maykemeijer
door maykemeijer Mar 12, 2012 om 08:38
Computers & telefonie

GSM wil niet meer opladen

Mijn Nokia 3109 wil niet meer opladen. Ik heb vrijdag een nieuwe accu gekocht en hem het hele weekend aan de oplader gezet, maar hij blijft maximaal op een half groen streepje staan. Vanmorgen was dit streepje nog verder teruggelopen.
Is er nog hoop? Zo ja, wat te doen? Of moet ik een nieuwe mobiel kopen?
Bij voorbaat dank.
Mayke

2910 5 Rapporteer

de eelco
door de eelco - Mar 12, 2012 om 08:53
607 Antwoorden / 92 Vragen

het kan ook aan u adapter liggen.hoe oud is het toestel..mischien heeft u de mogelijkheid om er 1 te lenen...heeft u wel een originelen accu gekocht want als het een imitatie is kan het ook daar aan liggen....u kunt ook met u toestel naar het bedrijf gaan waar u u accu heeft gekocht want die hebben waarschijnelijk wel de mogelijkheid om tekijken wat er aan de hand is toestel/adapter/accu.....mijn ervaringen met nokia zijn zeer goed..heb nu zo,n 16 jaar mobieltjes en vanaf het moment dat ik nokia gebruik//////10 jaar/////.....nog nooit problemen gehad.maar zoals met alles houd het ook eens op met een nokia..helaas maar waar..

empyria
door empyria - Mar 12, 2012 om 10:08
504 Antwoorden / 3 Vragen

Oplader stuk?

Heb ik zelf onlangs ondervonden.
Telefoon laadde niet / te weinig op, probleem bleek de oplader niet de telefoon.

mahadma
door mahadma - Mar 12, 2012 om 10:36
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Zijn de contacten in de telefoon die verbinding maken tussen de accu en de telefoon schoon? (reinigen met een potlood=grafiet) Is er voldoend "druk" dat de accu tegen de contacten blijft zitten?
Controleer als het kan de lader op een andere telefoon of een voltmeter.
Zat de nieuwe accu in een dichte verpakking?

maykemeijer
door maykemeijer - Mar 12, 2012 om 16:03
83 Antwoorden / 11 Vragen

Na jullie tips, heb ik een oplader geleend en... hij laadt op. Het ligt dus aan de oplader en ik hoef geen nieuwe telefoon te kopen.
Dank voor jullie reacties. Ik kan weer bellen.
Groet,
Mayke

mahadma
door mahadma - Mar 12, 2012 om 16:06
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Dank voor het terug melden. Suc6.