ge
door gewoonfrank Apr 21, 2007 om 15:33
Computers & telefonie

Google earth/routeplanner

Ik ben heel enthousiast over het programma Google earth en helemaal over de routeplanner van Google. Vanwege de gedetailleerdheid zorgt dit programma er echter voor dat mijn computer beduidend langzamer wordt, iedere keer als ik het gebruik waardoor ik steeds genoodzaakt ben om te defragmenteren.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit programma in een 2e partitie kan plaatsen en van daaruit opstarten en of ik dan alleen maar deze 2e partitie hoef te defragmenteren met alleen dit programma als inhoud?

Ik zie al uit naar een antwoord. Groetjes Frank

972 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 22, 2007 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is er niet iets anders waardoor uw PC trager wordt? Ik kan mij nl niet voorstellen dat u na gebruik van google-earth moet defragmenteren om de PC sneller te laten zijn. Een oplossing als u vraagt is het programma opslaan ( na download) op een tweede al of niet externe harde schijf of geheugenstick en het vervolgens steeds daar vandaan uitvoeren. Maar of dat uw probleem oplost, ik betwijfel het.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2007 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat je computer steeds langzamer wordt, komt puur alleen doordat Google Earth al je geheugen opvreet. (grof gezegd)

Defragmenteren heeft totaal geen zin na het gebruik van Google Earth, beter kun je je computer opnieuw opstarten na het gebruik van Google Earth.

Om dit probleem op te heffen kun je beter meer geheugen bijplaatsen, ik weet niet hoeveel geheugen je nu hebt en wat voor processor er in je pc zit, maar meer geheugen bijplaatsen zal zeer zeker het probleem voor het grootste gedeelte verhelpen.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Apr 22, 2007 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat misschien ook nog kan helpen is om het virtuele geheugen op een andere partitie te zetten. (heb ik zelf ook gedaan)

ve
door verwijderd - Apr 23, 2007 om 02:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je Edwardus, daar heb ik nog eens wat aan. Ik heb Google Earth verwijdert en opnieuw geïnstalleerd via de custom mode en op de tweede partitie geplaatst. Probleem opgelost!
Mijn PC blijft nu net zo snel als vóór het gebruik van Google Earth.
Als ik Google routeplanner nu open heeft deze waarschijnlijk ook meer ruimte nu Google Earth niet meer op de C schijf staat want hierbij heb ik ook geen problemen meer.

Nogmaals bedankt: Frank

ve
door verwijderd - Apr 23, 2007 om 02:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Telkens defragmenteren is geen oplossing van het probleem, het is alleen een lapmiddel. Hoeveel vrije schijfruimte heeft de huidige partitie? Als je minder dan een paar honderd MB vrij hebt, dan wordt het ondoenlijk. Zorg ervoor dat programma's en/of data op een andere partitie of schijf komen te staan. Zo kun je bijvoorbeeld met het Microsoft programmaatje TweakUI verschillende locaties wijzigen, bijvoorbeeld de locatie voor 'Mijn Documenten' en dergelijke.

De meeste programma's bieden je bij het installeren de optie om een aangepaste locatie te kiezen. Soms moet je daarvoor eerst de Custom of Expert mode kiezen. Op die manier kun je evt. een aantal programma's uninstallen en daarna opnieuw installeren op een andere partitie.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2007 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

In dit geval ben ik ervan overtuigd dat Eduardus het enig echt juiste antwoord heeft gegeven = te weinig vrije ruimte nog op de C-partitie.

Zelf heb ik namelijk maar 256 Mb geheugen en nog werkt Google Earth zonder vertraging en krijg ik alleen ook met andere programma's weleens het bericht dat windows meer virtueel geheugen vrijmaakt.  Omdat dit virrtueel geheugen van die c-partitie wordt afgehaald moet daar wel voldoende vrije ruimte op zijn en daar is dus in dit geval kennelijk geen sprake meer van.

En ja, ik weet het!  Zo gauw ik weer wat geld heb prik ik er een geheugenbankje bij.  Waar is toch die tijd gebleven dat je met een stukje uooer-memory die windows 1.1. kon draaien (Philips/Tulip)

De Vrije Vogel.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2007 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een extra geheugenbankje betekent ook een vergroting van de page-file (swapfile, virtueel geheugen, wisselbestand), hou daar ook maar vast rekening mee.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2007 om 18:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaar ook mijn advies om een aparte partitie aan te maken voor het virtuele geheugen. (ongeveer 5 GB)

Groet, Dirck

Ps: @Grootvader, ik heb hier nog een Tulip laptop (NB 386 SX) liggen, met Windows 3.11
http://www.tulipgv.nl/tnb386.jpg

ve
door verwijderd - Apr 23, 2007 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

LOL you win!
Mijn oudste is een 486DX66 (zou-ie het nog doen?).

ve
door verwijderd - Apr 23, 2007 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tuurlijk doet ie het nog, hahaha
Die dingen zijn niet kapot te krijgen.

Overigens, de Tulip doet het ook nog altijd.