wmdeheer
door wmdeheer Apr 2, 2010 om 23:09
Computers & telefonie

Het Parool

Ik heb het Parool de volgende vraag/klacht voorgelegd;
"Geachte administratie,

Ik word nu al enige dagen hardnekkig belaagd door een elektronische mevrouw, die mij via de telefoon sommeert op korte termijn 10 euro over te maken aan het parool, afd. abonnementen, wegens een (inmiddels beëindigd) proef-abonnement op Uw krant.

Vanmiddag was het wat mij betreft de laatste keer; Ik heb het bedrag van 10 euro (Waar praten we over) binnen de geldende betalingstermijn overgemaakt. En ik wens verder niet door uw administratie te worden lastig gevallen.

Ik kan U uiteraard het betalingsbewijs doen toekomen, maar ik neem aan dat een en ander berust op een misverstand.
Ik hoop echter wel dat u eventuele nieuwe abonnees op een wat klantvriendelijker manier bejegent".

Mijn vraag:
Hebben meer mensen hier mee te maken gehad?

399 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 08:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maak even een kopie van betalingsbewijs of print dit uit. Of maak er een digitale foto van.

Stuur het als bijlage in een e-mail naar

administratie@parool.nl

Maak een afdruk van deze e-mail + bijlage.
Bewaar dit in een dossier gedurende 5 jaar.

Mocht er een onterechte incasso procedure volgen dan heeft u bewijsmateriaal bij de hand om e.e.a. te weerleggen.

Ik ben 9 maanden gestalkt met onterechte facturen door een provider.
De financiële administratie van een bedrijf faalt soms.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

wmdeheer

Het is hier natuurlijk wél de vraag of je dat proefabonnement formeel korrekt hebt beëindigd. Als je dat namelijk niet of onvoldoene kunt bewijzen, dan wordt zo'n abo meestal automatisch omgezet in een normaal (jaar)abonnement. Neem dus kontakt op met de afdeling abonnementen van deze krant. Als er sprake is van een automatische omzetting, dan moet je alsnog opzeggen op de eerstvolgende vervaldatum. Doe dat wél schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst.

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ReadAC,

Bedankt voor je reactie,

Het gaat er niet om, of het proefabonnement is beëindigd, maar of het is betaald.
De administratie van Het Parool heeft zich er kennelijk niet van vergewist of dit het geval is. Er is dus sprake van mis-communicatie op de afdeling.
De reactie naar mij is vervolgens onterecht.

Met vriendelijke groet,
wmdeheer