fi
door figooh Aug 11, 2015 om 12:52
Computers & telefonie

Geld terug van computeroutlet.nl te Zeist

Net als bij een eerdere vraag op dit forum uit 2013 heb ik 21 april 2015 een laptop aangeschaft via de webshop van computeroutlet.nl, Woudenbergseweg 19 Unit C4 3707HW Zeist. Doordat ze mijn oorspronkelijke bestelling ´´opeens´´ niet meer konden leveren, ondanks vermelding van voorraad beschikbaar op de website, kon ik een ander model bestellen of twee weken wachten tot de nieuwe voorraad zou komen. Ik koos voor het wachten, hetgeen tot twee keer toe werd verlengd. Uiteindelijk gaven ze toe dat er niet kon worden geleverd en vroegen of ik een andere laptop wilde. Toen ik aangaf de order te willen annuleren werd er op 5 juni een credit nota naar mij verstuurd voor het originele bedrag van euro 389 onder vermelding "product langere tijd niet leverbaar".

Sinds 5 juni ben ik nu bezig om de 389 euro terug te krijgen. Inmiddels is er 3 maal telefonisch toegezegd, o.a. tweemaal door [Edit redactie: naamsvermelding verwijderd] , dat het geld de volgende dag op de rekening zou staan, hetgeen vervolgens niet gebeurde. Tijdens die gesprekken wordt er een show opgevoerd dat men even naar de administratie loopt en zogenaamd ter plekke verifieerd dat de administratie de inboeking doet. Al met al klinkt dit als oplichting en bedrog; het lijkt also dit bedrijf bijna failliet is en de touwtjes maar net aan elkaar kan knopen.

Wat kan ik nu nog doen om ervoor te zorgen dat dit bedrijf mijn geld teruggeeft? Moet ik aangifte doen? Moet ik de winkel op stelten zetten? Deurwaarder? Online een hoop herrie maken? Andere opties?

3266 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Aug 11, 2015 om 13:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Klik HIER voor het klachtenformulier.

Had allang terugbetaald moeten worden (wettelijk binnen 14 dagen).
Weer zo'n snert-webshop.

U kunt hierover ook een klacht op trustpilot.com zetten. U bent niet de enige die op z'n geld zit te wachten.
KLIK

Als de zaak inderdaad slecht loopt is het meestal zo dat de hardste schreeuwers online het eerst worden geholpen.

Denk ook nog aan klachtenkompas.nl en klacht.nl

fi
door figooh - Aug 11, 2015 om 13:15
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dank voor beide snelle reacties! Waardevol. Overigens bij klacktcompas.nl wordt de klacht niet behandeld omdat ze niet zijn aangesloten. Klacht wordt enkel gepost. Ga keurmerk nu checken.

zoekster
door zoekster - Aug 11, 2015 om 13:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=figooh schreef op dinsdag 11 aug 2015, 13:15]Dank voor beide snelle reacties! Waardevol. Overigens bij klacktcompas.nl wordt de klacht niet behandeld omdat ze niet zijn aangesloten. Klacht wordt enkel gepost. Ga keurmerk nu checken.
Ook al wordt de klacht niet behandeld, je moet ervoor zorgen dat je overal met je verhaal op internet staat. Geen bedrijf vindt het prettig, al die openlijke kritiek.
Denk ook nog aan facebook en twitter.

Ze moeten als het ware 'van je gezeur af willen'.

fi
door figooh - Aug 11, 2015 om 13:26
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Trustpilot net ook ingevuld!

ro
door robertel - Aug 11, 2015 om 18:19
58 Antwoorden / 1 Vragen
0

NAW gegevens melden zijn niet echt sjiek. Noem de naam van de toko en verder niets!

ho
door hopetobehelping - Aug 11, 2015 om 21:11
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste figooh,

u had uw geld natuurlijk al lang terug moeten hebben.
Dit is wat consuwijzer er over zegt, klik hier, hier en hier.
Als ik u was zou ik ook contact opnemen met consuwijzer, een belletje kan zeker geen kwaad, 088 - 0 70 70 70. Zou als ik u was uw klacht daar ook deponeren.
Dit soort praktijken van webshops horen niet en moeten gewoon gestopt worden.

Als u over een rechtsbijstandsverzekering beschikt zou ik als ik u was daar ook contact mee opnemen en het aan ze voorleggen.
U heeft recht op uw geld terug. U heeft de bewijzen in handen, u zou ook nog kunnen overwegen om een incassobureau in te zetten (let daarbij wel op de kosten, bij voorkeur één waarbij ook een deurwaarder is aangesloten zodat het hele traject afgemaakt kan worden).
Hoop dat snel uw geld terug heeft.

tijger1
door tijger1 - Aug 11, 2015 om 23:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Misschien daar een bezoekje brengen, kan de administratie het meteen uitbetalen.

fi
door figooh - Aug 12, 2015 om 08:57
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dank voor jullie reacties. Na twee maanden (en 5 maanden sinds de bestelling/betaling...) actief leuren om mijn geld en alle schijnbewegingen van dit bedrijf is, volgend op snelle interventie van Webshop Keurmerk gisteren, het bedrag per direct op mijn rekening gestort! Binnen een kwartier na de interventie werd ik door het bedrijf telefonisch benaderd dat het geld onderweg was. Kan de klachtenroute van Webshop Keurmerk dus van harte aanbevelen.

Jammer dat dit bedrijf het geregeld zo ver laat komen (gezien vergelijkbare klachten op diverse fora gedurende de laatste paar jaren), en dat alle medewerkers inclusief de door mij met naam genoemde manager bewust aan dit spel meespelen, want dit soort beleid met daaropvolgende negatieve publiciteit is voor je bedrijf natuurlijk het begin van het einde.

Cookies
door Cookies - Aug 12, 2015 om 08:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Ze zijn aangesloten bij het Webshop Keurmerk. Ik zou dus om te beginnen daar je klacht melden KLIK

Op die site staat tenslotte onderstaande:

Indien u winkelt bij een aangesloten webwinkel weet u als consument dat:

U veilig kunt betalen
U zeker weet bij welk bedrijf u winkelt
Uw privacy gewaarborgd is
Er sprake is van een onafhankelijke geschillenbemiddeling
De Keurmerk-code door een winkel moet worden nageleefd
U een afkoelingsperiode van 14 dagen heeft
Met andere woorden, dat u veilig en betrouwbaar kunt winkelen op internet.

tijger1
door tijger1 - Aug 12, 2015 om 09:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Mooi dat het geregeld is. Bedankt voor het terugmelden.

In het vervolg is zorgvuldig onderzoek doen naar een shop omdergelijke problemen te voorkomen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer

Pe
Pedro Harmsen - May 3, 2024 om 17:16
Garantie & verzekeringen

Niet geïndexeerde begrafenisverzekering

Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer

jd
jdbeste1 - May 4, 2024 om 21:07
Vrije tijd & tuin
TrackR app voor android

TrackR app voor android

Ik heb een TrackR tracker hier maar de bijhorende android app werkt niet meer. Is er iemand die hier een alternatieve app voor weet? Lees meer