ta
door taalveen Apr 12, 2007 om 22:22
Computers & telefonie

Het Net heeft mijn e-mail geblokkeerd

jl. 6 april heeft Het Net mijn mailaccount geblokkeerd. Bij navraag via de helpdesk bleek dat men pas weer na 10 dagen de blokkering op kan heffen.

In het kort de voorgeschiedenis: afgelopen januari overgegaan van 'ADSL Voordeel Surfen' naar 'Surfen en Bellen', beide van Het Net.

Door een KPN-monteur is 'Surfen en Bellen' in januari aangesloten en geactiveerd, op dat moment had 'ADSL Voordeel Surfen' geannuleerd moeten worden. Dit is niet gebeurd.

Begin maart contact opgenomen via de helpdesk van Het Net om 'ADSL-Voordeel Surfen' alsnog te annuleren, ik betaalde ook nog steeds het abonnement. Na anderhalf uur!!!!!! lukte het mij om toch iemand aan de lijn te krijgen die verstand van zaken heeft, dacht ik. Men beloofde mij toen dat binnen een maand 'ADSL-Voordeel Surfen' zou worden afgesloten.

Men heeft woord gehouden, op 6 april jl. was het zover: ADSL heb ik niet meer en tegelijkertijd ook geen e-mailaccount meer van 'Surfen en Bellen'. Ik kan normaal internetten en ook de telefoon geeft geen problemen. Op 8 april van de KPN-site een klachtenformulier ingevuld en verzonden, tot op heden geen reactie, vandaag maar weer herhaald.

Zeer vervelend om niet te kunnen mailen (heb wel een alternatief, Hotmail) maar al m'n officiele contacten lopen via mail van Het Net.

Wie weet wat ik nog meer kan doen buiten de helpdesk en klachtenformulier van KPN om zo snel mogelijk die blokkering van mijn e-mail op te heffen?

2163 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 12, 2007 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt me verstandig toch nogmaals te bellen, zoiets hoeft geen 10 dagen te duren maar kan per direct, dezelfde dag nog, of op z'n hoogst de volgende dag. Zelf gebruik ik uberhaupt geen mail van m'n provider, neem bij voorkeur een eigen domein of gmail/hotmail adres, is ook makkelijk als je ooit besluit helemaal afstand te doen van hetnet.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2007 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou de instellingen van het Pop-account in Outlook express (die gebruikt u met hoge waarschijnlijkheid) wijzigen naar de nieuw ontvangen gegevens. Er bestaat een grote kans dat u er dan achter komt dat de mail niet is geblokkeerd maar dat u er niet bij kon omdat uw gebruikersnaam en wachtwoord niet correct waren, omdat u gebruik maakt van een nieuwe dienst.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2007 om 08:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

aanvullend op beide andere reacties: probeer het gratis storingsnummer 0800-0407 storingsdienst vaste neteens i.p.v. e-mail en controleer uw pop-instellingen zoals thesmiley aangeeft.

Ook ik ga er van uit dat daar het probleem zit omdat u wel kunt i-netten en bellen. Het heeft dus alle schijn dat als er al sprake is van blokkering, de instellingen in uw PC de oorzaak zijn.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2007 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb div. keren de helpdesk gebeld, ook via het 0800-nummer, maar men kan daar ook niets doen, zegt men. Er is daar op 6 april een formulier ingevuld om de blokkering op te heffen, men hanteert bij Het Net de bizarre regel dat dat 10 dagen moet duren.

Ik wacht even af met verdere actie te ondernemen tot de 10 dagen om zijn.

Wat betreft de instellingen van mijn e-mail, deze staan goed, heb ik middeld de helpdesk van Het Net gecontroleerd.

Nogmaals mijn dank voor jullie reactie; wordt vervolgd.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2007 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ik kan normaal mailen bij Hotmail, etc. Alleen bij Outlook Express en bij Netmail van Het Net sta ik geblokkeerd.

ve
door verwijderd - May 12, 2007 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

kunt u wel mailen via gmail, hotmail of andere???

ve
door verwijderd - May 12, 2007 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is vandaag 12 mei, we zijn inmiddels 5 weken verder, mijn e-mail is nog steeds geblokkeerd bij Het Net. Op 2 mei maar weer gebeld naar de helpdesk en verzocht om de blokkering op te heffen. De helpdesk deelde mij mee dat het interne formulier bij Het Net van 6 april niet was uitgevoerd 10 dagen later. Men verzkerde mij dat het alsnog wordt uitgevoerd 10-15 dagen later dan 2 mei. Heb geen reactie van KPN gehad van mijn klacht, verstuurd naar de klachtencentrale van KPN. Heb inmiddels wel een klacht over de handelswijze van KPN verstuurd naar de OPTA, kreeg hiervan bericht dat de OPTA mijn klacht in behandeling zal nemen. Wordt vervolgd.

ve
door verwijderd - May 13, 2007 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo taalveen@ weet u dan wel héél zeker dat het niet aan ede outlook instellingen ligt? Het lijkt mij nl onmogelijk dat een provider uw oulouk blokkeert omdat dat een programma op uw PC is en afhankelijk van de door u gedane instellingen. U kunt immers wel het i-net gebruiken en e-mailen op een andere wijze. dan kan het niet aan de provider liggen. (mi)

ve
door verwijderd - May 13, 2007 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Bij Het Net is volgens mij het volgende gebeurd: bij de overgang van ADSL naar Surfen en Bellen heb ik dezelfde mailbox (netmail van Het Net) gehouden. Bij Het Net heeft men verzuimd om op 25 januari, toen ik Surfen en Bellen heb geactiveerd, mijn ADSL uit te schakelen. Dit is toen op 6 april gebeurd na mijn telefoontje naar de helpdesk begin maart. ADSL was uitgeschakeld en tevens ook mijn netmail van Het Net. Als ik in wil loggen bij netmail krijg ik de melding dat netmail geblokkeerd staat.

ve
door verwijderd - May 14, 2007 om 09:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo taalveen@ dan is het dus de webmail (toch) die geblokkerd is. Dat is toch iets dat wel snel opgelost moet kunnen zijn. Normaliter is dan 1 tfntje voldoende. Bij u dus blijkbaar niet. dan dus toch maar een brief naar de Directie van KPN Vaste net. Mogelijk krijgt u dan ook een bloetje thuis en deblokkering.

ve
door verwijderd - May 16, 2007 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

De eerste vraag is hoe heb je Surfen en bellen aangevraagd ???
Heb je dit via de website/telefonisch of via een andere weg gedaan???

Wat er waarschijnlijk gebeurt is:

Je had al ADSL van HETNET met de daarbijbehoorende mailadressen...
Na aanvraag van Surfen en bellen is dit als nieuwe order behandeld en geen upgrade wat het zou moeten zijn.
Of dit gebeurt is kan je zelf controleren door de klantnummers op de papieren van hetnet te vergelijken. Deze zijn voor de oude ADSL en de nieuwe Surfen en bellen waarschijnlijk verschillend.

Wat er dan gebeurt is het volgende.
Het surfen en bellen word geleverd als zijnde een nieuwe aansluiting.
De mail adressen zijn nog steeds gekoppeld aan het oude ADSL abbo en blijven dit ook.

Bij het nieuwe Surfen en bellen worden weer nieuwe mail adressen geleverd.

Je geeft aan zelf aan het ADSL voordeel surfen geannuleerd te hebben. Dit betekend dat deze dienst + klantnummer word afgesloten.
Dit klantnummer hangen ook de mailadressen aan... en deze zijn dus nu ook opgeheven.

Oplossing hiervoor:

Bel naar de HETNET helpdesk (en dan bedoel ik niet de Surfen en Bellen helpdesk maar de ADSL helpdesk)
En leg het probleem uit en geef aan dat je wil doorverbonden worden naar de 2e lijn ondersteuning.
Deze kunnen eventueel tijdelijk het oude ADSL account weer activeren en dan de mailboxen overhevelen naar het nieuwe abbo.
Of dit mogelijk is hangt vooral af van hoelang geleden het oude abbo is afgesloten.
Is dit te lang geleden dan is het voor hun mogelijk dit weer door te zetten naar een 3e lijn...
De 3e lijn is niks anders als een afdeling die de mailservers beheerd en die kunnen vervolgens het mailadres wel weer koppellen... Mits deze nog niet opnieuw is uitgegeven.
(na ophef gaat een mailadres wel 6 maanden op slot... dus zal niet binnen 6 maanden opnieuw worden uitgegeven.)

Hou er wel rekening mee dat het even kan duren voordat alles weer werkt... want het gehele proces gaat wel een paar weken overheen...

ve
door verwijderd - May 16, 2007 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt!!!! Volgens mij is dit ook zo gebeurd. Ik ga er morgen of vrijdag gelijk achteraan. Ik blijf u op de hoogte houden.

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanmorgen maar weer eens gebeld met de Helpdesk. Heeft bijna 2 uur geduurd. In eerste instantie begreep men niet wat 2e lijn ondersteuning betekende. Men probeerde mij weer van het kastje naar de muur te sturen. Uiteindelijk kreeg ik iemand van de 2e lijn. Deze mevrouw begreep uiteindelijk waar het over ging (heeft anderhalf uur geduurd voor ik deze mevrouw aan de lijn kreeg). Men heeft (wederom, voor de derde keer) een interne opdracht gemaakt om mijn mailaccount te deblokkeren en aan Surfen en Bellen vast te maken. Alhoewel ik er weinig vertrouwen in heb dat alles goed komt, is dit de enige weg die men bij Het Net kan inslaan. Dus: geduld is een schone zaak, zeker bij het Net. Wordt vervolgd.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2007 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoera, Het Net heeft het eindelijk voor elkaar gekregen om mijn e-mailaccount  te déblokkeren. Afgelopen vrijdag, 22 juni, voor de zoveelste keer gebeld met de helpdesk. Uiteindelijk, na veel aandringen mijnerzijds, doorverbonden met de 2de lijns helpdesk. Daar zat iemand die het probleem herkende en meteen aan de slag ging. Hij heeft mijn oude ADSL weer 'tot leven' gebracht, met de daaraan gekoppelde mailbox. Dit was maar een tijdelijke verbinding, afgelopen dinsdag moest de hele zaak weer overgezet worden naar Surfen en Bellen. Wonder boven wonder is dit ook gelukt. Knap hoor van Het Net om dit zo snel voor elkaar te krijgen (2,5 maand). Uiteraard zit ik nu te popelen naar de einddatum van mijn contract bij Het Net, kom ik eindelijk van Het Net af en hoop dan een betere provider te vinden (als die er zijn). In ieder geval, dit is de slotaflevering van deze feuilleton, ik bedank iedereen die heeft meegedacht en oplossingen hebben aangedragen.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2007 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

OK! en graag gedaan