filiusg
door filiusg Mar 12, 2004 om 11:29
Computers & telefonie

Geld terugvragen bij verhuizing Planet ADSL

Ik ben al ongeveer een half jaar een abbonement bij Planet Internet. Nu ben ik verhuist naar een nieuw adres en ik had ruim op tijd schriftelijk mijn verhuizing doorgegeven, dit was op 1 December. 3 Weken later had ik nog niets gehoord en heb voor de zekerheid een herhalingsbrief gestuurd. Weer 3 weken later (tijdens de verhuizing) nog steeds geen brief dus had ik even gebeld. Nu bleek dat ze helemaal niets ontvangen hadden ondanks dat ik het naar het goede adres gestuurd had.

Dus ik heb de verhuizing telefonisch door kunnen geven en het bleek moeilijk te zijn om mij abbonement mee te nemen naar het nieuwe adres met een nieuw telefoonnummer. Ik verwachte dat ik binnen een maand wel weer aangesloten zou zijn. Weer 3 weken later (en wat mailtjes heen en weer) nog steeds geen internet!

Na ongeveer 6 telefoontjes (verspreid over een aantal weken) werd ik vrijwel niet geholpen omdat ik een draadloze router heb en volgens hun was deze niet goed ingesteld (ondanks dat deze gewoon op het oude adres werkte), en ze ondersteunen geen routers bij de Planet helpdesk, ondanks dat ik deze router netjes bij KPN heb gekocht.

Nu is het ondertussen 12 Maart en sinds vandaag kan ik eindelijk weer internetten. Het bleek te liggen aan het IP-adres wat ik heb gekregen. Deze was niet geschikt voor de wijkcentrale waar ik op aangesloten zat.

Een heel verhaal zoals je kunt lezen. Nu vraag ik mij af of ik het abbonementsgeld voor 2 maanden terug kan vragen. Ik heb in die tijd niet kunnen internetten.

475 5 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 13:00
402 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat u de voorwaarden van Planet in huis heeft. Ik meen me te herinneren dat in zulke voorwaarden regels staan voor zulke situaties.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:00
763 Antwoorden / 1 Vragen

nee in principe kan je dit niet terugvragen, je betaald bij een provider voor een account en ook al heb je twee maanden niet kunnen internetten, je account was wel beschikbaar, voor de verbinding ben je zelf aansprakelijk.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:00
763 Antwoorden / 1 Vragen

IK heb nog even voor je opgezocht hoe het bij planet zit met verhuizen. je dient je gegevens zelf te veranderen door op de homepage van planet onder de rubriek abonneeservice> mijn gegevens je adres te wijzigen. ook moet je kpn indien je een adsl verbinding hebt hiervan op de hoogte stellen zodat deze de verbinding in orde maken. op zich klopt dit wel in het verleden heb ik eens problemen gehad met een planet mailbox allias ik ontving mail voor iemand anders en heb ze toen een mailtje gestuurd met het verzoek om de alias te verwijderen (je mag maar een keer per 30 dg een alias verwijderen dit duurde nog 14 dg zodoende) zodat die mensen gewoon hun eigen mail konden ontvangen ze waren toen niet gerechtigd om mijn gegevens te veranderen bij planet is het gebruikelijk dat je dit zelf doet . hierna ontvang je ook binnen enkele minuten een mailtje met de bevestiging dat je gegevens worden gewijzigd.

hugovdb
door hugovdb - Apr 16, 2004 om 13:00
9 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt een overeenkomst met Planet voor de levering van een dienst. Als die dienst twee maanden niet geleverd wordt door hun schuld dan hoef je hier ook niet voor te betalen. De kans dat al je brieven zoekgeraakt zijn bij TPG is erg klein. De kans dat ze zoekgeraakt zijn bij Planet is aanmerkelijk groter. Het niet goed ingesteld zijn van de router bleek niet het probleem te zijn, daar kunnen ze zich dus niet op beroepen. Stuur ze een brief en stel ze in gebreke, en vorder je twee maanden abonnementsgeld terug. Stel duidelijk dat het hun schuld was dat je niet hebt kunnen internetten. Stel ook dat ze daardoor (tijdelijk) hun overeenkomst niet nagekomen zijn en dat jij dus naar rato je tegenprestatie (de betaling van je abonnementsgeld) niet hoeft te leveren. Neem geen genoegen met verwijzingen naar algemene voorwaarden waarin dit uitgesloten wordt, een dergelijk beding is onredelijk bezwarend en vernietigbaar op grond van 6:233BW en verboden op grond van 6:236BW sub a. Als ze een dergelijk artikel uit de algemene voorwaarden aanvoeren reageer dan direct met een brief waarin je het betreffende artikel vernietigt (gebruik die exacte term ook) op grand van 6:233BW jo 6:236BW sub a. Verder zul je een lange adem moeten hebben want het zijn beroepsbureaucraten bij Planet.

filiusg
door filiusg - Apr 16, 2004 om 13:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

Heel erg bedankt voor de reacties! Ik ga een brief schrijven, maar vrees dat het nog wel even gaat duren voordat ik reactie krijg.