romaantje
door romaantje Feb 26, 2007 om 16:20
Computers & telefonie

Heeft dit met spyweeper te maken

ik heb live one care op mijn computer heb nooit problemen mee gehad maar heb een tijdje spyweeper er op gehad en nu heb ik als ik ad-adware er op draai steeds 10 of meer kritische objecten voor heen had ik dat nooit toen vond ad-adware 1 of niks

wie weet hoe dit kan .heeft het met spyweeper te maken of met wat anders

272 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 26, 2007 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welke namen staan er bij die kritische objecten?

ve
door verwijderd - Feb 26, 2007 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

het zijn allemaal cookie's van site's waar mijn dochter opzit byv spele.nl ze doet veel spelletjes erop. wat kan ik daar aan doen

ve
door verwijderd - Feb 26, 2007 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cookies zijn opzich niet gevaarlijk, die kun je gewoon verwijderen.
Als je in Internet Explorer boven in de werkbalk op Extra klikt en dan vervolgens Internet-opties kiest, dan zie je in het nieuwe schermpje dat verschijnt, onder Tijdelijke internet-bestanden, Cookies verwijderen staan, klik daarop en de Cookies zijn verwijderd.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2007 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cookies zijn niet alleen niet gevaarlijk maar in sommige gevallen ook gewoon handig. De gevonden cookies betreffen waarschijnlijk data-miners. Dat zijn cookies in principe altijd al maar die door Adaware worden gevonden "minen" net even wat meer.

Ik denk overigens dat Adaware gewoon bij een update deze soort dataminers heeft toegevoegd. Heeft weinig met Spysweeper van doen.

Als je overigens eerst een schoonmaakprogje als Ccleaner laat draaien en dan Adaware nog eens laat scannen vindt ie waarschijnlijk niets meer. Met Ccleaner kun je bovendien aangeven welke cookies je wel wilt bewaren.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2007 om 23:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat spysweeper wat kritischer kijkt dan uw andere progamma.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2007 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

iedereen bedankt voor de reactie's

ben nu in ieder geval gerust gesteld

ve
door verwijderd - Feb 27, 2007 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ccleaner eerst net gebruikt maar hou toch weer 9 kritische objecten en geeft risk 3 aan is dit erg en ik heb spyweeper er af gehaald of is het wel een goed progrmma en kan ik deze er beter ophouden

ve
door verwijderd - Mar 4, 2007 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als overweging wil ik u wel het volgende artikel meegeven; http://tweakers.net/nieuws/46572/Microsofts-OneCare-scoort-beneden-de-maat.html

Hetzelfde resultaat had ik ook na een test op een proefmachine, draai zelf standaard NOD en zo goed als geen last, maar er zijn ook andere pakketten die net zo goed functioneren.