dd
door ddw1999 Apr 2, 2019 om 18:56
Computers & telefonie

Heeft iemand ervaring met reparaties vanaf Campusshop, en hoe je een probleem met dit bedrijf kan oplossen?

Goedemiddag allen,

Op 17 september heb ik een HP laptop van 1249 euro bij Campusshop aangeschaft. Al snel bleek dat het geluid niet naar behoren functioneerde oftewel defect was.

Ik heb vervolgens met de organisatie contact opgenomen. In overleg met de medewerker heb ik de reparatie op 21 februari aangemeld bij Campusshop

In overleg is mijn laptop op 24 februari opgehaald en is het geluidsdefect gerepareerd. Echter tijdens de reparatie is er iets fout gegaan, want ik kreeg mijn laptop terug met een ‘storing’van de harde schijf. Ik heb namelijk 2 harde schijven, waarvan 1 niet zichtbaar is. Ik heb hierover wederom contact opgenomen Campusshop, hun verzochten mij om nogmaals mijn laptop te gaan terugsturen. Ik heb mijn laptop op 14 maart vervolgens teruggestuurd. Omdat de reparatie op zich liet wachten heb ik contact met Campusshop opgenomen en kreeg ik van een medewerker een status update en op verzoek een leenlaptop opgestuurd. Deze leenlaptop heb ik op 22 maart ontvangen.

Uiteindelijk heb ik op 28 maart, mijn laptop terug gekregen. Het schetst mijn verbazing dat de ‘storing’ ten aanzien van de harde schijf die onvindbaar is nog steeds hetzelfde is. Ik heb hierover contact gehad met een medewerker. Helaas vond ik bij hem totaal geen begrip voor mijn frustratie en ontevredenheid. Hij heeft mij slechts verteld dat ik de laptop weer terug moet sturen.

Op 1 april heb ik een email ontvangen, waarin beschreven staat dat ik in totaal 78.90 euro moet betalen voor de defecte hardeschijf. Uiteraard vind ik dit onterecht, aangezien Campusshop het defect heeft veroorzaakt.

Ik begrijp dat er fouten gemaakt kunnen worden en iets kapot kan zijn/gaan. Als je echter iets terugstuurt en terugkrijgt met een nieuw defect neemt mijn begrip sterk af. Bij het wederom terugsturen weer iets retour krijgen waar ogenschijnlijk niets aan gedaan is, is voor mij onacceptabel. Ik heb verzocht om zelf contact op te nemen met de reparatiedienst, maar dit was onmogelijk.

Hebben andere een soortgelijk probleem gehad met Campusshop? En hoe is het opgelost?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties/hulp!

3225 7 Rapporteer

Topantwoord

Grunnen.
door Grunnen. - Apr 2, 2019 om 19:11
509 Antwoorden / Vragen

Een harde schijf kan op ieder moment kapot gaan door stoten etc tijdens vervoer, maar de schijf valt wel onder de 2 jaar garantie.

tijger1
door tijger1 - Apr 2, 2019 om 19:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of er twee jaar garantie gegeven wordt, is nog maar de vraag. Maar het probleem ontstond binnen zes maanden na de aankoop en dan zijn de kosten voor de leverancier, behalve als hij kan aantonen datu het probleem zelf veroorzaakt hebt.

Is die shop nog bij een geschillencommissie aangesloten?

marita5
door marita5 Apr 2, 2019 om 21:15
11524 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , deze shop is nergens bij aangesloten .

aurora1
door aurora1 - Apr 2, 2019 om 19:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom heeft u bijna een half jaar gewacht met het geluidsprobleem laten repareren?
Dus u moet nu - na 6 maanden - zelf aan kunnen tonen dat de defecte schijf niet door uw eigen handelen komt, maar tijdens de reparatie is veroorzaakt. Dat kunt u niet, u veronderstelt dat dat zo is.
Ik zou die kosten maar betalen.
Ik ken de Campusshop niet, maar los daarvan heeft u toch helemaal niets aan de ervaringen van anderen voor uw eigen probleem? Ervaringen met de Campusshop staan overigens uitgebreid op internet.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 2, 2019 om 21:11
11524 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ddw1999 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

dd
door ddw1999 Apr 2, 2019 om 21:36
Antwoorden / 1 Vragen

Hier heb ik inderdaad iets aan, dankjewel!

marita5
door marita5 Apr 2, 2019 om 21:59
11524 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 3, 2019 om 10:36
16876 Antwoorden / 202 Vragen

Uw probleem is mij niet hemaal duidelijk in die zin dat ik geen laptop ken met wtee harde schijven. U bedoelt denk ik dat de ahrde schijf twee partitities heeft. Dat is dan normaliter de partititie waar de besturingsgevens van de lapstoip staan en uit uw relaas maak ik op dat de laptop wel start.

Dat men bij Campusschop dat zelf kennelijk niet doorhebben en ZIJ u verzochten de laptop terug te zenden is dan wel heel erg merkwaardig.

Mijn vraag is derhalve voor verder te kunnen antwoorden: wat is het probleem met de laptopo als het apparaat verder wel goed functioneert?

costnix
door costnix Apr 3, 2019 om 11:10
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Toch gek, ik heb een HP laptop met twee fysieke harde schijven, die elk in twee partities zijn verdeeld

dd
door ddw1999 Apr 3, 2019 om 13:19
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een ssd harde schijf van 250 gb en een hdd harde schijf van 1tb (1000 gb). Na de 1e reparatie van Campusshop, was mijn hdd harde schijf niet te vinden op de computer. Hierdoor heb ik veel minder ruimte.

Grunnen.
door Grunnen. Apr 3, 2019 om 14:57
509 Antwoorden / Vragen

Die zijn er dus wel in de duurdere laptops. Meestal een SSD voor de besturing en een een HD voor data.

Grunnen.
door Grunnen. Apr 3, 2019 om 15:00
509 Antwoorden / Vragen

Neem contact op met desk van HP.
https://support.hp.com/nl-nl/contact-hp

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 3, 2019 om 16:35
16876 Antwoorden / 202 Vragen

Ok! Dan heb ik weer iets geleerd. (Ik heb er zelf ook twee maar dan wel één extern).
Ik vraag me overigens wel af waar de twee harde schijven zich dan bevinden, tenminste als het geen SSD is maar HDD.

Grunnen.
door Grunnen. Apr 4, 2019 om 22:39
509 Antwoorden / Vragen

SSD en HDD hebben dezelfde afmetingen, Ik heb 2 x 750 gb in mijn Acer laptop.

mo
door mof - Apr 3, 2019 om 13:36
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Campusshop moet wettelijk gezien het probleem verhelpen. Tot 19 maart moeten zij bewijzen dat het geen productiefout of door hen veroorzaakte schade is. Als u uw claim voor die datum heeft uitgebracht zijn ze gebonden aan deze wet. Na 19 maart moet u aantonen. Dat kan nog tot 19 september 2020

ru
door ruyan - Apr 6, 2019 om 20:42
11 Antwoorden / 1 Vragen

Dat soort bedrijven zijn er helaas meer marktplaats staat er al jaren vol mee pure oplichters zijn dat. used before net zo als je met bewijs aankomt pakken ze je telefoon af stampen hem gewoon kapot op de grond. hufters.