jo
door josinadrie Nov 19, 2008 om 20:23
Computers & telefonie

Help.mijn laptop slaat op hol.

hallo deskundigen.

zondagavond kregen wij een virusalarm na een update van AVG.heb via configuratiescherm AVG eraf gehaald en weer opnieuw geinstalleerd.na het scannen van de hele computer gaf AVG geen alarm meer af dus dat was gelukt.Nu krijg ik nog wel steeds alarmen zoals Virustrigger-PCPrivacyceaner en Virusremover 2008.en ook System perfomance monitor-warning. Bij het configuratiescherm staat bij de beveiliging ook alles goed. het is heel vervelend want je kunt eigenlijk niets meer doen.Ik hoop dat iemand een oplossing weet.  Bij voorbaat hartelijk dank

1345 8 Rapporteer

wietzebeuk
door wietzebeuk - Nov 19, 2008 om 20:29
8 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt een of meerdere virussen binnengehaald. Probeer nog eens goed te scannen, of verwijder de virussen handmatig (http://pc-en-internet.infonu.nl/anti-virus/24422-opgepast-voor-virusremover-2008.html)

gsm
door gsm - Nov 19, 2008 om 21:01
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het beste is om Antivir te installeren en tevens MBAm (MalwareBytes, Anti Malware). Beide eerst updaten.
Dan een snelle scan met MBAM.
De gevonden Malware verwijderen (is allemaal al aangevinkt)
Vervolgens de Gehele scan met MBAM uitvoeren.
Let op:
Sommige virussen zullen hierbij wellicht ook door Antivir ontdekt worden.

Tenslotte nog scannen met Antivir.
In plaats van Antivir kun je ook AVG8 gebruiken. Zelf geef ik echter in dergelijke gevallen de voorkeur aan Antivir.
AVG en Antivir NIET tegelijk installeren!

GSM

gsm
door gsm - Nov 19, 2008 om 21:04
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Aangezien je AVG al weer geherinstalleerd hebt, kun je wellicht toch beter AVG maar laten staan en MBAM erbij installeren (is Spyware of Malware scanner).
Dan de aangegeven procedure met MBAM uitvoeren.
Overweeg of je niet beter Antivir kunt gaan gebruiken.

GSM

edwardus
door edwardus - Nov 19, 2008 om 23:21
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nog even voor de duidelijkheid, hoewel ik je uitstekend begrijp, GSM, zou de vraagsteller de indruk kunnen krijgen dat AVG en Antivir ná elkaar geïnstalleerd moeten worden en niet tegelijk ;)

Het is dus: óf de ene (AVG) óf de andere (Antivir) installeren. Altijd maar één virusscanner gebruiken, niet meer en niet minder. Persoonlijk zou ik aanraden AVG te verwijderen en Antivir te installeren, puur omdat Antivir een betere scanner is (en niet om een vergissinkje van AVG vorige week).

menno0
door menno0 - Nov 20, 2008 om 05:01
236 Antwoorden / 42 Vragen

Ik ontving bericht van een bedrijf dat vele tijdschriften opmaakt, met andere tekst. Helaas versta ik de kunst niet om een link te maken anders kon ik hier afdrukken. Ik geef weer:

Open niets, geen bijlage, hoe leuk ook afkomstig van "Postcard from Hallmark" . De virus kan ontvangen worden omdat je voorkomt in iemands adressenboek. Het bevat een virus dat "een postcard Image" opent en de hele C schijf aantast.

De virus is gisteren door McAfee ontdekt en CNN kwalificeert het als de meest vernietigende virus ooit.

tdehond
door tdehond - Nov 20, 2008 om 07:12
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ Menno
Dit kan een hoax zijn:
http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=279

birdies
door birdies - Nov 20, 2008 om 08:20
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@de Hond: Dit kan een hoax zijn??? Dit IS een hoax!

Gaat een beetje irriteren als die hoax meldingen hier op de Kassa site. Zou fijn zijn als mensen zich er eerst eens in verdiepen, bijv. met behulp van google.

tdehond
door tdehond - Nov 20, 2008 om 10:37
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ birdies
Don't shoot the messenger.
 Ik probeerde het op een wat vriendelijker manier duidelijk te maken. Ik vind het onprettig om benaderd te worden door de manier waarop u reageert.