door wielk62 Oct 18, 2015 om 19:59
Computers & telefonie

Harddisk

Wie weet hoe ik de laptop open krijg van een Toshiba satelliet
C70D-B301 ik vind geen opening aan de onder kant

481 8 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 18, 2015 om 20:20
11627 Antwoorden / 51 Vragen

Klik eens hier, heb je daar wat aan?

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2015 om 20:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wielk62,

Stel je vraag eens op dit forum.

Of contact de klantenservice: klik

Suc6

gerbera
door gerbera - Oct 18, 2015 om 23:00
7391 Antwoorden / 14 Vragen

Vaak zijn de schroefgaatjes verstopt onder stickers en in de batterijhouder.

gerbera
door gerbera - Oct 18, 2015 om 23:07
7391 Antwoorden / 14 Vragen

Overigens barst het aan de onderzijde van de schroeven die u allemaal los moet draaien, ook de verzonken, om de gehele onderzijde los te halen.

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 18, 2015 om 23:51
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn zoveel type's maar een ervaren sleutelaar weet gewoon aan de maat van het klepje welke je wel of niet moet los halen.....

Naast rubbertje zit er soms een sticker over voor garantie controle en info welk type je hebt.
En heb je wel de goede nieuwe harde schijf, er zijn meerdere types leverbaar.....

mahadma
door mahadma - Oct 19, 2015 om 00:12
11627 Antwoorden / 51 Vragen

Je kan natuurlijk ook een externe harde schijf aansluiten, mits de pc nog start op de huidige schijf.

door 1953 - Oct 19, 2015 om 03:13
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Let op dat uw laptop niet meer onder garantie valt, anders vervalt de garantie op uw laptop door 'onoordeelkundig ingrijpen van derden' als u mogelijk 'verzegelde schroeven' verbreekt.

Lees is de garantievoorwaarden, als het nog van toepassing is de garantie, van uw laptop nog eens door.

crewmember
door crewmember - Oct 19, 2015 om 09:27
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Vrijwel altijd zit er een klep aan de onderkant ter grootte van de harde schijf.
Soms is deze klep ook wat groter.

Onderaan de site die ik hier link staan wat foto's hoe dit er uit kan zien bij een ander type Toshiba Satellite:
http://www.notebookcheck.nl/Kort-testrapport-Toshiba-Satellite-C75-A-13W-Notebook.112343.0.html

Over het algemeen mag je de Harde schijf, RAM en netwerk kaart vervangen zonder dat de garantie verloopt. Mits deze onder een appart klepje zitten en je dus niet je hele laptop open moet halen.

Als er meerdere klepjes onderop zitten staat er meestal een harde schijf logotje als relief in het kunststof gespoten, naast of op het klepje.