hans515
door hans515 Sep 13, 2008 om 20:32
Computers & telefonie

''HET NET'' ZEGT NA 4 WEKEN KAN TOCH NIET AANSLUITEN??

M'n schoonzus vraagt bij Het Net  surfen en bellen aan. Al snel wordt de apparatuur geleverd met bijbeh. materiaal. Allemaal prima in orde. Vanaf 24 aug. zou de lijn in orde zijn en kunnen we installeren. U raadt het al, het werkt niet. Eindeloos gebeld met  Het Net. Weer een datum, dat het in orde moet zijn. maar weer mis. En nu komt er een schrijven waarin medegedeeld wordt, dat op het betreffende adres deze aansluiting niet mogelijk is. Het is eigenlijk toch niet iets speciaals, dat Surfen en bellen??

Wat nu ??   Wie heeft een oplossing voor dit probleem ???

301 8 Rapporteer

si
door siryoshi - Sep 13, 2008 om 20:40
18 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u eerst een vaste lijn gehad op dit adres?

Wat van situatie had u voordat u Surfen en Bellen aanvroeg?
Had uw schoonzus al een vaste lijn etc.

Meer informatie is prettig.

Surfen en Bellen werkt met de techniek waarbij uw Vaste telefoon verbinding maakt over het internetsignaal (VOIP)

Een traditionele lijn:

HetNet -> Splitter -> Telefoon -> Internet

Surfen en Bellen:

HetNet -> Internet Modem -> Telefoon

Uw telefoonlijn moet eerst echter geschikt worden gemaakt voor het ADSL signaal.

Waarschijnlijk zijn hier problemen mee, daarom de vraag naar meer informatie.

hans515
door hans515 - Sep 13, 2008 om 21:36
250 Antwoorden / 117 Vragen

Ze had adsl van Wannadoo en normale telefoonlijn van KPN.

Lijkt mij toch niet zo'n probleem?? Of toch.....?

la
door laptop - Sep 13, 2008 om 22:52
92 Antwoorden / 14 Vragen

is mij ook overkomen!  vraag via kpn eindhoven op of ze je adres er in willen schieten! zo heet dat in die termen bij kpn.
of je zit te ver van de centrale! in het eerste geval moet je adres en postcode bekent zijn(de mijne was het niet) 2e geval is moeilijker je zou dan opnieuw een test aanvragen ook via kpn eindhoven.
of iemand die in de buurt woont!  hebben de naastgelegen buren wel voip of adsl ?

hans515
door hans515 - Sep 14, 2008 om 11:46
250 Antwoorden / 117 Vragen

Ze heeft altijd ADSL gehad via Wannadoo, maar wil nu van Het Net ''surfen en bellen'' hebben omdat dat veel voordeliger is.

Gr.hans

de
door deejay - Sep 14, 2008 om 13:39
37 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Hans, Heeft zij Wanadoo eigenlijk al opgezegd? Want het HetNet kan de lijn niet opleveren als er al een andere ISP gebruik ervan maakt. Heeft ze dat wel gedaan, dat moet HetNet gewoon het kunnen leveren. Immers Wanadoo kan nu ook al ADSL brengen tot in haar huis. Mvg, Deejay

labswans
door labswans - Sep 14, 2008 om 13:48
1918 Antwoorden / 10 Vragen

kan het niet fan is er een bestaande op de lijn

dus u zal langer moeten wachten. de lijn MOET vrij zijn anders gaat het niet

labswans

hoe zuur het ook is

co
door computerdoc - Sep 18, 2008 om 12:23
7 Antwoorden / 0 Vragen

Vaak kunt u op de provider hun website bekijken of de ADSL van de betreffende partij daar beschikbaar is.

Met vriendelijke groet,
Computerdoc

de
door deejay - Sep 18, 2008 om 15:55
37 Antwoorden / 13 Vragen

Wellicht is het probleem dat Wanadoo nu Online niet is opgezegd?Is wel belangrijk hoor! Er kan namelijk maar 1 internet provider tegelijk via de KPN lijn komen.

Denk wel dat dit het is. Vandaar dat het technisch voor HetNet niet is op te brengen.

Wilt u toch HetNet kunt u de huidige opzeggen, en pas wanneer Online / Wanado de bevestiging geeft op papier opnieuw Hetnet aanvragen.

Succes,

Mvg,

Deeajay