mk
door mkraamer Dec 4, 2010 om 19:35
Computers & telefonie

Hallmark wenskarten

Klopt het dat u in een uitzending van Kassa een waarschuwing heeft doen uitgaan over het openen van een via e-mail verzonden hall-mark wenskaart?
Er zou een virus geactiveerd worden bij het openen van deze wenskaart.
Er gaat nl weer zo'n email rond met waarschuwing over deze manier van wenskaarten versturen.

1437 14 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 4, 2010 om 20:01
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Gebruik aub de zoekfunctie rechts bovenaan.

Topic nr 10.000

chris74
door chris74 - Dec 4, 2010 om 21:14
564 Antwoorden / 44 Vragen

Zoals sonjaatje al zei lees jij niet, dit is inderdaad toppic 10.000 Het staat zelfs op de voorpagina van de kassa site. DUS LEZEN!!!!!!!!!!!

frans75
door frans75 - Dec 4, 2010 om 22:25
202 Antwoorden / 0 Vragen

Nu begin ik mij toch iets af te vragen.....

Het stellen van een schriftelijke vraag impliceert toch dat de vraagsteller kan lezen?

fl
door flee01 - Dec 4, 2010 om 22:48
2 Antwoorden / 2 Vragen

Deze melding is NEP. Het is een zgn Hoax, die als doel heeft dat iedereen dit bericht snel en vaak door stuurd.

De vraag is al zo vaak gesteld dat zelfs kassa het nog een op de home page heeft gezet,

Hier de link die je op de homepage kan terug vinden.
kassa site

Lsk520
door Lsk520 - Dec 4, 2010 om 22:57
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=frans75 schreef op zaterdag 4 dec 2010, 22:25]Nu begin ik mij toch iets af te vragen.....

Het stellen van een schriftelijke vraag impliceert toch dat de vraagsteller kan lezen?

Ja, maar begrijpend lezen is weer een stapje hoger.....

el
door elf21 - Dec 5, 2010 om 12:30
2 Antwoorden / 0 Vragen

@sonjaatje en @chris:
Wat fijn dat jullie op een zeer behulpzame manier meneer of mevrouw Kraamer uitleg geven over hoe er bepaalde dingen opgezocht kunnen worden.
Jullie hadden ook op een vriendelijke manier kunnen vertellen waar het eea terug te viden is. Neem me niet kwalijk maar ik vind het onbeschoft zoals jullie reageren, wie weet zit hier wel een 70-jarige dame achter de pc die al blij is dat ze met de pc om kan gaan!

Vriendelijke groeten dus van mij.

frans75
door frans75 - Dec 5, 2010 om 13:11
202 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=]Wat fijn dat jullie op een zeer behulpzame manier meneer of mevrouw Kraamer uitleg geven over hoe er bepaalde dingen opgezocht kunnen worden.

Heeft in het geval van deze hoax totaal geen nut.

Aangezien alle betrokken vraagstellers hiervan faliekant de waarschuwing hier op de homepage al negeren.

En aangezien het kunnen lezen al een vereiste is om hier op dit forum een vraag te kunnen stellen, blijkens de registratieprocedure, geeft dit de laksheid en/of totale incompetentie van de betrokken vraagstellers reeds aan.

Aangezien deze vraag ook nog eens (dagelijks) herhaaldelijk gesteld wordt is het begrijpelijk dat de vrijwillige beantwoorders hierdoor enigszins geagiteerd raken.

De leeftijd van de betrokken vraagstellers is trouwens irrelevant.
Deze vraag, net zoals het betreffende mailtje, wordt door alle leeftijden gesteld (cq klakkeloos doorgestuurd). Blijkbaar omdat men de capaciteiten ontbeert om zelf logisch na te denken en/of enig simpel zoekwerk te verrichten.

Komt misschien grof over, maar ik denk dat het gros van de respondenten hier dezelfde mening is toebedeelt.

grindweg
door grindweg - Dec 5, 2010 om 13:12
2308 Antwoorden / 28 Vragen

dit is een zeer bekende hoax.
dus echte nep.
er is op dit medium al veel over geschreven.
doe uw voordeel er mee

el
door elf21 - Dec 5, 2010 om 13:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

@ Frans75:
Zoals u al zegt is het vrijwillig om te reageren op een topic. Daarom verbaast het mij dat men geïrriteerd kan raken over een vraag want het is nog altijd zelf aan de beantwoorders om dus te reageren.
Mijn mening is dus dat als je niet fatsoenlijk en beleefd antwoord kunt geven op een oprechte vraag van iemand, houd je botte antwoord dan voor je!
Daarmee wordt de vrijheid om vragen te stellen in een vraagbaak als deze voor iedereen denk ik een stuk aangenamer.
(en hoeft een "beantwoorder" zich dus ook niet te irriteren)

mk
door mkraamer - Dec 5, 2010 om 15:21
2 Antwoorden / 1 Vragen

ben ik inderdaad de 50 wel ver gepasseerd, daar laat ik het ff bij. Ben gebruiker, maar niet altijd even handig en aan sommige dingen niet gewend, maar ook niet altijd in staat alles nauwkeurig na te lezen....Fijn, dat er ook mensen zijn die niet meteen iemand te kakken zetten en meer begrip tonen....de boodschap is wel begrepen inmiddels (voor die zg slimmerds onder de reagerenden).

gsm
door gsm - Dec 5, 2010 om 20:00
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@mkraamer
Stel je gerust. Er zijn nog vele mensen meer, die hier ook nog steeds weer intrappen.
Heb er echter ook een heel klein beetje begrip voor dat sommigen wel eens moe worden van steeds weer precies dezelfde vraag.

Voor de volledigheid: Het gaat hier echt wel om een serieus probleem!
Een HOAX is een heus virus in de vorm van bangmakerij via een e-mailbericht, waarbij gebruik wordt gemaakt van de onwetendheid en onzekerheid van een bepaalde categorie PC gebruikers.

Stel dat iedereen deze onzin op de e-mail klakkeloos zou doorsturen, dan zou het internet door dit onnodige en extra berichtenverkeer overbelast raken en zou het mogelijk zelfs platgelegd kunnen worden. Het gaat bij een HOAX dus om een heuse aanval op het internet.

Helaas blijven deze nepberichten veelal tot in lengte van jaren rondcirkelen.

Onthoud gewoon:
NOOIT IETS DOORSTUREN wanneer je er zeer dringend om gevraagd wordt het bericht AAN IEDEREEN door te sturen.

frans75
door frans75 - Dec 5, 2010 om 20:16
202 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=]Mijn mening is dus dat als je niet fatsoenlijk en beleefd antwoord kunt geven op een oprechte vraag van iemand, houd je botte antwoord dan voor je!

Komen we gelijk bij een volgend punt van deze internet-les.

Een inherent risico van het plaatsen van een topic op een openbaar forum zijn reacties die de topicstarter niet bevallen, evenzogoed als het omgekeerde.

Dit doet echter geen afbreuk aan de correctheid van gegeven reacties.

@mkraamer,

Ik zal u gelijk even waarschuwen voor gelijksoortige mailtjes die u gelijk kunt weggooien:

Met onderwerpen zoals: MSN stopt, stuur dit bericht door....etc.
Hyves stopt, stuur dit bericht door....etc.
Bill Gates/Microsoft stort geld op uw rekening als u dit bericht doorstuurt....etc.

mk
door mkraamer - Dec 5, 2010 om 21:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi alle mensen die gereageerd hebben....
Vrees dat de echte kenners mijn vraag nog vele malen voorbij zien komen, dus vraag ik uw geduld! Het is nu eenmaal zo, dat mensen van (ahum) mijn leeftijd steeds meer genoodzaakt worden zich te verdiepen in allerlei kronkels als gevolg van emails; dit, omdat zij kleinkinderen krijgen, proberen! mee te gaan met deze tijd. De jongeren onder ons (en vergeleken bij mij zijn dat er velen) zijn opgegroeid met internet. Ik niet en met mij velen dus ook niet. Werken met de computer deed ik al vele jaren, maar emailen is echt iets voor mij dan, van de laatste paar jaar, heel voorzichtig opgestart. Ik merk bij mijn leeftijdgenoten (vriendinnen) dat zij ook heel voorzichtig mee gaan doen. Van een van deze kreeg ik die Vara-kassa mail. Vermoedend dat dat ook een ...ehhh... hoax zou zijn, heb ik me gewaagd aan het bekijken van die Vara-site. U bent wellicht gewend aan de veelheid van info, ik niet en werd er dus wat dizzie van. Was al blij dat ik de vraag/antwoord rubriek kon vinden. De zoveelste wachtwoordvraag enz. Niet wetend dat ik zoveel reacties zou krijgen. Ik dacht een simpel antwoord van de vara-redactie te krijgen. Kortom: een heel leerzaam weekend. Dank,.
Groet,
M. Kraamer

birdies
door birdies - Dec 5, 2010 om 21:44
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Ik merk bij mijn leeftijdgenoten (vriendinnen) dat zij ook heel voorzichtig mee gaan doen. Van een van deze kreeg ik die Vara-kassa mail......

Dan maar gauw naar haar mailen dat ze die troep NIET meer naar iedereen moet doorsturen. Zolang mensen die zooi maar blind blijven door sturen, blijven die hoax mailtjes rond circuleren.

Het is precies zoals GSM schrijft: als er in een mailtje staat: waarschuwing stuur dit aan zoveel mogelijk mensen door, dan heb je met een hoax te maken en moet je hem zeker NIET door sturen.