druifje01
door druifje01 Jul 9, 2011 om 12:05
Computers & telefonie

Head-set

Zoekende naar een head-set voor telefoneren via Skype bv kwam ik wel een zeer uiteenlopende keus tegen (bol.com). Wat kan men mij adviseren? De headset is alleen voor de pc/laptop en niet voor mobiel telefoneren (auto/buiten). Mag wel wat kosten als daar een hoge kwaliteit mee gepaard gaat.

604 27 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jul 9, 2011 om 12:19
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik kan prima uit de voeten met een Logitech Clear Chat style 981-000019, in 2008 gekocht bij BCC ( 29.95).

Is te gebruiken met Skype, muziek beluisteren en games.

pschaecker
door pschaecker - Jul 9, 2011 om 12:24
171 Antwoorden / 0 Vragen

Neem ook eens een kijkje in de Skypeshop Headsets

succes

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2011 om 13:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo druifje01,

Ik gebruik een goedkoop koptelefoontje met microfoontje (paar euro) en dat werkt prima!
Waarom veel geld uitgeven als het ook goedkoop kan.

Met vr.gr.

druifje01
door druifje01 - Jul 9, 2011 om 14:06
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ben ik met je eens Edrick, maar ik ben in het begin vanwege het design gevallen voor de Jabra Wave Bluetooth headset en na van alles bekeken te hebben ben ik daarbij gebleven. Deze headset geeft zowaar een gesproken bericht als de batterij aan het opraken is. Dat het bestaat! Maar misschien loop ik ook hier weer achter. Ik heb deze headset voor 51,90 euro + gratis verzending gezien bij de shop Telecom Telecom.

birdies
door birdies - Jul 9, 2011 om 14:11
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Ik heb deze headset voor 51,90 euro + gratis verzending gezien bij de shop Telecom Telecom. .........

Dit is in ieder geval een betrouwbare webshop: heb daar zelf ook al meerdere malen besteld en - indien voorradig - wordt snel geleverd.

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2011 om 14:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@druifje01,

Kost nu 49,20. Vind dat meer iets voor telefonie.
Heb je een blue tooth verbinding met je computer (vraag ik maar even voor de zekerheid).

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2011 om 14:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@druifje01,

Foutje mijnerzijds.
Had op www.telecomshop.nl gekeken. Dat is een andere.

druifje01
door druifje01 - Jul 9, 2011 om 14:21
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Bedankt voor het attenderen op het al dan niet aanwezig zijn van een Bluetoothverbinding op de laptop. Is dus nog niet vanzelfsprekend bij de laptops begrijp ik. Zal eens kijken wat ik daarover uit kan vinden mbt de Acer Aspire 7741G.

birdies
door birdies - Jul 9, 2011 om 14:22
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=druifje01 schreef op zaterdag 9 jul 2011, 14:21]Bedankt voor het attenderen op het al dan niet aanwezig zijn van een Bluetoothverbinding op de laptop. Is dus nog niet vanzelfsprekend bij de laptops begrijp ik. Zal eens kijken wat ik daarover uit kan vinden mbt de Acer Aspire 7741G.

Je hebt een redelijk nieuwe laptop, daar zit bluetooth op.

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2011 om 14:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@birdies & druifje01,

....daar zit bluetooth op .... ???

De Acer Aspire 7741G-454G75MN is een notebook met een gewicht van 3.3 kilogram. De afmetingen van de laptop zijn 41,50 x 27,50 x 3,40 centimeter. De gebruikstijd van de hangt af van de mate van gebruik.
Hardware

De Acer Aspire 7741G-454G75MN draait op een 2 GHz Intel Core i5-450M processor en heeft een intern geheugen van 750 GB. Het DDR3 SDRAM werkgeheugen bedraagt 4 GB. De maximale resolutie van het 17,3" scherm is 900 x 1600 pixels. Het scherm wordt aangestuurd door een ATI Mobility Radeon HD 4570 grafische chip met een eigen geheugen van Onbekend. Met de ingebouwde webcam kan je de Aspire 7741G-454G75MN ook gebruiken voor videogesprekken over internet.
Connectivity

In totaal staan er 3 USB poorten tot je beschikking. Op deze poorten kan je bijvoorbeeld een extra muis, groter toetsenbord of printer aansluiten. Handig is de ingebouwde 5-in-1 cardreader, om de meest gebruikte geheugenkaartjes te lezen en te beschrijven. Verder bezit de Aspire 7741G-454G75MN in- en uitgangen voor internet, audio, VGA en HDMI. Het is dus mogelijk een extern scherm op de Acer aan te sluiten. Bluetooth voor draadloze communicatie met bijvoorbeeld een telefoon ontbreekt helaas. De Acer Aspire 7741G-454G75MN kan wel draadloos met internet worden verbonden via WiFi.

Dus .... ?? Of hebben we het over een ander model??

druifje01
door druifje01 - Jul 9, 2011 om 15:06
1712 Antwoorden / 140 Vragen

@Edrick. Het model wat ik heb is niet meer te koop (bij bol.com dan) Het gaat om de Aspire 7741G. Dat is alles. Birdies heeft mij bij de aanschaf ervan bijgestaan. Bij de specificaties staat wel Bluetooth. De headset is inmiddels besteld/gekocht.
Het zal toch hopelijk wel goed zijn?

druifje01
door druifje01 - Jul 9, 2011 om 15:10
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Overigens heeft de Acer Aspire 7741G een Intel core I3-370M processor. Zijn de gegevens die je opsomt dan van belang voor Skype telefonie?

birdies
door birdies - Jul 9, 2011 om 15:24
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=druifje01 schreef op zaterdag 9 jul 2011, 15:10] Zijn de gegevens die je opsomt dan van belang voor Skype telefonie?

Nee. Enige wat van belang is, dat bluetooth ondersteund wordt.

tdehond
door tdehond - Jul 9, 2011 om 15:41
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ druifje,

Misschien is het een idee om ook even bij de PC producten van Jabra te kijken.

Ze zijn allemaal Skype gecertificeerd, maar werken niet via blue tooth.
klik hier

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2011 om 15:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@druifje01,

Dan heb je blijkbaar een ander type.
Als er bij jouw specificaties staat dat bluetooth wél ondersteunt wordt, dan is er geen probleem met de headset.
Had het alleen maar voor de zekerheid even aangegeven.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2011 om 15:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tdehond,

Druifje01 heeft de Jabra Wave Bluetooth headset al besteld.
En zoals de naam al aangeeft: die werkt wel met bluetooth.

birdies
door birdies - Jul 9, 2011 om 15:52
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Zit nog even verder te kijken (even oude mailwisseling opgezocht) maar weet je zeker dat bij specificaties bluetooth staat, zoals je schrijft?

En nog verder kijkend naar de specs v.d. headset die je gekocht hebt: is deze wel geschikt voor laptop/skype? De headset is eigenlijk voor mobieltjes, zie ik n.l. Ik heb niet genoeg kennis om te weten of je deze dan ook voor skype kunt gebruiken.

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2011 om 16:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@birdies,

.....Vind dat meer iets voor telefonie..... had ik al eerder aangegeven, maar ik weet niet of je die dan ook voor Skype kunt gebruiken.
Zou best kunnen, maar gezien de link van tdehond zou er dan toch ook wel een Skype-symbooltje bij vermeld (moeten) staan?

Bij de specificaties die ik gegeven heb staat duidelijk vermeld: géén bluetooth.
Maar er zijn (blijkbaar?) meer types in omloop. Dan staat er nog een nummer achter 7741G.

Druifje01 moet dit indredaad nog maar eens goed controleren.

druifje01
door druifje01 - Jul 9, 2011 om 16:12
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Nou zullen we het hebben! Kan de winkel nu niet telefonisch bereiken, heb een mailtje gestuurd. Zie maandag wel verder.

druifje01
door druifje01 - Jul 9, 2011 om 16:27
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik vraag mij nog af of hetzelfde euvel geldt voor het bellen met voip wat gebruiker 'lekkerisdat' gisteren voorstelde in combinatie met Betamax onder het topic "goedkoop bellen?" Het zou een mooie oplossing zijn als dat wel zou lukken met Jabra Wave Bluetooth.

druifje01
door druifje01 - Jul 9, 2011 om 17:09
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Maar, betamax is uitsluitend voor internationaal telefoonverkeer. Dus ik hoop dat ik de headset indien nodig nog kan ruilen voor een type dat wel geschikt is voor de Acer 7741G waar echt geen nummer meer achter staat.

birdies
door birdies - Jul 9, 2011 om 19:16
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Dus ik hoop dat ik de headset indien nodig nog kan ruilen..........

Retourneren/ruilen mag altijd, wet koop op afstand, dat weet je. Probeer ze maandag zo vroeg mogelijk even te bellen.

druifje01
door druifje01 - Jul 9, 2011 om 21:14
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ja natuurlijk, als de headset niet voor Acer geschikt is werkt het noch voor Skype noch voor voip. Ik heb onlangs aan Acer gevraagd naar een artikel als zodanig en kreeg te horen "dat kunt u zo kopen" zonder meer. "Houdt rekening met..." is wel niet te doen om te zeggen gezien de hoeveelheid soorten/systemen die er op de markt zijn.
Volgende keer beter.

druifje01
door druifje01 - Jul 11, 2011 om 11:54
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Intussen ben ik meer te weten gekomen: de Acer Aspire 7741G is niet meer in de handel. Deze laptop is wel geschikt voor de bij Telecom Telecom gekozen en reeds betaalde headset, maar dan moet er een Bluetooth-stick aan te pas komen. Deze verkoopt de Telecom Telecom niet en men heeft er geen bezwaar tegen mij mijn geld te retourneren. Wat kan ik nu het beste doen? Een andere headset uitzoeken of een stick erbij kopen? (kost haast niets).

edrick3
door edrick3 - Jul 11, 2011 om 12:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@druifje,

Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
Vind wel dat je nu overhaast gehandeld hebt.
Had al aangegeven dat je eerst eens moest kijken of de laptop wel voor bluetooth geschikt was. Ook birdies had dat nog eens aangegeven.
De door jou gekozen headset is - zoals al eerder aangegeven - meer iets voor telefonie (auto).
Mijn advies: geld terug en een eenvoudige headset aanschaffen - of eentje die in de link van tdehond is aangegeven.

Met vr.gr.

druifje01
door druifje01 - Jul 11, 2011 om 12:56
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Je hebt groot gelijk Edrick, ik wil er vaak snel vanaf zijn maar bezorg mezelf daar alleen maar brokken mee. Daarbij val ik altijd voor design. Ik heb jarenlang met zo'n eenvoudige headset moeten werken waarbij de microfoon haast "opgegeten" werd. Maar goed, het geld komt retour en ik ga terug naar de eenvoud.

jantom
door jantom - Jul 13, 2011 om 12:46
377 Antwoorden / 0 Vragen

aan druifje01

Je hebt al wat antwoorden; ik heb zelf een headset van Logitech die zo'n Eur 29,95 of een tientje duurder was en die heeft een USB-aansluiting.
Er zal inmiddels wel een nieuw type van zijn uitgebracht. Maar het is een heel praktisch apparaat maar wel met een draadje...