eugenie
door eugenie Jul 27, 2010 om 14:15
Computers & telefonie

Google Chrome

Is Google Chrome nu wel of niet veilig.
Ik heb Secunia op mijn laptop geinstaleerd en krijg de mede deling dat Chrome niet betrouwbaar is.
Wat is nu wel of niet waar.
Groetjes Eugenie

4068 22 Rapporteer

pakopako
door pakopako - Jul 27, 2010 om 15:33
9 Antwoorden / 0 Vragen

Met CHrome is niets aan de hand. Chrome is net zo betrouwbaar als elke andere browser.... waar het met name om gaat is, dat je ZELF er voor zorgt dat je verstandig met je gegevens omgaat. Dus niet zo maar overal klakkeloos je naam en/of email achterlaten.

TIP: maak een extra emailadres aan met je pseudoniem. Net als dat schrijvers doen neem je een pseudoniem aan. Als je dan toch je gegevens moet invullen om iets gedaan te krijgen gebruik dan je pseudoniem-emailadres.

invalide
door invalide - Jul 27, 2010 om 16:14
787 Antwoorden / 5 Vragen

Chroom is net zo onveilig als Internet Explorer, maar het gratis AVG 9.0 free anti virus programma geeft geen valse meldingen en is hier op het forum bij de meeste uit de top 20 in gebruik.
Dit was 4 jaren terug ook al zo dus een ander anti virus programma dat betrouwbaarder info geeft?

ikbenik
door ikbenik - Jul 27, 2010 om 16:17
2845 Antwoorden / 27 Vragen

AVG laat gewoon de grootste troep door.

Wat je dan het beste kunt doen is AVG eraf halen en Kaspersky erop (betaalde versie) en dan kun je het beste de Internet Security nemen.
Bij de gratis versie kun je het beste Avast nemen.

de motormuis
door de motormuis - Jul 27, 2010 om 17:34
598 Antwoorden / 13 Vragen

ikbenik

Wat zijn de kosten van Kaspersky, voor hoeveel pc / laptops te gebruiken en voor hoe
lang geldig voordat je opnieuw moet registreren/betalen.??

edrick3
door edrick3 - Jul 27, 2010 om 17:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo....!

Daar gaan we weer!
Géén discussie over virusprogramma's svp!
Dat is off topic!!

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jul 27, 2010 om 18:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eugenie,

Heb net Chrome even geïnstalleerd en daarna Secunia laten scannen.
Géén problemen gesignaleerd!!
Moet je Chrome soms updaten ?
Chrome is dus veilig.

birdies
door birdies - Jul 27, 2010 om 18:08
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=de motormuis schreef op dinsdag 27 jul 2010, 17:34]ikbenik

Wat zijn de kosten van Kaspersky, voor hoeveel pc / laptops te gebruiken en voor hoe lang geldig voordat je opnieuw moet registreren/betalen.??

@motormuis: Daarvoor hoef je niet totaal off-topic te gaan, c.q. in te breken op de vraag van een ander. Zo moeilijk lijkt het me niet even op de site van Kaspersky te gaan!

@ikbenik: Je moet eens kappen met het - ongevraagd - promoten van Kaspersky, alsof dat de enige goede beveiliging is. Dit terwijl er genoeg goede gratis alternatieven zijn.

@topicstarter: gebruik zelf al vanaf het begin Chrome (naast Firefox) en bevalt me prima.

birdies
door birdies - Jul 27, 2010 om 18:11
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........en krijg de mededeling dat Chrome niet betrouwbaar is...........

Slaat deze mededeling niet toevallig op de website die je met Chrome wilt gaan bezoeken?

jscholtes
door jscholtes - Jul 27, 2010 om 18:11
777 Antwoorden / 31 Vragen

Chrome heeft op dit moment nog beperkte functionaliteit t.o.v. firefox (incl. add-ons/plug-ins) of MS Internet Explorer.

Kan me dan ook niet voorstellen dat Chrome (vanwege zijn beperkingen) onveiliger zal zijn dan de rest. De rest heeft meer mogelijkheden om de mist in te gaan.

Wil inderdaad hier geen discussie (andermaal) over virusscanners. Je dient zelf op een verantwoorde manier beveiliging en regels in acht te nemen.

de motormuis
door de motormuis - Jul 27, 2010 om 18:14
598 Antwoorden / 13 Vragen

Beste birdies.

Zo was het niet bedoeld hoor.
Ik zal inderdaad wel even kijken op hun site.
Groeten.

eugenie
door eugenie - Jul 27, 2010 om 23:17
30 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo allemaal,

Vriendelijk bedankt voor al jullie reacties.Ik ga Chrome er gauw weer opzetten want hij is veel sneller dan Internet Explorer.Ik gebruik Panda bevalt me goed en Secunia houdt de programma's in de gaten.
Mijn eigen gegevens laat ik niet zomaar achter.
Moet ik toch een mail adres achter laten dan is dat meestal ikweet@niet.nl of in die trent meestal werkt dit prima.

Bedankt en tot de volgende keer.
Groetjes Eugenie

ikbenik
door ikbenik - Jul 28, 2010 om 00:38
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=birdies schreef op dinsdag 27 jul 2010, 18:08]@ikbenik: Je moet eens kappen met het - ongevraagd - promoten van Kaspersky, alsof dat de enige goede beveiliging is. Dit terwijl er genoeg goede gratis alternatieven zijn.

Met alle respect, maar AVG is GEEN goed anti-virus programma.

Ik heb ook aangegeven dat Avast een goed gratis Anti-virus programma is.

En het promoten van Kaspersky: dat valt best mee.
Andere goede betaalde pakketten: MOD32, Norman.

Geen McAfee.

Norton was en is een goed anti-virus programma, alleen wilt het programma zelf nog wel eens voor problemen zorgen.

Maar dat terzijde.

Mijn bericht was een reactie op:

[quote=invalide schreef op dinsdag 27 jul 2010, 16:14]Chroom is net zo onveilig als Internet Explorer, maar het gratis AVG 9.0 free anti virus programma geeft geen valse meldingen en is hier op het forum bij de meeste uit de top 20 in gebruik.
Dit was 4 jaren terug ook al zo dus een ander anti virus programma dat betrouwbaarder info geeft?

Ontopic:

Naast IE8 gebruik ik ook Chrome (wat inderdaad veel sneller is dan IE).
FireFox gebruik ik zelden, maar heb ik ook geïnstalleerd.

Zoals al door diverse mensen is aangegeven, bepaald de gebruiker door zijn eigen gedrag zelf de veiligheid.

Ondanks alles, wil ik daar wel aan toevoegen dat een goede beveiligingspakket (anti-virus en aanverwante zaken) zeer belangrijk is, en op de internet browsers een aanvulling geven.
Zo heb ik zelf zowel IE als Chrome in een quarantaine draaien. Ook bekijkt die beveiligingsoftware de veiligheid van de diverse sites.
Iets wat de gratis Anti-virus pakketten en betaalde anti-virus programma's niet hebben.

De reden dat ik dit aangeef is dat naast een goede web-browser een goede beveiligingssoftware van essentieel belang is voor het veilig surfen op internet.

pr
door prinspils - Jul 28, 2010 om 01:19
88 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=eugenie schreef op dinsdag 27 jul 2010, 14:15]Is Google Chrome nu wel of niet veilig.
Ik heb Secunia op mijn laptop geinstaleerd en krijg de mede deling dat Chrome niet betrouwbaar is.
Wat is nu wel of niet waar.
Groetjes Eugenie

Ik was niet tevreden over Google Chrome, heb deze weer - vorig jaar - binnen enkele uren verwijderd. Het gevolg was wel dat ik de nodige registers handmatig moest herstellen, omdat Google Chrome zich 'standaard' had gevestigd en bleef gevestigd na verwijdering, waardoor bepaalde programma's niet meer reageerden.

rs
door rst77 - Jul 28, 2010 om 12:25
18 Antwoorden / 1 Vragen

Google Chrome is veilig voor je computer, maar niet voor je privacy. Net als in de zoekmachine van Google wordt namelijk alles wat je in de browser doet opgeslagen.

Ben je dus op je privacy gesteld, dan kun je beter Internet Explorer gebruiken. Daar zit zelfs een privacy-modus in, waarbij helemaal niets wordt opgeslagen, ook niet op de lokale computer.

ikbenik
door ikbenik - Jul 28, 2010 om 12:30
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=rst77 schreef op woensdag 28 jul 2010, 12:25]Ben je dus op je privacy gesteld, dan kun je beter Internet Explorer gebruiken. Daar zit zelfs een privacy-modus in, waarbij helemaal niets wordt opgeslagen, ook niet op de lokale computer.

Die mogelijkheid zit ook in Chrome, men noemt dat de incognitovenster.

Redacteur
door Redacteur - Jul 29, 2010 om 09:37
1067 Antwoorden / 62 Vragen

in dit topic staan diverse off topic bijdragen. Aan iedereen het verzoek om alleen te reageren op het aan de orde gestelde. Een discussie over antivirusprogramma's kan uiteraard worden gestart onder Discussies.

De redactie

watertoren
door watertoren - Jul 29, 2010 om 13:53
30 Antwoorden / 21 Vragen

Ik wil nog iets toevoegen aan de al gegeven reacties,namelijk dat het bij chrome wel eens voor kan komen dat je de gevraagde website niet kan openen,je krijg dan wel de openings pagina maar verder naar een andere pagina van die website gaat dan niet

erik008
door erik008 - Jul 29, 2010 om 14:48
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Hier een bericht over het onderwerp.
Ik zou chrome eens updaten, en kijken of het dan nog steeds onveilig is.
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in FireFox.

jossy
door jossy - Aug 7, 2010 om 16:29
47 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=rst77 schreef op woensdag 28 jul 2010, 12:25]Google Chrome is veilig voor je computer, maar niet voor je privacy. Net als in de zoekmachine van Google wordt namelijk alles wat je in de browser doet opgeslagen.

Ben je dus op je privacy gesteld, dan kun je beter Internet Explorer gebruiken. Daar zit zelfs een privacy-modus in, waarbij helemaal niets wordt opgeslagen, ook niet op de lokale computer.

Ik ben eigenlijk een digibeet. Zo iemand die echt wel dingen snapt maar dan niet op papier of op het scherm er moet iemand naast me zitten en het me uitleggen en het me zelf laten doen. Maar over Google Chrome had ik precies hetzelfde gevoel als wat jij hier omschrijft! Da's gewoon haast duidelijk waar te nemen!! =)
Ik geloof dat ik nog IE7 heb, kan ik nu gewoon IE8 downloaden en hoef ik dan IE7 niet te verwijderen want ik snap niet hoe? IE7 loopt heel vaak vast op en dan moet ik een programma weer opnieuw opstarten.

Veel dank aan degene die me alsjeblieft in simpele bewoordingen wil uitleggen hoe het moet? Gewoon net als ik IE7 ook zelf heb geinstalleerd? Maar niet meer weet wat ik gedaan heb?

birdies
door birdies - Aug 7, 2010 om 17:18
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@jossy: IE8 kun jehier, klik downloaden.

IE7 hoef je niet eerst te verwijderen. Tijdens de installatie wordt er gevraagd of je de favorieten uit IE7 wilt importeren.

N.B. Ik ben er van uit gegaan dat je WinXP hebt?

jossy
door jossy - Aug 7, 2010 om 18:58
47 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 7 aug 2010, 17:18]@jossy: IE8 kun jehier, klik downloaden.

IE7 hoef je niet eerst te verwijderen. Tijdens de installatie wordt er gevraagd of je de favorieten uit IE7 wilt importeren.

N.B. Ik ben er van uit gegaan dat je WinXP hebt?

Dank je wel, da's erg snel! =) Nee, ik heb Vista.....genoeg gezegd he? Goh, wat mis ik nog steeds m'n Win98 2nd edition en WinXP!
Kan het ook moeiteloos voor Vista? Jaaaaaaaaaa, ik wil alles importeren.
Bij voorbaat dank voor de moeite.

birdies
door birdies - Aug 7, 2010 om 22:03
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Voot IE8 Vista: klik hier