elske44
door elske44 Dec 16, 2010 om 21:55
Computers & telefonie

Help desk Vara

Wij zijn al ruim 40 jaar lid van de VARA en naar het consumentenprogramma Kassa kijk ik vaak.
Het probleem van de Helpdesks kwam ons ook bekend voor ook al hebben wij er nog maar 2 keer mee te maken gehad.
Wat schetst mijn verbazing toen ik vandaag het 0900-0123 belde en iets wilde vragen over mijn abonnement.( toets 2).
Er komt een aankondiging van :al onze medewerkers zijn in gesprek en daarna een hard en irritant liedje ( €0,10 per minuut).Er bleven steeds 2 wachtenden voor mij .Neergelegd , het algemene nummer gebeld , weer zo. Nog eens het 0900 gebeld en weer hetzelfde.Hoezo helpdesk irritatie .Wat doet de VARA zelf?Hypocrisie!!Ik heb ook al een mail gestuurd , maar krijg geen antwoord .
Drie jaar geleden beld ik rechtstreeks met de VARA en kreeg ik persoonlijk iemand aan de lijn .Wel veel klantvriendelijker vond ik .

1309 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 17, 2010 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is iets waar wij als Kassa-redactie niet blij mee zijn. Wel is het zo dat wanneer u het algemene nummer belt (035-6711911) en vraagt om doorverbonden te worden, dit altijd gebeurt. Dan belt u tegen lokale kosten.

M.v.g. Kassa-redactie

ve
door verwijderd - Dec 17, 2010 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Off topic. verwijderd. Redactie

ve
door verwijderd - Dec 17, 2010 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

.......Dat is iets waar wij als Kassa-redactie niet blij mee zijn........

Waarmee niet? Met kritiek? Doe er wat mee, zou ik zeggen, i.p.v. zo snel mogelijk verwijderen!!

By the way: op de site van de Vara is de opzegtermijn van de Varagids NIET te vinden (mocht dit er wel op staan, dan staat dit verdomd goed verstopt!). Enige wat je over opzeggen van de gids kunt vinden, is dat je een mailtje kunt sturen. Aangezien de redactie van Kassa altijd druk in de weer is met het onder de loep leggen van andere organisaties, zou ik zeggen: begin eens dichter bij huis!

ve
door verwijderd - Dec 17, 2010 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Was al meer mensen opgevallen ;-)

---Opzegtermijn
De Vara geeft op haar website helaas geen opzegtermijn aan voor de Varagids. De meeste omroepbladen hanteren een opzegtermijn van 2 maanden voor de afloop van de abonnementsperiode.-- Opzeggen.nl
Link

ve
door verwijderd - Dec 17, 2010 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op vrijdag 17 dec 2010, 11:14:
Was al meer mensen opgevallen ;-)

---Opzegtermijn
De Vara geeft op haar website helaas geen opzegtermijn aan voor de Varagids. De meeste omroepbladen hanteren een opzegtermijn van 2 maanden voor de afloop van de abonnementsperiode.-- Opzeggen.nl
Link

Stacey, ik heb geen gids, dus hoef ook niet op te zeggen, maar daar gaat het me eigenlijk ook niet om. Het gaat me om die grote mond die Kassa altijd heeft naar andere organisaties zonder dat ze naar hun eigen toko kijken.

Maar bedankt voor je link hoor.;-)

ve
door verwijderd - Dec 17, 2010 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op vrijdag 17 dec 2010, 11:19: Stacey, ik heb geen gids, dus hoef ook niet op te zeggen, maar daar gaat het me eigenlijk ook niet om. Het gaat me om die grote mond die Kassa altijd heeft naar andere organisaties zonder dat ze naar hun eigen toko kijken.

Maar bedankt voor je link hoor.;-)

Heb ook geen gids ;-)

En was om aan te tonen wat je zei, anderen bekritiseren en het zelf (ook) niet doen zoals het hoort ...........en is niet onbemerkt gebleven dus.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2010 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beëindiging abonnement VARAgids uiterlijk vier weken (in verhouding nette korte periode gezien de 6 weken die anderen hanteren) voor het aflopen van de betalingstermijn.

Op papier terug te vinden in de Varagids in de colofon, meestal geheel achterin de gids. Kan telefonisch (beter dan de meeste andere bladen), per e-mail of schriftelijk.

Als je het nodig vindt om op te zeggen, moet je natuurlijk wel abonnee zijn en dan heb je de gids dus gewoon in handen/huis.

Zie het probleem niet.

Vladja

ve
door verwijderd - Dec 17, 2010 om 11:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

......Zie het probleem niet........

Ik weet dat het in de gids zelf wel staat, daar gaat het me NIET om. Het gaat om al die uitzendingen waarin Kassa loopt te zeuren over slecht informerende en/of onoverzichtelijke websites, terwijl voor hun eigen site hetzelfde telt.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2010 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verwijderd door redactie. Off topic

ve
door verwijderd - Dec 17, 2010 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wegens privé-informatie verwijderd. De redactie

ve
door verwijderd - Dec 17, 2010 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stacey,

---Opzegtermijn
De Vara geeft op haar website helaas geen opzegtermijn aan voor de Varagids. De meeste omroepbladen hanteren een opzegtermijn van 2 maanden voor de afloop van de abonnementsperiode.-- Opzeggen.nl

Ja, dat "meeste" is dus niet op iedereen van toepassing, blijkt maar weer eens.

Opzeggen.nl presenteert zich met de slogan:

Wij helpen je met zorgeloos opzeggen.

Als je dat serieus meent, dan ga je toch verder dan iets bij elkaar rapen over opzegtermijnen van websites. Dan vraag je dat toch even na, zodat je weet waarover je het hebt? Dan verschuil je je niet achter een soort algemeenheid van de "de meeste ....". Dat is amateuristisch gekeutel.

Vladja

ve
door verwijderd - Dec 17, 2010 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Vladja, snap niet helemaal wat je bedoeld, opzeggen.nl geeft een voorbeeldopzegbrief om je op weg te helpen, ze hebben verder niets te doen met termijnen............

Maar het ging erom dat vara anderen wijst en/of bekritiseerd op fouten en zegt hoe het moet of hoort en ze zelf ook OnDoorzichtig zijn als het op informatie(verstrekking)/voorwaarden aankomt.

Vind ik een slechte zaak, juist zij zouden goede voorbeeld moeten geven.............

ve
door verwijderd - Dec 17, 2010 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Kassa redactie.Kunt U dan navraag doen waarom ik op mijn 2 mailtjes nog geen antwoord heb .Ik wil namelijk mijn abonnement tijdelijk stopzetten i.v.m langdurige afwezigheid .In 2007 was dat zo geregeld en nu krijg ik noch een antwoord op mailtjes ( ik heb ook mijn lidmaaschapsnummer vermeld)noch dus een doorverbinding.
Probeert U zelf maar eens dat 0900 nummer en luister naar dat erg irritante muziekje .

ve
door verwijderd - Dec 20, 2010 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nogmaals@Kassa redactie.
Vandaag heb ik gedaan zoals U aanbevolen hebt, dus het algemene telefoonnummer gebeld(035-6711911).Ik krijg een telefoniste aan de lijn en nadat ik gemeld had dat ik mijn abonnement voor 6 weken wilde stopzetten , werd ik doorverbonden naar de betreffende afdeling (zoals U schreef werd ik dus direct doorverbonden).En .....................ja hoor :er zijn nog (schrik niet )6 wachtenden voor U.Na een lange tijd wachten ( met natuurlijk een muziekje, je moet er maar van houden ) kwam de prachtige mededeling:probeert U het later nog eens .( 4 minuten in de wacht tegen lokaal tarief.)
Nogmaals hetzelfde nummer gebeld en dit alles aan de telefoniste verteld .Zij kon er natuurlijk niets aan doen en na mijn opmerking of ze maar 1 personeelslid aan de desk hadden zitten bleek dat niet zo te zijn , maar wel dat je bij dezelfde desk uitkomt .Dus het maakt niets uit of je nu het algemene nummer belt of het 0900 nummer.Dus heb ik gezegd dat ik ( ook omdat ik op 3 mailtjes nog steeds geen antwoord heb )maar gewoon eens een brief ( weet U wel een stuk papier met een envelop met een postzegel en die stop je in een "rode "brievenbus" en dan hoop je maar dat die aan komt; zie colum van Bert Wagendorp van 20-12)stuur.En hoe gaat het met communicatie bij de Vara cq. Kassa????Zou U zo aardig willen zijn mij een antwoord te geven , want dat U er niet blij mee bent heb ik natuurlijk niets aan .Ik wil graag dat er iets mee gedaan wordt.