wessel
door wessel Oct 16, 2003 om 16:35
Computers & telefonie

Geluid via Skype

Ik hem de skype software gedownload om via het internet met anderen te kunnen telefoneren. Nu horen de mensen aan de andere kant van de lijn mij wel maar ik hoor hen niet. Waar kan dat aan liggen? Verder werken boxen en headphone prima. Zowel afluisteren van bestanden op mijn computer als via het internet leveren geen problemen op.

6357 13 Rapporteer

thiazzz
door thiazzz - Apr 16, 2004 om 11:43
7 Antwoorden / 14 Vragen

Hebben zij wel een microfoon aangesloten?
Wellicht staat hier de oplossing:
http://www.skype.com/help_userguide.html

ma
door marcodt - Apr 16, 2004 om 11:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien staan de mixer-instellingen niet goed op hun pc. Daarvoor moeten ze dubbelklikken op het luidsprekerpictogram in de taakbalk en de instellingen voor Opnemen bekijken.

aw
door awesselink - Apr 16, 2004 om 11:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat het ook met een eventuele firewall te maken kan hebben. De meeste software firewalls pikken de poorten voor Skype wel op. Alleen op sommige routers met ingebouwde firewall zal je handmatig een range aan poorten open moeten zetten om het goed te laten werken. De nieuwste routers met uPnP ondersteuning zouden hier moeiteloos mee om moeten kunnen gaan.
De portranges die voor Skype open gezet moeten worden staan ook op de site van skype. Ook kan je Skype instellen om als alternatief poort 80 te laten gebruiken.

cr
door crazydave - Apr 16, 2004 om 11:43
18 Antwoorden / 7 Vragen

waarschijnlijk moeten de mensen met wie je spreekt ook skype software hebben om te kunnen horen en spreken!

ce
door celestion68 - Apr 16, 2004 om 11:43
21 Antwoorden / 2 Vragen

Een firewall kan inderdaad een boosdoener zijn, alleen een hoop mensen die XP gebruiken weten nog geen eens dat ze een firewall hebben aan staan.

Om dit te testen kan men naar de volgende site gaan:

http://www.nedcomp.nl/visualroute/

Als men nu achter een firewall zit kan men dit zien doordat bij de laatste regel een ? verschijnt plus er zit een blanco regel tussen de ena laatste en laatst regel van de test. Door deze test kan men dus nagaan of een eventuele firewall de boosdoener kan zijn.

cr
door crazydave - Apr 16, 2004 om 11:43
18 Antwoorden / 7 Vragen

ik heb er net een stukje over gelezen en je moet in ieder geval een redelijk tot goede nieuwere PC hebben die windows XP/2000 heeft+ een snelle internet verbinding is noodzakelijk

mavaros
door mavaros - Apr 16, 2004 om 11:43
5 Antwoorden / 1 Vragen

De reactie over het aanzetten van de microfoon bij de geluidsinstellingen is het meest waarschijnlijke probleem. Ik heb in het begin exact hetzelfde probleem gehad, en na aangegeven te hebben via de tekstinvoer van skype hoe de mic. aan moest werkte het wel. veel mensen hebben geen idee dat de mic. wel even aangezet moet worden. over de poorten is het ook vrij simpel. poort 80 wordt standaart ook door skype gebruikt, dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan. S6 verder.

lstijns
door lstijns - Apr 16, 2004 om 11:43
26 Antwoorden / 1 Vragen

Wat je ook kunt doen is netmeeting gebruiken.
In XP ga naar START/UITVOEREN en type "conf" (zonder aanhalingstekens) druk dan op OK

ja
door jasper_1 - Apr 16, 2004 om 11:43
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit programmatje ook even op mijn pc gehad maar had er niet zoveel aan (wellicht andere wel, er is dus niks mis mee). U kunt bij options de instellingen veranderen daar staat als het goed is bij één of ander tabblad een rollmenutje waarin uw geluidskaart staat aangegeven. die moet u selecteren, klik daarna op ok en kijk of hij het nu doet volgens mij lukt het zo wel weet het alleen niet zeker

r14voges
door r14voges - Dec 12, 2005 om 23:10
12 Antwoorden / 3 Vragen

Het heeft niks met je firewall te maken.wat wel zou kunnen is dat als je een webcam gebruikt  en in de webcam zit een mic dat dit het probleem zou kunnen zijn.Jammer ik kan je daar ook niet verder bij helpen

enrique
door enrique - Sep 7, 2007 om 22:21
68 Antwoorden / 17 Vragen

Beste:

Skype vraagt onder extra, instellingen, geluid naar specifieke apparatuur die jij gebruikt. Zokan het zijn dat dat je eem microfoon en of headset hebruikt met eenUSB verbinding, als dit zo is, dan moet je dat bij de instelligen geluid ok aangeven.Als dat het geval is, dan klopt het dat je alle geluid hoort maar niet het andere omdat je je USB apparatuur niet hebt aangegeven in Skype.

Skype is hier heel gevoelig voor. Gaat ook op voor de tegenpartij. Succes verder.

edrick3
door edrick3 - Oct 27, 2013 om 15:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@daniekdaniek,

Topic is 10 (tien!) jaar oud.
Denk dat TS onderhand wel een oplossing gevonden zal hebben. ;-)