Gestoorde Mobiel.

Mijn Honor  7S  ,   gemaakt bij Huawei fabriek vlak voor  Donald Trump  president werd.... heeft al die tijd  goed gewerkt!

Dit toestel heeft geen achterdeurtje wat ze in de USA beweren en batterij eruit of vervangen kan dus ook niet.

Maar;    Sinds  1½ week gaat deze regelmatig   vanzelf uit en herstarten zonder iets te doen of aan te raken.
Vaak meerdere keren per uur!

Is dit   herstarten   een defecte   Huawei/  Honor 7 S of  heb ik er foute software op staan?
Terug zetten naar fabrieks  instellingen hielp maar  enkele dagen.

Heeft iemand  ervaring met  Automatisch ongewenst herstarten?

En nee, het is niet de knop,  als ik zelf uitzet of herstart  werkte dit zoals ik wilde.

De foto is  uitsluitend voor Geboren  Amsterdammers!....

4563 13 Rapporteer

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Aug 7, 2021 om 19:40
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, als geboren Rotterdammer zal ik dan maar niet reageren.

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 7, 2021 om 19:43
2065 Antwoorden / Vragen

Zo van een afstandje, toestel vertoont kuren na vijf jaar, behoudens wonderbaarlijke genezing, tijd voor een nieuw toestel.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Aug 8, 2021 om 11:06
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Van 5.45" naar 6.1" en dan  in auto,  boot en kampeerauto een nieuwe steun monteren voor navigatie?
Ik weet dat het veel langer mee kan,  de batterij kan  iets minder dan dagje mee na  veel gebruik maar vind dat  voldoende.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 8, 2021 om 13:34
2065 Antwoorden / Vragen

Hoe lang hij mee zou kunnen lijkt mij niet zo relevant. De vraag is of het toestel nog bruikbaar is en ik zo met zo'n brak toestel niet kunnen werken. Wat u doet moet u natuurlijk zelf weten.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Aug 7, 2021 om 19:48
11517 Antwoorden / 15 Vragen
Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Aug 8, 2021 om 11:08
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Heb de Originele Russische nu gevonden,    wel zo handig en daar staat meer in...

Terug naar fabriek en heel veel Google zooi met USB kabeltje verwijderen....

Ja, de niet verwijderbare zijn wel weg te halen.

En niet elke App op oudere toestellen zetten...  RTL  (b)  uien rader lijkt  daar  bekend te zijn.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Aug 7, 2021 om 22:03
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Schijnt wel een achterdeurtje te hebben, kijk eens hier

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Aug 8, 2021 om 11:09
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Dure firma,   als je weet hoe weinig ik ooit betaalde en  wat ze daar voor de 7S scherm en batterij vragen?
Ook vaak niet meer op voorraad... dus week wachten.

Leuk voor de Apple I Phone 5$ of zo  maar niet voor deze onder de €100,- gekochte Budget aanbieding ooit.

gerbera
door gerbera Aug 8, 2021 om 12:18
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Gaat er om dat u meld dat het toestel niet opengemaakt zou kunnen worden en dat blijkt dus wel. Is verder totaal niet gebonden aan de firma, was als voorbeeld.

Topantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 7, 2021 om 22:46
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Somms,

Uw Huawei Honor 7S is al van 2018.

Ook zie ik, dat hij maar 16 GB geheugen heeft.

Ik raad u aan om een nieuw toestel te kopen.

Zie hieronder de link met de specificaties van uw huidig toestel :

https://www.androidplanet.nl/honor/7s-android/specs/

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Aug 8, 2021 om 11:11
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Gelukkig vraagt U nu geen foto  van ge$loopt toestel.....

maar als het niets word doe ik dat speciaal voor U wel natuurlijk.

Topantwoord

Gr
door Grunn1 - Aug 8, 2021 om 00:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat heeft Donald Trump met een telefoon van doen, totaal irrelevante informatie en tevens onnodig.

Toestel is dus al 5 jaar oud en waarschijnlijk gewoon aan vervanging toe.
Ook gezien de leeftijd en gebrek aan beveiligings updates zou ik deze vervangen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Aug 8, 2021 om 11:13
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Gebrek aan veiligheid?

Ik doe geen Bank zaken  op deze, WhatsApp geklets of Telegram  is beveiligd genoeg.
En de Navigatie,  die is  met  juiste software prima mits deze niet  telkens ging herstarten.

Organic Maps  had ik draaien en werkte erg goed offline.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Aug 8, 2021 om 11:15
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Donald Trump vond dit merk Dubieus,    maar  ik bewees dat deze  wel langer heeft volgehouden, gelukkig kreeg hij geen 2e termijn....

Ik hoop dit wel te behalen na oplossen  dit probleem.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 8, 2021 om 09:58
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Hoewel mogelijk ietwat gedateerd zie ik info dat dit fenomeen zich ook wel eerder voordeed bij o.a. Sony. Mogelijk heeft u ook nog niets aan de op die vraag gegeven antwoorden.  https://forum.androidworld.nl/sony-ericsson-xperia-x10-minipro/16081-toestel-valt-uit-en-herstart-op-ongewenste-momenten.html

En een optie is ook even naar een gsm telefoonwinkel gaan (uw verkoper?) Uw gsm is wel is waar 5 jaren oud maar dat behoeft niet te zeghgen dat die dan niet meer bruikbaar is.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Aug 8, 2021 om 11:23
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Online gekocht,  winkels  weten vaak  alleen de reclame zooi voor te lezen!

Een verkoper zal  zeker een nieuwere en betere aanbevelen...

maar  ik heb al 6.1"opvolger in mijn zak wegens mindere ogen!

Ook afgelopen jaren rondjes gelopen en vele telefoon winkels spoorloos verdwenen.

En zoek eens in de Media Markt of bij BCC  een toestel onder de €100,-?

Dat is dezelfde bagger als ik nu  defect voor me heb liggen.

Ik hoef geen nieuwe wat moet ik daar nu weer mee zooi.....

Met meubels van  150 jaren jong, spaanplaat vrije dus  en  kan mits je huis houtworm vrij bleef nog 150 jaren mee...
moet ik wel een bijpassende  verouderde  toestel  hebben om te bellen!

Een W.A bericht sturen, soms enkele minuten herstart pauze maar zowel lezen als schrijven gaat dan nog prima!
Enige is dat  uw  06 nummer nog ontbreekt in mijn lijstje!
Dus ik zeg nooit,  5 jaren oud maar  5 jaren jonge toestel....
Nieuwe folie erop en alle krassen zijn voor niets gemaakt.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Aug 8, 2021 om 10:48
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Beste Antwoord gevers;

Bedankt en  een Apple I  Phone is na  5 jaren ook nog bruikbaar.
Deze  met nog redelijke batterij is prima voor kleinkinderen van 10 jaren jong.

Maar ouderen die niet  een Game spelen maar  Navigatie erop zetten omdat  deze 5,45" in de houder paste...
De nieuwe  6.1" kan er niet in.
Zowel de Auto, Boot en Campeerauto  hebben dezelfde  klem  en moet ik wel deze maat behouden.

Oude meuk ja, maar  na  vele jaren trouwe dienst, er zijn  jongere die al in de Kliko  gepleurd zijn!
En maak je geen zorgen,  we leven in een wegwerp maatschappij en ik haal met dit toestel ook wel een meter of 30!

Tot later als ik wel zal vertellen of het de Software/ foute  App was of dit toestel!

En de Donald Trump opmerking:   Deze door Huawei  gemaakte heeft hem wel overleefd!

Als ik hier mensen hoor klagen over  later gekochte die al stuk zijn?????

Som$$$ wil ik gewoon  geld besparen door herstel, niets mis mee.
Net als de  Krups Expresso machine uit 2004 nog prima werkte.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 8, 2021 om 15:19
16859 Antwoorden / 202 Vragen

@SOMSS... dank voor de reactie. Helaas is het inderdaad zo dat er sprake is van een wegwerpmaatschappij maar er, dat is dan een lichtpuntje, wel steeds meer druk komt om artikelen toch betere repareerbaar te maken.

newmikey
door newmikey - Aug 8, 2021 om 15:39
830 Antwoorden / 0 Vragen

"Dit toestel heeft geen achterdeurtje wat ze in de USA beweren en batterij eruit of vervangen kan dus ook niet."
LOL! Dat achterdeurtje was niet wat ze bedoelden. Wel leuk, ik heb nog nooit eerder iemand gezien die dit op deze manier letterlijk nam. Voor de goede orde: de Amerikanen hebben niets tegen fysieke achterdeurtjes...Ik zou gewoon eens kijken of de software helemaal bijgewerkt is en dat alsnog even doen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Aug 8, 2021 om 22:06
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zag online een filmpje van  voorzichtig  open breken......

maar de accu is nog  voldoende, geen vocht of zo....

Ik heb met USB kabel   na terug zetten fabrieksinstellingen eerst alles van Google  eraf gepleurd wat ik niet nodig heb.
Dat  ruimde lekker op.
Ook de niet verwijderbare  zooi er maar afgehaald.

Voorlopig nu  alleen navigatie erop en testen of  de herstart weg bleef.
Pas daarna  elke 3 dagen er iets bij zetten.
simkaart hoeft eigenlijk niet meer,

ik gebruikte deze nu voor  navigatie.. omdat  andere nieuwe iets te groot is en niet in de klem past.

Allen  hartelijk dank  en  hoe link een link is.....     ik kom hier wel verder mee voorlopig.

ha
door harmsen - Aug 9, 2021 om 10:52
22 Antwoorden / 9 Vragen

Ik ben geen Amsterdammer, maar misschien moet u ermee teruggaan naar de winkel waar u het ding gekocht hebt. Wellicht kunnen die u verder helpen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Aug 9, 2021 om 14:22
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ten eerste  zijn vele winkels na enkele jaren gesloten....
En ik kocht online... lastig langs fietsen in dat geval.

Na  vele jaren perfect werken vermoed ik foute  App,    Leeg gehaalde werkte weer goed, straks 1 voor 1 installeren...
of het aan de Honor 7S licht of de Android  8.0  is dan nog  niet duidelijk maar die blijft er dan af als dat lukte...

Maar Winkels?  Online meer keuze en lagere prijzen!

john devries
door john devries - Aug 9, 2021 om 11:30
219 Antwoorden / Vragen

Aan alles komt een eind ook aan debiele telefoons

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Aug 9, 2021 om 14:24
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Mijn Huawei  G8608 werkte nog steeds,   een soort Black Berry met  complete toetsenbord.
Deze  2011 telefoon werkte ook nog prima, maar  wel met  pen bedienen om geen 2 toesten tegelijk in te tikken....

Zonder Simkaart en  werkte via Wifi...   als Babyfoon werkte deze nog prima....

Dus Debiele telefoon,   die gooi ik weg en een meter of 30 haalde ik wel!

john devries
door john devries Aug 9, 2021 om 15:05
219 Antwoorden / Vragen

Over 3 jaar is weeer Olympische spelen .Meedoen met debieltje weggooien? Een oud toestel krijgt geen beveligings updates etc ,dus bank facebook apps werken op de duur niet meer en reparen van toesten is vaak duurder dan nieuwe kopen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Aug 10, 2021 om 16:27
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Faceboek  doe ik op Laptop,  Bank zaken ook,

zelfs een nieuwe die ik ook heb van 6.1" vind ik nog  erg klein om  online te bankieren en niet veilig genoeg.

Ik heb deze oud  vooral nodig voor  navigatie,  deze 5.4"  en maximaal  5.6 "  paste in de houder...

Zonder Simkaart is zelfs bellen een ramp.. nog wel  Whatsapp erop   en Telegram maar ik  heb geen update nodig.

Ik ga geen  goed werkende  na 1e storing van  auto herstart gelijk weg pleuren...
En  in Parijs,  vanaf de IJffel toren kom  ik erg ver!
tot in 2024 dan maar!

john devries
door john devries - Aug 9, 2021 om 15:07
219 Antwoorden / Vragen

Een oud toestel krijgt geen beveligings updates etc ,dus bank facebook apps etc werken op de duur niet meer en repareren van een defect toestel is vaak duurder dan nieuwe kopen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Aug 19, 2021 om 09:03
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Eind oplossing;

De Honor 7S is geen 5 maar 3 jaren oud uit 2018 gemaakt  in Korea.

Nu een week later nog storingsvrij dus toestel mankeerde niets.
Maar.....

De App van  Buitenradar,  RTL bied deze aan, is vermoedelijke oorzaak hiervan.
Op Android 8 of  Honor werken niet goed samen.
Ik gebruik deze nu ook op andere grotere toestel met Android 9.0 en daar werkte deze prima.

Maar na nogmaals installeren  gelijk  bingo.. aan, uit, aan , uit en dat bleef weer doorgaan.
Na verwijderen deze RTL  4rus zooi  weer opgelost.

Heeft RTL een foute App of is deze niet voor elke telefoon of Android versie geschikt?

Verder vraag ik me wel af, waarom de  echte Huawei uit 2015 wel met Android 6.2 goed werkte en die heeft zelfde App erop staan!

Maar goed dat ik de pleur maar weg  antwoorden niet opgevolgd heb maar hoe pleur ik die antwoorden nu hier weg?

Ik las op Russische forum dat enkele  App's  wel vaker ruzie maken  met  Android versie  en een update willen doen zonder toestemming.

Zelf auto update uitgezet want ik bepaal zelf wel  of en wanneer ik dat laat doen,

je moet wel online zijn en mobiel internet  gebruik ik zelden.

Dit is dus de oplossing,  Virus van RTL4rus was het dus!