ij
door ijzervreter Sep 12, 2004 om 18:16
Computers & telefonie

Gsm voor ouderen

We zijn al een tijdlang op zoek naar een mobieltje voor onze ouders.In juni 2004 zou de z.g. Anbofoon uitkomen. Een stevig toestel met grote toetsen, een groot beeldscherm en eenvoudige bediening. (zie www.anbo.nl) Door allerlei omstandigheden is het toestel nog steeds niet leverbaar. Wie kan ons een toestel adviseren die aan bovengenoende eisen voldoet en gewoon via de reguliere kanalen leverbaar is.

373 6 Rapporteer

us
door userroy - Sep 12, 2004 om 19:06
17 Antwoorden / 0 Vragen

Qua gebruiksvriendelijkheid zijn Nokia's echt het beste. Ik zou u een nokia 3510 (zwart-wit-scherm) of een 3510i (kleuren-scherm) aan willen raden. Heel veel functies zitten er niet op. De menu zijn erg simpel. Het beeldscherm is goed afleesbaar, en in het telefoonboek is in te stellen of u de namen in klein of grote (goed afleesbare) letters wil hebben. De belmelodien zijn goed hoorbaar, en de batterij gaat langmee.

Hij is ook nog veel goedkoper dan de anbofoon. In prepaid-uitvoering kost de nokia 3510i bij Orange (www.orange.nl) 99.-, u beltegoed is dan altijd geldig. En bij Hi (www.hi.nl) 89.-, u moet dan wel iedere 12 maanden opwaarderen. Hij is verder gratis bij bijna elk 1 of 2 jarig abonnement.

ij
door ijzervreter - Sep 12, 2004 om 21:55
29 Antwoorden / 30 Vragen

Alvast vriendelijk dank voor het antwoord. Ik ga gelijk op zoek op internet voor een afbeelding.

acjzr1
door acjzr1 - Sep 23, 2004 om 21:26
295 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb 4 GSM´S en weet dus dat de 3510i heel veel functies heeft, uw bewering dat deze Nokia heel simpel is klopt echter wel,men hoeft immers niet alle functies niet te gebruiken.

ij
door ijzervreter - Sep 23, 2004 om 21:51
29 Antwoorden / 30 Vragen

We hebben inmiddels een GSM aangeschaft.Het was de bedoeling een nokia 1100 te kopen maar het is toch een nokia 3410i geworden. In de winkel hebben we ze met elkaar vergeleken en mede op advies van de verkoper (hij kwam ook meteen met de 3410i) is het die geworden.

Dank voor jullie adviezen.

ij
door ijzervreter - Sep 23, 2004 om 21:54
29 Antwoorden / 30 Vragen

Sorry, ik bedoel 3510i.

sixerdude
door sixerdude - Sep 29, 2004 om 11:28
37 Antwoorden / 13 Vragen

Als oud KPN'er, maar ook door een prive-tik heb ik de nodige ervaring met mobieltjes. Ik heb recent mijn vader van 75 een Pocketline Swing 620 gekocht en dat is een zeer goedkoop en simpel toestel, dat zelfs makkelijk in het gebruik is voor mijn vader. Omdat iedereen zo vertrouwd is met Nokia (ik ook), lijkt het een voor de handliggende keus, maar ik weet uit ervaring dat dat menu van Nokia voor nieuwe gebruikers helemaal niet zo makkelijk en logisch is. Die Swing 620 (een Sendo) is zo doodsimpel dat je hem bijna niet verkeerd kunt gebruiken. Toetsen hadden iets groter gemogen, dat wel, maar voor mijn pa was dat helemaal geen probleem. Kijk even goed naar verschillende aanbiedingen. Ik had hem gekocht voor 35 euro (met 15 beltegoed) bij de Kijkshop, bleek ie een week later al voor 25 euro te koop bij Kral (met inruil). Kan hem u dus echt aanraden!