wm
door wmbremmer Apr 6, 2009 om 22:59
Computers & telefonie

Geluid werkt nog steeds niet.

Nog steeds werkt het geluid op onze 2 e computer niet.
In het verleden ben ik op weg geholpen door mensen op de kassa site, maar de oplossing is er nog niet.
MAAR.... die komt vast.
Dirck had mij geadviseerd via SIW te ontdekken welke geluidskaart ik in de computer heb. Daarna zou ik de goede driver kunnen installeren.
Het is me zowaar gelukt om SIW te installeren en ik kan nu heel veel gegevens (alles dus) van de computer achterhalen.
Maar... welke geluidskaart.... dat zie ik niet.
Als ik onder hardware kijk zie ik : System summary, Motherboard, , Bios, CPU info... enz...enz....enz..  ..... Maar ik zie geen aanduiding van een geluidskaart.
Wel zie ik als ik PCI aanklik AUDIO DEVICE en daarachter  staat VT8233/A AC97 Enhanced audio.... Kan ik iets met deze gegevens.

WIE HELPT ME VERDER< ZODAT IK DE GOEDE DRIVERS KAN INSTALLEREN????????????????????

w.b.

1784 15 Rapporteer

csb5
door csb5 - Apr 6, 2009 om 23:09
85 Antwoorden / 6 Vragen

ac 97 dat is hem die moet je hebben.

aurora1
door aurora1 - Apr 6, 2009 om 23:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag wmbremmer, u had gewoon verder kunnen gaan bij uw vraag van 6-2 (houdt het wat overzichtelijker).

Het betreft:

Ik heb dat nog vluchtig doorgelezen en wat eerdere vragen. Zijn alle kabels wel juist aangesloten en de speakers in orde?

vr.gr.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Apr 6, 2009 om 23:28
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ik heb even vlug uw vorige berichten gelezen. Wellicht heb ik het over het hoofd gezien, maar weet u zeker dat uw speakertje goed is aangesloten? Als u uw vinger nat maakt en tegen het jack-stekkertje drukt, hoort u dan een brom uit de speakers?

Welk moederbord heeft u? Ik gok op een MSI Pro266 Master of de Pro266 Plus. Zijn de drivers geïnstalleerd?

aurora1
door aurora1 - Apr 7, 2009 om 05:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nog een aanvulling op mijn vorige post.

Als de kabels goed zijn aangesloten en de speakers ook in orde zijn kunt u nog kijken of u misschien ergens "dempen" aangevinkt heeft staan.

Via het confiugratiescherm - geluiden en audioapparatuur bij volume kijken. En/of op het luidsprekericoontje rechtsonder in de taakbalk rechtsklikken. Dan ziet u een groot venster. Misschien staat daar dempen aangevinkt?

Heeft u het geluid al eens gecontroleerd met bijv. een koptelefoon?

Of foutcontrole en repair eens laten lopen: deze computer openen - HDD(c:) - eigenschappen - extra - foutcontrole. De foutcontrole met repair laten lopen duurt wel even.

vr.gr.

dirck
door dirck - Apr 7, 2009 om 22:57
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Wat staat er in SIW bij Hardware > Moederbord

Fabrikant:
Model:
Versie:

Om SIW in het Nederlands te zetten moet je even klikken op:
Tools > Options en dan bij Algemeen kun je de taal instellen op: Dutch (Nederlands)

Probeer anders eens deze driver:
VIA VT8233A Driver Download

Groet, Dirck

wm
door wmbremmer - Apr 7, 2009 om 23:02
57 Antwoorden / 55 Vragen

Beste Dirck

Allereerst bedankt voor je reageren op mijn vraag.

Je vraagt naar Fabrikant, (manufacturer), model en versie.

Achter manufacturerer en achter version staat NIETS ingevuld

achter model staat: km266-8235.

En die driver installeren die jij aangeeft kan ik gewoon doen door erop te klikken en dan zou het geluid moeten werken.

Is het zo eenvoudig?

Wubbo

wm
door wmbremmer - Apr 7, 2009 om 23:12
57 Antwoorden / 55 Vragen

Dirck,

Ik heb ook geprobeerd om de door jou opgegeven driver te downloaden, maar dat blijkt nog niet zo gemakkeleijk te zijn.

Ik moet Buchstaben intypen en dan druk ik op "abschicken".

Darn wordt er gezegd dat er iets fout is gegaan en er wordt ook om een sicherheidscode gevraagd.

Heb je idee hoe ik de driver die je hebt doorgegeven WEL kan downloaden??

Ik hoor graag van je.

W.B

wm
door wmbremmer - Apr 7, 2009 om 23:21
57 Antwoorden / 55 Vragen

Dirck,

Misschien nog even een aanvulling op je vraag.

Onder "Motherboard" staat

North bridge:Via P4m266/KM266(vt8375)Revision00

South bridge: Via VT8235Revision00

Misschien kun je me verder helpen met deze gegevens, want ik denk dat ik toch al een eind op weg ben richting de oplossing.

W.B.

dirck
door dirck - Apr 8, 2009 om 01:35
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik moet Buchstaben intypen

Buchstaben moet je niet intypen, maar die letters en cijfers die er boven staan, precies zoals ze er staan, dus als er een hoofdletter bij staat, dan moet je ook die letter als een hoofdletter er neerzetten.

even als voorbeeld: staat er CqhYW7
Dan zet je dat ook zo in het venster neer, dus geen cqhyw7, maar CqhYW7.

Je zou het via het Setup bestandje kunnen installeren, maar je kan ook via Configuratiescherm > Nieuwe hardware, zoeken naar de audio.
Of als er in het Apparaatbeheer een uitroepteken of vraagteken staat bij Multimedia of Geluid, dan kun je daar op dubbelklikken en kiezen voor Stuurprogramma installeren en dan laten verwijzen naar dat gedownloade bestand.

Groet, Dirck

wm
door wmbremmer - Apr 8, 2009 om 22:26
57 Antwoorden / 55 Vragen

Beste Dirck,

Hoe moet ik de driver via "setup" installeren

of

als dat makkelijker is. Hoe moet ik de driver via cofiguratiescherm installeren?

Ik hoor het graag van je.

Wubbo

wm
door wmbremmer - Apr 9, 2009 om 21:15
57 Antwoorden / 55 Vragen

Beste Dirck,

Het is me gelukt om het bestanje te downloaden (na jouw tip met goed te letten op hoofdletters en kleine letters)

Je beschrijft ook hoe ik nu verder kan , maar dat snap ik nog niet helemaal.

Zou je het nog eens willen uitleggen hoe ik het gedownloade bestandje kan activeren zodat m'n geluid nu echt gaat werken??

Ik hoor het graag.

vriendelijke groet,

W.B.

wm
door wmbremmer - Apr 9, 2009 om 22:06
57 Antwoorden / 55 Vragen

Dirck,

Ik heb het bestandje gedownload en ook geïnstalleerd denk ik.

Hoe kan ik zien of het bestandje is geïnstalleerd??

w.b.

wm
door wmbremmer - Apr 9, 2009 om 22:27
57 Antwoorden / 55 Vragen

Beste Dirck.

SUPER DE SUPER DE SUPER.

Je hebt me erg goed geholpen.

IK HEB WEER GELUID.

Op het beginscherm stond een nieuw setup icoontje.

Deze heb ik aangeklikt en via dit setup icoontje heb ik de driver geïnstalleerd MET ALS RESULTAAT: iK HEB WEER GELUID

Dirck NOGMAALS ERG BEDANKT

W.B.

dirck
door dirck - Apr 9, 2009 om 22:46
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Wubbo,

Ik was net druk aan het typen hoe je het bestandje moest installeren, totdat ik een nieuw mailtje kreeg van Kassa.
En ik zie dat je het zelf al opgelost hebt, Gefeliciteerd Smiley

Ik ben blij voor je dat je eindelijk weer geluid hebt, na zoveel maanden.

Vriendelijke groet en mooie Paasdagen gewenst,

Dirck

wm
door wmbremmer - Apr 10, 2009 om 17:27
57 Antwoorden / 55 Vragen

Dirck,

Nogmals bedankt voor al je inspanningen.

Het geluid is weer ouderwets en DAT DANKZIJ JOU.

Ik wens jou ook een goede Pasen toe.

Groetend,

Wubbo Bremmer