ch
door cheburashka May 8, 2005 om 18:20
Computers & telefonie

HELP mijn windows zijn gecrashed??!!!!

Afgelopen donderdag heb ik mijn windows 98 SE geupdate en geinstalleerd. Kreeg een verzoek om de computer te herstarten en toen opeens een melding dat 1 component van de update niet goed geinstalleerd was.

Sindsdien start mijn computer alleen gedeeltelijk op. Ik krijg wel de bureaublad met iconen daarop te zien, maar er verschijnen geen iconetjes op het rechter deel van de taakbalk. Verder is er een foutmelding van explorer te zien: "Deze programma heeft een ongeldige berwerking uitgevoerd en wordt afgesloten. Als het probleem zich blijft herhalen, neem dan contact op met de leverancier". Ik kan geen enkele programma opstarten, krijg steeds weer de bovenstaande foutmelding. Heb alles geprobeerd, wat ik wist. Heb vandaag vanuit de veilige modus opgestart, maar daar gebeurt precies hetzelfde!  HELP!!!!!

319 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 8, 2005 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je niet meer weet welke updates zijn geïnstalleerd waardoor dit probleem ontstond kan je op de Windows Updatepagina bij de Installatiegeschiedenis precies terugvinden welke updates het meest recent zijn geïnstalleerd.

Let op de datum van de updates...!

Enterprise.

ve
door verwijderd - May 8, 2005 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

en opstarten met je gemaakte opstart diskette!

ve
door verwijderd - May 8, 2005 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

...en dan...?

ve
door verwijderd - May 8, 2005 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eerst in de dosmode een scandisk uit te voeren om zo het bestandssysteem te controleren op fouten.

Als dat niets oplevert:

Een optie is om Windows 98 SE setup te draaien, vanaf de CD.

Doe nog geen nieuwe installatie, maar probeer een reparatie of update installatie uit.

Mogelijk werkt het dan weer.

Updates moeten dan wel opnieuw geinstalleerd worden.

Groeten,

GSM

ve
door verwijderd - May 9, 2005 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat misschien ook een mogenlijkheid is om het register terug te zetten. dit doe je als volgt: pc opstarten in Dos mode (tijdens opstarten op F8 drukken) dan tik je in het  "dos" scherm het volgende in: scanreg /restore
dan kom je in een blauw scherm, en krijg je de keuze uit verschillende datums dan kies je een datum die zo dicht mogenlijk zit voor de installatie van de updates en dan de pc opnieuw opstarten en dan zou het weer moeten werken zo niet. Windows herinstall (opstarten vanaf de cd-rom) windows over de bestaande windows heen zetten.

suc6
gr Neil

ve
door verwijderd - May 10, 2005 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Neilv,

Dank voor je aanwijzingen. Ik heb registry geprobeerd terug te zetten, maar kreeg steeds de melding: "terugzetten van registry is mislukt". Heb windows geprobeerd te installeren door na opstarten CD-rom in te doen, maar kreeg toen een melding dat mijn setup alleen bedoeld was voor de systemen, waarop nog geen besturingssysteem geinstalleerd was. Zou ik windows opnieuw kunnen installeren zonder programma's kwijt te raken en zo ja hoe precies? Help!

Cheburashka

ve
door verwijderd - May 10, 2005 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gsm, bedankt voor je reactie.

Heb scandisk uitgevoerd: geen fouten gevonden. Je raadde een bepaalde manier van installeren aan, maar ik weet niet hoe ik het moet doen. Heb nl. bij opstarten Windos CD ingestopt, maar kreeg even later een melding gekregen dat mijn setup alleen bedoeld was voor de stations waar nog geen besturingssysteem op stond. Help. weet echt niet hoe ik het moet aanpakken.

Cheburashka

ve
door verwijderd - May 10, 2005 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt nog twee commando's proberen vai Start Uitvoeren...

sfc /scannow

scanreg /restore

GSM

ve
door verwijderd - May 11, 2005 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Enterprise, het lukt mij helaas niet om iets te doen via Start-> Uitvoeren, want wat ik er ook intyp, ik krijg steeds weer de Explorer melding over de ongeldige bewerking.

Kunt u mij misschien uitleggen hoe ik mijn windows opnieuw zou kunnen installeren, zonder de later geinstalleerde programma's te verwijderen? Alvast dank, cheburashka

ve
door verwijderd - May 11, 2005 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Cheburashka,

Dit is inderdaad een fors probleem en als dit niet opgelost kan worden
zal je waarschijnlijk een hele schone Windows-installatie moeten
uitvoeren.

Wat je nog kan proberen is de laatst geïnstalleerde updates één voor
één verwijderen en na iedere verwijdere update opnieuw opstarten en
kijken of de PC weer goed werkt.

Ga hiervoor naar Configuratiescherm > Software en kijk of je deze updates kunt vinden en verwijderen.

Ik hoop dat je nog weet welke updates dat waren.

Groet en succes,

Enterprise.

ve
door verwijderd - May 11, 2005 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Enterprise, heb ook configuratiescherm geprobeerd, maar wat ik ook aanlik, alles geeft de Explorer foutmelding van de ongeldige bewerking!

Hebt u misschien nog een advies?

ve
door verwijderd - May 11, 2005 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gsm,

Start -> Uitvoeren lukt ook niet, krijg weer de Explorer foutmelding van de ongeldige bewerking. hebt u misschien nog andere suggesties?

Groet, Cheburashka

ve
door verwijderd - May 12, 2005 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste cheburashka,

Probeer eerst op te starten in de veilige mode (zoals Neilv aangaf: F8
toets meerdere keren intikken tijdens opstart van de PC, nog voor
Windows gestart wordt).

Geef dan het commando sfc /scannow.

Tijdens de uitvoering van dit commando is de Windows 98 CD nodig om verkeerde bestanden te herstellen.

Succes,

GSM

ve
door verwijderd - May 20, 2005 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Poeh dit is een dik probleem is het al opgelost? Om bij het laatste
antwoord te blijven. Volgens mij is het niet mogelijk om win98 over
win98, met behoudt van progrs ed te installeren. Wel kan je een upgrade
naar ME ofzo doen. Misschien lost dat al je problemen op.