door 60art Jul 27, 2007 om 15:46
Computers & telefonie

Hersteldiskettes

Ik heb pas een Acer Aspire 5102 notebook aangeschaft. In tegenstelling tot mijn oude, ter ziele gegane, laptop bleek hier geen herstelCD/DVD bijgeleverd te zijn voor het geval ik de computer op een kwaaie dag helemaal niet meer kan opstarten. Wel is er een herstelprogramma, dat werkt wanneer de computer in ieder geval (in zijn BIOS) wordt opgestart. heeft iemand een idee of ik met de herstelCD/DVD die ik via het herstelprogramma kan maken ook de computer kan herstarten mocht dat niet meer lukken op de normale manier? Andere tips zijn ook welkom. (P.s ik begrijp dat Acer vaak geen herstelCD/DVD bijlevert, en dat je die zelf moet maken).

384 4 Rapporteer

vr
door vrijwilliger - Jul 27, 2007 om 15:57
15 Antwoorden / 0 Vragen

Als u via het herstelprogramma een Boot CD kunt maken, is dat bedoeld om er in geval van nood mee op te kunnen starten. Antwoord is JA dus.

vr
door vrijwilliger - Jul 27, 2007 om 16:05
15 Antwoorden / 0 Vragen

Een andere tip, waar u om vroeg, is om eens te gaan zoeken naar Hiren's Boot Disk. Prachtig programma. Met dat programma kunt u een boot-disk maken waarmee heel veel problemen te doorlopen zijn.
Steek bij deze link uw licht eens op.

http://homepage.ntlworld.com/hiren.thanki/bootcd.html

Succes

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 27, 2007 om 17:34
16966 Antwoorden / 202 Vragen

Bij de gebruikshandleiding, al of niet op papier zit ongetwijfeld een instructie hoe de in de PC aanwezige herstel applicatie te kopieren naar CD-Rom of DVD. Als u die instructie volgt is vervolgens het antwoord JA.

gsm
door gsm - Jul 27, 2007 om 22:21
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij ACER is het volgens mij zo dat meestal twee lege DVD's worden meegeleverd.
Tijdens de ingebruikname van de PC wordt u automatisch gevraagd om een lege DVD in de brander te doen en een herstel CD/DVD te branden. U hoeft dan alleen maar op een OK knopje te klikken.
Het is erg belangrijk om dit op dat moment ook daadwerkelijk te doen. Op die manier legt u namelijk de fabrieks-installatie vast, die u dan altijd zou kunnen herstellen.
De tweede DVD is nuttig als extra zekerheid en kan gebruikt worden als kopie voor het geval een van de twee DVD's niet te lezen zou zijn.

Op de harde schijf vindt u ook de gebruiksaanwijzing. Hierin staat waarschijnlijk vermeld hoe u alsnog een DVD back-up zou kunnen branden.

Groet,
GSM