pe
door peterle Feb 3, 2006 om 14:55
Computers & telefonie

Google

Ik krijg als ik Google wil gebruiken steeds de melding dat ik een virus heb,dan moet ik de code intikken die er komt staan en dan kan ik met Google verder.

Maar ik heb al verschillende virus programma's geprobeerd maar die kunnen niets vinden rara wat kan dit zijn.

Graag reaktie's

416 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 3, 2006 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mogelijk krijg je telkens spyware op je scherm, als ik www.google.nl gebruik heb ik nergens last van.

Maar bedenk ook dat je browser en de startpagina van google geen virusscanner is, dus waarom je dan die melding krijgt ?????

Dus is voor mij ook een groot ? en misschien eens proberen om je computer op spyware checken.

Succes verder,
Hell-Rider

ve
door verwijderd - Feb 3, 2006 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik ook al geprobeerd,dit is iets van de laatste tijd ik heb er nooit last van gehad.

Bedankt voor je reaktie

ve
door verwijderd - Feb 3, 2006 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het enige wat ik er over vinden kan, is dit topic.

http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=11571

Ik word er zelf niet veel wijzer van, maar misschien dat het jou wel verder helpt.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2006 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Wij hebben het dezelfde probleem maar het rare is dat niet bij elke gebruiker van de computer het probleem voor doet.

groeten

ve
door verwijderd - Feb 3, 2006 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo peterle,

Ik heb dat ook eens gehad bij het zoeken naar RENAULT FORUM SCENIC.

De fout trad toen pas op bij bladzijde 11 van de gevonden Google
informatie. Blijkbaar zat daar ergens een virus op die bladzijde.

Alle andere zoekpagina's gaven deze fout niet. Ik heb toen geen virus of spyware op mijn PC gevonden.
Deze fout werd ook gemeld op meerdere computers, o.a. bij kennissen, zodra die de zelfde zoekopdracht gaven.
Ik denk daarom niet dat het een virus op de PC is.

De fout treedt nu trouwens ook niet meer op met de genoemde zoekwoorden! Het hangt er dus waarschijnlijk vanaf waar je met google al zoekende terecht komt.

Vr.groet,
GSM

ve
door verwijderd - Feb 3, 2006 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Hij geeft bij alle zoekopdrachten virus melding aan

groeten Meiden

ve
door verwijderd - Feb 3, 2006 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Haal eens via een ander zoekprogramma (bij mij kan ik dat met Wanadoo) wat verschillende anti-spywareprogramma's op.

Via deze rubriek getipt, bijvoorbeed Ewido. Het enige programma dat ook alle cookies herkend en kan verwijderen.  Laat ook hitman-pro eens op de PC los (ook binnenhalen buiten Google om!).  Hitman-pro gebruikt verschillende programma's om je PC  te schonen.

En ook kun je in Verkenner of met "zoeken'kijken waar die boodschap vandaan komt want ook handmatig kun je in ieder geval een deel verwijderen.

De vrije vogel,3/2/2006

ve
door verwijderd - Feb 4, 2006 om 09:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik laat regelmatig Hitman Pro scannen en Ewido heb ik nu ook geprobeerd maar ook geen succes.

Waar moet ik met verkenner op zoeken ?

Mvg

Peterle

ve
door verwijderd - Feb 4, 2006 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo meiden

Is het probleem met Google bij jullie al opgelost ?

En ja hoe heb je het gedaan

Mvg

Peterle

ve
door verwijderd - Feb 4, 2006 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

wij hebben ook van alles al geprobeerd maar steeds niet opgelost.

Meiden

ve
door verwijderd - Feb 4, 2006 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met rechts muisklik krijg je verkenner.   Maar ga eerst met "zoeken"en die code intikken wat je in je googlescherm ziet kijken of er herkend wordt waar die code staat.
Heb je wel met Ewido alle cookies laten verwijderen?
Die code moet wel het virus(spyware zijn die de Google-instellingen verandert.
Weet je ook wanneer je voor het eerst die code kreeg?
Zo ja, ga dan naar Help in windows XP  en kies dan herstellen vanaf de datum waarvan je zeker weet dat die code er nog niet was.
Verwijder dan Google en (indien aanwezig ook firefox).
Vanaf het herstelpunt kun je dan weer Firefox van het net afplukken vanaf de browser van je provider.
Heb je Firefox weer geïnstalleerd dan heb je automatisch ook weer Google en met een schone versie.
'k Lees nog wel hoe dat is gegaan!

De (ouwe) Vrije Vogel, 4/2/2006