ma
door marnix1 Jan 23, 2013 om 10:01
Computers & telefonie

Grootte tabletscherm

Ik denk er over een tablet aan te schaffen, niet voor igewikkelde games enzo, enkel beetje surfen en internetten, Ik ben niet van plan er veel aan uit tegeven. Ik zie dat de prijzen van goedkopere tablets min of meer gerelateerd zijn aan de grootte van het scherm. mijn vraag is de volgende:
Is een 7 inch een beetje werkbaar of kun je beter voor een 10 0f 11 inch gaan? Moet je constant zitten scrollen op een kleiner scherm? jullie ervaringen graag.
groetjes

8134 9 Rapporteer

be
door benno155 - Jan 23, 2013 om 10:11
60 Antwoorden / 0 Vragen

Voor internetten en surfen zou ik de 10" nemen, dan in 7" erg krap. Lees je veel dan is het eigenlijk een e-reader met extra's en dan is 7" ook goed.

Zelf heb ik een 10" tablet en ben daar zeer over te spreken. Is nog net goed in de hand te houden en groot genoeg on internetpagina's goed e kunnen bekijken. Veel scrollen? Tsja, op 10"past natuurlik niet zoveel als op 21"

pino123
door pino123 - Jan 23, 2013 om 11:13
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ligt ook aan je 'ogen'. Heb je moeite om kleine letters etc. te lezen, zou ik zeker een 10inch scherm adviseren. 7inch is wel heel erg klein. Daarnaast weten we natuurlijk niet om wat voor budget het gaat. Misschien is je budget net goed genoeg voor een A-merk 7inch. dan zou ik gaan voor de 7inch dan een B-merk 10inch. Kijk even goed daarbij bij de recensies van bepaalde merken.

ch
door chevyrolf - Jan 23, 2013 om 12:28
60 Antwoorden / 12 Vragen

ga voor een 10 inc ,of grote , we hebben hier 7 inc. maar je moet veel scrollen ed . ook op msn hyves ed, word de bladzijde klein door het toetsen bord , ook met spelletjes, mn oudste dochter heeft een 10 inc , en is veel fijner op te werken , 9 ervaring van 8 , en 10, en 22 en 42 jarigen )

goldenluck
door goldenluck - Jan 23, 2013 om 12:29
28 Antwoorden / 2 Vragen

Het ligt eraan, ik heb zelf een 10 inch scherm heel fijn om alle websites te lezen. Maar mijn schoonmoeder heeft een 7 inch en ligt gewoon beter in de hand en is natuurlijk minder zwaar, maar wel af en toe scrollen. Maar let vooral bij de aanschaf van een tablet of googleplay / androidmarket er op staat, dan kun je veel meer apps downloaden dan bij alternatieve appstores. Mijn schoonmoeder heeft dat niet en dan moet je heel creatief zijn om dan toch alle apps er op te krijgen. En er zijn ook goedkope tablet met de google playstore te koop. Dus een advies is moeilijk te geven, het alle twee voor en nadelen.

vl
door vladdermuis - Jan 23, 2013 om 12:59
31 Antwoorden / 11 Vragen

Ik heb op de dag van het uitkomen van de Google Nexus7, geheel inpulsief na het lezen van enige specificaties gekozen voor dit apparaat. Het was toen een 16GB opslag en 1GB geheugen. Nu standaard 32GB met 1GB voor dezelfde prijs 249 euro. Niet voor de opslag of het geheugen gegaan dus, maar ook om te surfen op mij wifi verbinding thuis. Perfect beeld, bijna niet te onderscheiden van het Retina display van de Apple Ipod. Door z'n afmetingen, 7 inch dus, is hij veel handzamer en dus makkelijker mee te nemen. Bij het inzoomen van tekst zul je wel moeten scrollen, o.a. door het beschikbare/gekozen lettertype. Werkt op Android 4.2 en heeft Google play voor je app's. Alle programma's die je op je Windows PC of Apple IOS draait heb je hier ook bij de hand. Bij het afspelen van bewegende beelden doet hij het niet zolang als de opgegeven gebruikstijd, 7 uur. Daarvoor heb ik een reserve accu van InnoXplorre, goed voor 2 ladingen aangeschaft en ook geschikt voor Android telefoons. Ik heb een beschermhoes van Dodocase die als je hem open slaat het apparaat gelijk aanzet. Ondanks mijn frustratie dat ik te snel was, ben ik nog steeds zeer tevreden. Prijs/kwaliteit is perfect.

jo
door johannes1 - Jan 23, 2013 om 13:38
63 Antwoorden / 53 Vragen

hallo aspirant-koper,
lees ik het goed, dan heb je hoofdzakelijk de intentie om het beoogde apparaat te kopen om dit binnenshuis te gebruiken, waarbij je dan een bedieningsgemak toch wel voorop wilt stellen; dit omdat je goed 'zicht ' wilt hebben zodat jouw ogen niet al te vermoeid raken.
ik neem verder aan, dat je toch hopelijk niet jouw keuze mede laat bepalen door de media-beïnvloeding, zo van : jan heeft zo'n ding, dan moet ik me dat toch zeker ook kunnen permitteren. ALS dat de drijfreden is, moet je toch gaan zorgen baas te blijven over eigen beurs.
Dan zou ik zo zegen, misschien - nee vrij wel zeker - heb je óf een pc óf een laptop.
Ben je daar tevreden mee; zo niet, wat zijn dan de minpunten én worden die opgeheven bij het kopen van zo'n 'tablet '?? Begint de twijfel al te komen ?
Zou jouw huidige apparaat = als je héél eerlijk wilt zijn = niet ruimschoots voldoen aan de behoeften die je hebt om er iets mee te doen ??
Bedenk ook dat het kostenplaatje geen 'kattendrek' is , maw mogelijk toch een hele hap uit jouw portemonnee; een som, die je mogelijk veel beter kunt besparen of aan iets noodzakelijks kunt besteden , waar jouw hele gezin iets aan heeft.
Blijf dus kritisch alvorens te beslissen; je hebt 't niet dringend nodig én ook de prijzen hiervan zullen kelderen; weet weet WIL je 't dan zelfs niet eens meer.
Blijf jezelf !
Succes er mee.

ko
door koningsjpc - Jan 23, 2013 om 14:30
68 Antwoorden / 4 Vragen

Ben het helemaal eens met Johannes1. Heb zelf een 10 inch ANDROID tablet, maar ook een laptop, alsmede een e-reader 7 inch. Tablet is gemakkelijk om even op internet te surfen, maar werk zelf veel liever met de laptop, o.a. typen etc. gaat veel eenvoudiger op een laptop als op een tablet. Gebruik de tablet veelal om boeken te lezen en om, zoals gezegd, even op internet te surfen (en heel soms om een spelletje te doen).
De market app kun je zo downloaden op je tablet. Kijk ook goed uit, of je wel bijv. een IPAD wil, want die zijn stukken duurder als een Android tablet. Op een Android tablet zitten al de diverse aansluitingen standaard, zoals aansluiting mini sd kaart, usb aansluiting etc., die je op de IPAD niet hebt. Deze aansluitingen moet je bij de IPAD bijkopen.

Hoewel de IPAD het meeste verkochte tablet is, waarschijnlijk alleen al om de naam), heeft een Android tablet meer directe mogelijkheden. Het scherm van de IPAD is verder enorm mooi.

Gebruik je de tablet hoofdzakelijk om boeken te lezen, zou ik voor een e-reader gaan. Veel beter beeld, ook in de zon (tablet weerkaatst dan enorm erg, zodat lezen in de zon niet goed gaat). Een e-reader werkt met "inkt", zodat de pagina's ook in de zon goed leesbaar zijn.
Ga je voor een Android, neem dan wel versie 4 (ongeacht het merk).

Wil je de nederlandse economie stimuleren, neem dan bijv. de Yarvik (komt uit Eindhoven). Deze is ook (redelijk) goed en goedkoop.

mi
door miepje58 - Jan 23, 2013 om 15:22
208 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb al ruim een jaar een 8,9 Samsung (maar die kan je volgens mij niet meer krijgen) en ik ben er nog steeds weg van. Ik check mijn mail, internetbankier, speel Wordfeud en surf rond. Heerlijk. Voor het serieuze werk heb ik een desktop. Ik ben slechtziend maar kan de tablet dicht genoeg bij in één hand houden om alles goed te kunnen zien. Een andere reden is dat die desktop in mijn studeerkamer staat want ik wil geen grote computer in de huiskamer.

ninc
door ninc - Jan 24, 2013 om 10:23
47 Antwoorden / 6 Vragen

Mijn 7 inch past met gemak in mijn handtas...
als ik reis heel praktisch dus!
En een stuk goedkoper dan de 10 inch variant,
maar wel met dezelfde snelheid.

Voor thuis gebruik is een 10 inch beter qua formaat.