do
door doemaarwat Jul 10, 2009 om 15:28
Computers & telefonie

Hoe kan ik filmpjes op internet in één keer helemaal bekijken?

Hallo,

Als ik via internet een filmpje wil bekijken (bijv. van Youtube), dan doet die bijna nooit in één keer het hele filmpje afspelen. Meestal stopt die dan nadat ik bijv. 1 minuut van het filmpje gezien heb. Wil ik de rest dan ook zien dan klik ik met de muis een beetje vooruit op de tijdbalk van het filmpje waarna de rest van het filmpje ook weer gedownload wordt. Als het een langer filmpje is dan moet ik dit meerdere keren doen en meestal kan ik het einde niet eens bekijken. Ik weet dat het aan de pc ligt omdat op de pc van mijn broer (met dezelfde internetverbinding) zijn filmpjes wel in één keer helemaal te bekijken. Wie weet waar het aan ligt en hoe ik het kan oplossen? Waarschijnlijk heeft het iets met de instellingen te maken (van het korte geheugen?) aangezien mijn pc in principe beter uitgerust is dan die van mijn broer.

M.v.g.,

Jeroen

540 6 Rapporteer

poltol
door poltol - Jul 10, 2009 om 19:30
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Waarschijnlijk is uw interne geheugen kleiner dan dat van uw broer. De "tussenopslag" vanaf het net naar de PC en van de PC naar de viewer raakt dan vol. U kunt, indien er plaats is in de PC, geheugen bijplaatsen. Dit maakt de PC sneller en de filmpjes woren veel beter afgespeeld.

Vr.gr. poltol

do
door doemaarwat - Jul 10, 2009 om 20:05
19 Antwoorden / 8 Vragen

Hoi Poltol,

Ik heb 1024 mb geheugen in mijn pc zitten en mijn broer 512 mb. Dus daar ligt het mijn inziens niet aan. Bovendien heb ik een dual core processor en hij nog de oude single processor. Qua hardware ben ik dus beter uitgerust. Daarom snap ik het ook niet.

M.v.g.,

Jeroen

edwardus
door edwardus - Jul 10, 2009 om 22:19
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wat voor verbinding is het? Draadloos of bedraad?

do
door doemaarwat - Jul 11, 2009 om 01:35
19 Antwoorden / 8 Vragen

Wij hebben adsl. Mijn broertje is alleen via draadloos aangesloten, ik heb verbinding via zowel draadloos als bedraad.

do
door doemaarwat - Jul 11, 2009 om 01:39
19 Antwoorden / 8 Vragen

Een pc heeft toch meerdere soorten geheugen, zoals het interne geheugen en het cache geheugen? Kan het niet daarmee te maken hebben of zoek ik nu in de verkeerde richting? Of met instellingen in bios betreffende dat geheugen?

edwardus
door edwardus - Jul 11, 2009 om 12:04
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Met geheugen heeft het waarschijnlijk niks te maken. De reden waarom ik vroeg of je draadloos naar de filmpjes kijkt is dat draadloos netwerk nog wel eens de neiging heeft om weg te vallen als er andere draadloze routers en/of DECT telefoons in de buurt zijn bijvoorbeeld. Probeer het daarom in ieder geval met enkel netwerkkabel, schakel je draadloze adapter uit voor de test.

Vervolgens is het zaak te weten of je netwerkkabel wel goed is. Probeer meerdere kabels en (router)netwerkpoorten. Allemaal hetzelfde effect? Kijk of je de juiste driver hebt voor je netwerkkaart en probeer ook eens het programma TCPOptimizer.

In het geval van een niet-youtube filmpje wordt een media player gebruikt; die van Microsoft geeft mij meestal dergelijke ergernis, dus ik gebruik hoofdzakelijk VLC Player. Probeer dat ook eens.