijk niet
@diversion: het is inderdaad frustrerend, zeker als het met opzet gebeurt zou zijn
@moesje57: dank je
@twannie1960: gelukkig is het je gelukt
@cordenhollander: met dit soort conclusies wordt het inderdaad net een roddelblad
@brunoennicky: echt niet?
@Diumenge en blackjes: jullie snappen mijn bedoelingen
@forever-nl: *proest*

diumenge
door diumenge - Jun 2, 2014 om 23:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat komt er nu allemaal van onder stenen te voorschijn gekropen? Wat een onzinnige reacties zeg.

Het siert TS om niet direct de naam van de winkel te noemen, wellicht is er sprake van een vergissing. Verder kan het ook geen kwaad om hier je licht op te steken alvorens verhaal te gaan halen.

door 1953 - Jun 3, 2014 om 02:37
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Flink stampij gaan maken in de winkel op een druk moment, vooral als het niet goedschiks gaat, dan kwaadschiks de boel ten berde brengen publiekelijk.

Toch geen koop op afstand, dan kunt u de koop op afstand het 'annuleren' binnen de zeven werkdagen!

mahadma
door mahadma - Jun 3, 2014 om 08:45
11547 Antwoorden / 51 Vragen

@1953,

in een stenen winkel is koop koop. Dan is er geen "annuleren binnen zeven werkdagen".

vi
door vieruur - Jun 8, 2014 om 17:12
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben naar de winkel geweest. De bedrijfsleidster heeft de bestanden op de tablet gezien en vond dit erg vreemd aangezien zij alleen nieuwe en ongebruikte apparaten verkopen. Er is direct naar Qware gebeld en die kon geen verklaring geven. Volgens Qware kan de tablet gereset worden en dan is alle data weg, maar daar wilde de bedrijfleidster niets van weten. De tablet wordt terug gestuurd naar Qware en ik heb direct mijn geld terug gekregen.

Ik ben blij dat het zonder slag en stoot is opgelost. Voor de nieuwsgierigen: ik had de tablet bij Intertoys gekocht.

forever-nl
door forever-nl - Jun 8, 2014 om 19:03
400 Antwoorden / 11 Vragen

Dank voor de terugkoppeling en fijn dat het goed is opgelost allemaal.

do
door dokkum - Aug 10, 2014 om 15:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies hetzelfde. Voor beide kinderen kocht ik een Qware, beide dezelfde tablet alleen andere kleur. Bij de tablet van mijn dochter zat veel minder op dan die van mijn zoon en bij haar stonden er prive filmpjes van een gezin op. Je denkt een nieuwe te kopen en krijgt dan een tablet die eerder gebruikt is.

Het lijkt mij normaal dat als je een nieuwe koopt je ook een nieuwe krijgt die niet eerder gebruikt is anders had ik wel bewust voor een tweedehands tablet gekozen. Met het idee dat iemand anders de tablet ook niet zonder reden retour gezonden heeft weiger ik deze tablet te houden. Na contact met intertoys hoop ik een nieuwe te krijgen want dit wil ik niet. Straks krijg je juist problemen doordat ie eerder gebruikt is en als de garantie dan afgelopen is zit je ermee.

Cookies
door Cookies - Aug 10, 2014 om 16:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=dokkum schreef op zondag 10 aug 2014, 15:26]
Het lijkt mij normaal dat als je een nieuwe koopt je ook een nieuwe krijgt die niet eerder gebruikt is anders had ik wel bewust voor een tweedehands tablet gekozen.

Wat moet een winkelier dan doen met al die geretourneerde artikelen?

Het komt ooit zover dat artikelen niet meer geretourneerd mogen worden, tenzij er wat aan kapot is Of men gaat (zoals MM al doet) een % inhouden bij retourneren.

forever-nl
door forever-nl - Aug 10, 2014 om 16:19
400 Antwoorden / 11 Vragen

Ik retourneer eigenlijk nooit iets, in de afgelopen jaren één keer gedaan en dat had er mee te maken dat de winkel geen duidelijke informatie over het product op haar website had staan. Een eigenschap ontbrak en toen heb ik het teruggezonden.

Helaas zijn er ook mensen die meteen vier paar schoenen bestellen en dan de drie verkeerde maten terugsturen. Als dat teveel gedaan wordt dan stoppen winkel vermoedelijk met de mogelijkheid voor gratis retourneren.

Momenteel zijn er genoeg winkels waarbij dat kan, blijkbaar zijn er meer mensen zoals ik dan de andere categorie die ik noemde.

Wat Media Markt doet gaat trouwens neem ik aan om producten uit de 'gewone' winkels en niet de online winkel. Bij online aankopen is het bij de meeste producten een recht en hoef je enkel de retourzending te betalen, tenzij de winkel dit dus ook op zicht neemt.

Verder is het bedrijfsrisico dat dingen retour mogen worden gezonden. Er zijn ook best opties er vanaf te komen op een eerlijke manier. Bijvoorbeeld met een korting verkopen als op zicht gebruikt product in nieuwstaat.

zoekster
door zoekster - Aug 10, 2014 om 16:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 10 aug 2014, 16:00][quote=dokkum schreef op zondag 10 aug 2014, 15:26]
Het lijkt mij normaal dat als je een nieuwe koopt je ook een nieuwe krijgt die niet eerder gebruikt is anders had ik wel bewust voor een tweedehands tablet gekozen.

Wat moet een winkelier dan doen met al die geretourneerde artikelen?

Het komt ooit zover dat artikelen niet meer geretourneerd mogen worden, tenzij er wat aan kapot is Of men gaat (zoals MM al doet) een % inhouden bij retourneren.
Als er niet meer mag worden geretourneerd gaat iedereen over tot internet aankoop. Valt er ook geen % in te houden.