laszlo1
door laszlo1 Apr 7, 2007 om 13:45
Computers & telefonie

Hoe een trojan te verwijderen

goedemiddag ik heb macafee als antivirus en nu vind hij de trojan NTRootKit-j het heeft zich genesteld in c:/windows/system32/rdriv.sys elke keer zegt macafee the file has been deleted to complete the clean proces maar 2seconden later is het weer terug hoe verwijder ik dit voorgoed?alvast bedankt voor de antwoorden vriendelijke groet laszlo

1077 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 7, 2007 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft U al geprobeerd op te starten in veilige modus: http://www.surfing-safe.com/nl/safety/safemode2.php en daarna met mcafee te scannen?

ve
door verwijderd - Apr 8, 2007 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste lazslo1,

Rootkits zijn lastige zaken: veelal is het een bestand dat op zijn beurt het eigenlijke virus ophaalt. Het weghalen van het virus is dan geen oplossing omdat het stukje wat de infectie vervolgens weer gaat ophalen gewoon op de pc achterblijft..(en z’n rotwerk blijft doen).

Er zijn mensen die menen dat bij een rootkit-infectie er maar 1 “veilige” optie is: nl het volledig her-formatteren van de systeemschijf en dan een schone her-installatie uitvoeren.

Als alternatief zou u in dit geval via www.f-secure.com/blacklight de beta-versie van “Blacklight” kunnen gebruiken om te trachten deze besmetting weg te krijgen. Daarna de pc weer in veilige modus starten en opnieuw scannen. Daarna is het verstandig om via www.merijn.org HijackThis te downloaden, de handleiding te lezen en daarmee en scan te maken. De log van die scan kunt u bv op www.hijackthis.de kopieren om eventuele problemen op te sporen.

Heel goed mogelijk dat een schone her-installatie toch de “kortste klap” is.

Zoek ook nog even op het web voor specifieke info over deze rootkit.

IJzerbroot

ve
door verwijderd - Apr 8, 2007 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank je wel dit was de oplossing ben je erkentelijk jij snaph het echt wel thanx vrolijke groeten laszlo

ve
door verwijderd - Apr 8, 2007 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tip voor de volgende keer nooit een e-mail met een bijlage openen als je het niet vertouwd.
pas op voor HYPPÖNEN deze is nog erger dan TROJAANS PAAD

ve
door verwijderd - Apr 8, 2007 om 11:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste lazslo1,

fijn om te verneemen dat het opgelost schijnt... Toch is er nog wat extra controle uit te voeren: doe ook nog even ergens een oline scan en (wanneer u de mogelijkheid heeft) hang de geinfecteerde HD nog even als slave (2e HD) in een andere pc. In die configuratie kunt u deze HD nog eens scannen zonder dat deze eerst wordt ingelezen (Sommige rootkits gebruiken dat moment nl om zichzelf voor het systeem "onzichtbaar" te maken). (Als alternatief kunt u de pc ook via een boot-cd opstarten om daarna te scannen)

IJzerbroot

ve
door verwijderd - Apr 8, 2007 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee open nooit zo maar mailtjes is met een foto meegesurfd die automatisch opende toen ik mn msn opende echt heel smerig maar bedankt voor de tip

ve
door verwijderd - Apr 8, 2007 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt maar deze keer betreft het mijn laptop mijn desktop schroef ik zo open en weet ik alles van maar mijn laptop is oud durf het niet aan open te maken maar begrijp je antwoord helemaal ik ga ook nog even met hijack this aan de gang macafee laat het niet meer zien maar het kan dat het zichzelf onzichtbaar heeft gemaakt kan mijn registry wel in gaan maar weet niet welke regel ik daar moet aanpassen of verwijderen dus daar blijf ik maar van af nogmaals bedankt

ve
door verwijderd - Apr 8, 2007 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wel handig is Sophos Anti Rootkit

Vind en verwijderd de rootkit volledig.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2007 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

weet het ook niet

ve
door verwijderd - Apr 10, 2007 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt ook een online scan uitvoeren op

www.symantec.nl

Dit is gratis en laat zien of de computer voldoende beveiligd is.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2007 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij veel computers wordt tegenwoordig een CD geleverd die de computer weer terugbrengt in de "fabriekstoestand". Moet je dan toch nog eerst de C-schijf formatteren? En ook de D-schijf waar je persoonlijke mappen op staan? Of is het voldoende alleen maar de "herstel-CD" te gebruiken?

ve
door verwijderd - Apr 10, 2007 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Apr 12, 2007 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had ik ook. TrojanAgentER. Heb Norton zelf, alle gratis onlinescanners erover heen. Ze vonden hem wel, maar verwijderen ho maar! Alleen de gratis engelstalige versie van AVG 7.5 vond en verwijderde hem. Gewoon deze versie downloaden samen met Ad-Aware (gratis via Googlepack). !x per week scannen met AVG en elke dag voor laatste x afsluiten Ad-Aware draaien. Dit programma verwijdert alle spyware, adware, cookies en tracking cookies. Niks harde schijf formatteren. Lekker deze progs erop. Sukses (ook al was het al gelukt). Sigi

ve
door verwijderd - Apr 12, 2007 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens Hitmanpro.nl te downloaden. Werkt heel goed op alle virussen, spyware enz.