Het Net heeft mijn e-mail geblokkeerd
jl. 6 april heeft Het Net mijn mailaccount geblokkeerd. Bij navraag via de helpdesk bleek dat men pas weer na 10 dagen de blokkering op kan heffen.
In het kort de voorgeschiedenis: afgelopen januari overgegaan van 'ADSL Voordeel Surfen' naar 'Surfen en Bellen', beide van Het Net.
Door een KPN-monteur is 'Surfen en Bellen' in januari aangesloten en geactiveerd, op dat moment had 'ADSL Voordeel Surfen' geannuleerd moeten worden. Dit is niet gebeurd.
Begin maart contact opgenomen via de helpdesk van Het Net om 'ADSL-Voordeel Surfen' alsnog te annuleren, ik betaalde ook nog steeds het abonnement. Na anderhalf uur!!!!!! lukte het mij om toch iemand aan de lijn te krijgen die verstand van zaken heeft, dacht ik. Men beloofde mij toen dat binnen een maand 'ADSL-Voordeel Surfen' zou worden afgesloten.
Men heeft woord gehouden, op 6 april jl. was het zover: ADSL heb ik niet meer en tegelijkertijd ook geen e-mailaccount meer van 'Surfen en Bellen'. Ik kan normaal internetten en ook de telefoon geeft geen problemen. Op 8 april van de KPN-site een klachtenformulier ingevuld en verzonden, tot op heden geen reactie, vandaag maar weer herhaald.
Zeer vervelend om niet te kunnen mailen (heb wel een alternatief, Hotmail) maar al m'n officiele contacten lopen via mail van Het Net.
Wie weet wat ik nog meer kan doen buiten de helpdesk en klachtenformulier van KPN om zo snel mogelijk die blokkering van mijn e-mail op te heffen?
Het lijkt me verstandig toch nogmaals te bellen, zoiets hoeft geen 10 dagen te duren maar kan per direct, dezelfde dag nog, of op z'n hoogst de volgende dag. Zelf gebruik ik uberhaupt geen mail van m'n provider, neem bij voorkeur een eigen domein of gmail/hotmail adres, is ook makkelijk als je ooit besluit helemaal afstand te doen van hetnet.
Ik zou de instellingen van het Pop-account in Outlook express (die gebruikt u met hoge waarschijnlijkheid) wijzigen naar de nieuw ontvangen gegevens. Er bestaat een grote kans dat u er dan achter komt dat de mail niet is geblokkeerd maar dat u er niet bij kon omdat uw gebruikersnaam en wachtwoord niet correct waren, omdat u gebruik maakt van een nieuwe dienst.
aanvullend op beide andere reacties: probeer het gratis storingsnummer 0800-0407 storingsdienst vaste neteens i.p.v. e-mail en controleer uw pop-instellingen zoals thesmiley aangeeft.
Ook ik ga er van uit dat daar het probleem zit omdat u wel kunt i-netten en bellen. Het heeft dus alle schijn dat als er al sprake is van blokkering, de instellingen in uw PC de oorzaak zijn.
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb div. keren de helpdesk gebeld, ook via het 0800-nummer, maar men kan daar ook niets doen, zegt men. Er is daar op 6 april een formulier ingevuld om de blokkering op te heffen, men hanteert bij Het Net de bizarre regel dat dat 10 dagen moet duren.
Ik wacht even af met verdere actie te ondernemen tot de 10 dagen om zijn.
Wat betreft de instellingen van mijn e-mail, deze staan goed, heb ik middeld de helpdesk van Het Net gecontroleerd.
Nogmaals mijn dank voor jullie reactie; wordt vervolgd.
Ja, ik kan normaal mailen bij Hotmail, etc. Alleen bij Outlook Express en bij Netmail van Het Net sta ik geblokkeerd.
Het is vandaag 12 mei, we zijn inmiddels 5 weken verder, mijn e-mail is nog steeds geblokkeerd bij Het Net. Op 2 mei maar weer gebeld naar de helpdesk en verzocht om de blokkering op te heffen. De helpdesk deelde mij mee dat het interne formulier bij Het Net van 6 april niet was uitgevoerd 10 dagen later. Men verzkerde mij dat het alsnog wordt uitgevoerd 10-15 dagen later dan 2 mei. Heb geen reactie van KPN gehad van mijn klacht, verstuurd naar de klachtencentrale van KPN. Heb inmiddels wel een klacht over de handelswijze van KPN verstuurd naar de OPTA, kreeg hiervan bericht dat de OPTA mijn klacht in behandeling zal nemen. Wordt vervolgd.
hallo taalveen@ weet u dan wel héél zeker dat het niet aan ede outlook instellingen ligt? Het lijkt mij nl onmogelijk dat een provider uw oulouk blokkeert omdat dat een programma op uw PC is en afhankelijk van de door u gedane instellingen. U kunt immers wel het i-net gebruiken en e-mailen op een andere wijze. dan kan het niet aan de provider liggen. (mi)
Bedankt voor uw reactie. Bij Het Net is volgens mij het volgende gebeurd: bij de overgang van ADSL naar Surfen en Bellen heb ik dezelfde mailbox (netmail van Het Net) gehouden. Bij Het Net heeft men verzuimd om op 25 januari, toen ik Surfen en Bellen heb geactiveerd, mijn ADSL uit te schakelen. Dit is toen op 6 april gebeurd na mijn telefoontje naar de helpdesk begin maart. ADSL was uitgeschakeld en tevens ook mijn netmail van Het Net. Als ik in wil loggen bij netmail krijg ik de melding dat netmail geblokkeerd staat.
hallo taalveen@ dan is het dus de webmail (toch) die geblokkerd is. Dat is toch iets dat wel snel opgelost moet kunnen zijn. Normaliter is dan 1 tfntje voldoende. Bij u dus blijkbaar niet. dan dus toch maar een brief naar de Directie van KPN Vaste net. Mogelijk krijgt u dan ook een bloetje thuis en deblokkering.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer