toon59
door toon59 Jul 14, 2009 om 14:30
Computers & telefonie

Het Net

Sinds 01 juli 2009 heb ik van Het Net Snelsurfen en bellen. Het surfen gaat oke, maar telefoneren is waardeloos. Ieder uur controleer ik mijn telefoon en als ik geen verbinding heb, kan ik de zwarte Experia Box weer uit/aanzetten en dan maar hopen dat ik kan telefoneren. Ik word zondermeer van de lijn gedonderd en lang bellen kan ik helemaal niet.  De monteur is geweest en hij verklaarde dat ik de spullen goed heb aangesloten en dat de lijn oke is. Sinds ik geklaagd heb bij Het Net wordt ik nu ook van het internet gedonderd, leuk als je aan het downloaden bent. Het prijsverschil heb ik inmiddels al verbeld met mijn GSM. Hun hulplijn bellen, heeft geen zin. Men is heel beleefd en het kost alleen maar geld. Het alternatieve telefoonnummer van het Net heb ik inmiddels ook te pakken:0800-0115 of email klachten@hetnet.nl. Ik wil gewoon surfen & bellen !

799 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 1, 2009 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is op zich al knap dat je aangsloten bent. Wij zijn al meer dan een jaar aan het ruziën met net net. Ze krijgen het maar niet voor elkaar om ons abonnement om te zetten naar surfen en bellen. En inderdaad nu we het eindelijk hebben (maar nog niet zoals afgesproken) kunnen we al 2 dagen niet bellen.....Nou wij zijn er klaar mee: we gaan opzeggen, als dat dan wel lukt....

ve
door verwijderd - Aug 1, 2009 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Opzeggen kan m.i. het beste schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging gebeuren. Kopie van brief en verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren. U kunt dan meteen uw toestemming tot automatische incasso intrekken.

Mocht er problemen rond opzegging ontstaan heeft u bewijs van opzegging + intrekking toestemming tot automatische incasso.
U wint dan bij de Geschillencommissie telecommunicatie.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2009 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoeveel geld komt er eigenlijk vrij als je OHRA lijfrentepolis per 31 juli 2009 beeindigd heb

ve
door verwijderd - Aug 16, 2009 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eindelijk heb ik mijn analoge KPN lijn terug, zodat ik mijn familie, vrienden en kennissen weer ongestoord kan bellen. Heb telefoneren bij Het Net opgezegd wat voor mij neer kwam op een boete van 10,80 euro. Nu is mijn account bij MijnKPN geblokeerd, dankzij Het Net. Prutsers zijn het. Als deze ongein nog lang duurt, gooi ik Snelsurfen van Het Net er ook uit. Vrienden en buren zijn heel tevreden voor internet van Tele2.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2009 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

overal is het wel wat.
heb diverse klanten waar tele2 er dus nooit meer inkomt en ook andere providers.

mijn ervaring is wel dat 9 van de 10 aansluitingen dus door de mensen zijn gedaan en niet goed

ve
door verwijderd - Aug 16, 2009 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die 10.80 ex. btw kan je meestal terugkrijgen, Je hebt namelijk vaak geen invoed op de datum waarop de nieuwe provider jouw nummer overneemt. Als je bezwaar maakt is er een grote kans dat je het terugkrijgt. Ik kon alleen per direct eindigen bij KPN en niet op de door mij gekozen datum. Daarom kreeg ik de opzegkosten na een klacht weer retour.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2009 om 00:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

deze kosten (nav opzegtermijn) kunnen onder coulance (vrijwillige vergoeding) idd gecrediteerd worden als je er lief om vraagt. echter er moet meestal een bepaalde tijd zitten tussen indienen verzoek en daadwerkelijk opheffing. als je nieuwe provider op de 1e van de maand een verzoek stuurt om de lijn m.i.v. de 7e te beëindigen, dan heb je idd een probleem. bij kpn/hn is de opzegtermijn van 30dagen (voor einde contract, bij maand contracten 30 dagen). uiteindelijk komt er op neer dat je zelf voor je contracten verantwoordelijk bent en als je een ander laat opzeggen en het nadelig voor jou is, is dat natuurlijk jammer. maar uiteindelijk heb je er zelf om verzocht. ik zal adviseren om deze kosten bij je nieuwe provider te verhalen omdat deze niet naar voorwaarden van je oude provider (namens jou) hebben gehandeld. waardoor het nadelig voor jou was.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2009 om 00:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

o ja, nog tussendoor. PSTN (analoge lijn v kpn bijv) is 98% betrouwbaar. voip aan andere kant (IPB, S&B etc) heeft een betrouwbaarheid van nog geen 96%. bovendien is het grotendeels afhankelijk van je verbinding omdat je eigenlijk over de breedband signaal belt. dus als we nou naar aantal analoge lijnen kijken, nou zeg maar 150.000 en daar 2% een storing of een belemmering hebben dat niet op kort termijn kan worden opgelost is dat relatief minder gevallen dan dat we bijv kijken naar 1.1miljoen (500 duizend met voip) breedband gebruikers van KPN en 350duizend (de helft met voip) van het net en daar 4%van. het is eenmaal techniek jongens. trouwens allice, tele2, het net, kpn of een ander ISP zitten op zelfde infrastructuur. dus in principe maakt het niet uit. meestal worden dit soort problemen (als hierboven omschreven) opgelost door een nieuwe aanvraag. dan wordt een nieuw account aangemaakt en je verschijnt anders in de voip software waardoor je een groot kans maakt aan de andere kant van die 96% te belanden. of het nou bij zelfde provider is of een ander. tjah das dan aan jou welk logo je op je factuur wilt hebben.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2009 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Momenteel heb ik een livebox van Online met een mailadres van gmail.com. Dit werkt goed. Mijn vaste KPN lijn stoort enorm. Als ik de computerstekker eruit trek, werkt mijn vaste KPN lijn wel prima. Dit schijn niet op te lossen te zijn. Ik heb ook internet + bellen van Online gehad en dat funtkioneerde helemaal NIET! Nu wil ik overstappen naar hetNet snelsurfen, maar BLIJFT MIJN GMAILADRES dan ook goed funtioneren of moet ik het anders doen?

ve
door verwijderd - Aug 26, 2009 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

De administratie van Het Net wat een onderdeel is van KPN, is nog steeds een grote puinhoop!!
heb reeds drie maal een verhuizing doorgegeven, maar werd pas de derde keer goed doorgevoerd.
Met het gevolg dat ik ook pas drie weken later mijn internet heb, in mijn nieuwe huis.

Blijkbaar zitten er helpdesk medewerkers die nog niet in staat zijn bij AH vakken te vullen.
Al met word ik pas na drie weken in mijn nieuwe huis aangesloten, mooie servive toch...

Een goede raad... Wanneer u verhuizen gaat, en dit door gaat geven, moet er binnen het uur een mail bij u binnen komen ter bevestiging..Wanneer dit niet het geval is...Weer bellen!!

Heb inmiddels ruim twee uur aan de lijn gehangen...á 0,45 euro/min, Wie gaat dit betalen??....Juist, dat bedoel ik !!

ve
door verwijderd - Aug 26, 2009 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken je klacht als geen ander, je hebt gewoon een te trage verbinding. Oorzaak te veel klanten op een kast die bij je in de buurt staat. Wanneer je internet aan staat en je ook nog gaat bellen, blijft er n.l. helemaal niets meer over van je snelheid.
Ook toevallig klachten over het internet/bellen tijdens de avondspits, na 5 uur, tot zo ongeveer 11 uur in de avond, nou ik had het wel.
DRIE maanden met de desk gebeld, geen verandering, wel 10 X toegezegd....
Pas na tussenkomst van "Vara's Kassa" werd er vlak voor de uitzending waar ik te gast was, door de KPN gebeld, met de mededeling dat alles werd opgelost, en ja heus echt waar...Op zondag werd er extra vanuit Apeldoorn een monteur langs gestuurd om mijn modem(waar niets aan mankeerde) om te ruilen...
Kijk...Dan kan het opeens wel!!!.............hier even een nummer dat je kunt bellen in Den Haag..
070 3434343 dit nummer staat boven de helpdesk, voor alle KPN aansluitngen, en werkt wellicht beter...dan die sufdozen bij de helpdesk....

ve
door verwijderd - Aug 26, 2009 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het Net...KPN enz....
Helpdesk help niet !!!! Hier even nummer in Den Haag waar de mensen zitten die de langdurige klachten verhelpen...070 3434343
Ook bij je eerst volgende rekening, daar heen bellen, en al je geld terug vragen wat je hebt verbeld naar dat lekker goedkope nummer van hun !!!

ve
door verwijderd - Aug 29, 2009 om 09:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na het schrijven van een nette brief aan het Het Net/KPN ben ik ruim gecompenseerd voor mijn maand ellende en nog een bloemstuk toe. Het kan dus wel !

Ik heb nu Snelsurfen van Het Net, Telefoon van KPN en TV van Ziggo.

Eind goed al goed !

ve
door verwijderd - Sep 1, 2009 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het Net adverteert met "geen dag zonder internet". Dus eindelijk heb ik de sprong gewaagd en ben ik overgestapt naar het net "Snel Surfen".
Het net heeft mijn oude provider opgezegd, ik heb de overeenkomst voor de verbinding met Het net ontvangen en mijn verbinding zou woensdag 26 augustus 2009 in gaan.
Woensdag 26 augustus nog geen modem ontvangen en geen verbinding. Oude verbinding wel uit de lucht, dus geen internet meer.
Helpdesk van Het Net gebeld a 45 cent per minuut. Daar werd mij verteld dat mijn bestelling was blijven "hangen". De bestelling zou nu doorgezet worden en binnen 5 werkdagen zou alles geregeld zijn. Hier was ik niet blij mee want "geen dag zonder internet" is iets anders dan 5 werkdagen zonder internet. Dus ook nog een aantal brieven verzonden naar KPN klantenreacties.
Geen enkele reactie terug gekregen.
Vandaag (01-09-09) nog maar eens gebeld met de helpdesk. Ik kreeg te horen dat mijn aanvraag geannuleerd is door het systeem (!!!) Ik kan een nieuwe aanvraag doen maar dat duurt weer 3 tot 4 weken. Je begrijpt dat ik bedankt heb. Ik doe geen zaken meer met Het Net.
Nu moet ik op zoek naar een andere provider maar het lijkt erop dat het overal een rommeltje is. Bij welke provider dan ook gaat het 3 tot 4 weken duren om aangesloten te worden.
Voorlopig zit ik dus zeker 5 weken zonder internet.