ja
door janneke1_1 Jan 3, 2007 om 16:19
Computers & telefonie

Hoe kom ik van die banners af?

Sinds een paar dagen ontvangen wij veel banners. Weet iemand hoe je hier van af kan komen. Ik heb Spybot geinstalleerd maar dat heeft niet geholpen. Heeft iemand nog een andere oplossing?

2452 43 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 3, 2007 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

u zal iets als zonealarm moeten installeren  ,dan bent u er wel vanaf

zonealarm

labswans

ve
door verwijderd - Jan 3, 2007 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

spybot is iets wat op uw computer detecteert als het er al op staat

Zonealarm regelt het verkeer op het internet en zorgt dat niet iets ongeoorloofd binnen kan komen zonder uw toestemming

ve
door verwijderd - Jan 3, 2007 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Janneke,

Banners zijn reclameboodschappen op een website, maar ik neem aan dat je dit niet bedoeld?

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Jan 3, 2007 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi B,

Ik bedoel van die reclame die  op je scherm verschijnt,  zodra je surft naar een bepaalde pagina. Maakt niet uit waar ik naar toe ga, ik krijg van die ongevraagde pagina's.

Groetjes

Janneke

ve
door verwijderd - Jan 3, 2007 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt, ik ga dat eens proberen. Het is pas sinds enkele dagen, ook die irrante Happy New Year verschijnt konstant.

Groetjes

janneke

ve
door verwijderd - Jan 3, 2007 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Janneke,

Je bedoelt waarschijnlijk pop-ups. Met Spybot of AdAware kunt u deze verwijderen.

Stel ook je browser zodanig in dat deze pop-ups blokkeert.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Jan 3, 2007 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

in het begin krijgt u bepaalde vragen of er toegang gegeven moet worden aan bepaalde programma.

als u een maal dat edaan heeft zal die vraag voor het betreffende programma niet meer worden gesteld en wordt het vanzelf rustiger.

ook als u wordt aangevallen van buiten af dan blokkeert zonealarm ook en is de aanval vanaf buiten gestopt doordat de internet verbinding dicht wordt gegooid

ve
door verwijderd - Jan 3, 2007 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

controleer aub eerste over de startpagina in de internet-opties nog wel die van u is. Verander die zonodig terug.

Wat u ondervindt heeft duidelijk tekenen van spyware/adware/malware door een of ander script onder uw explorer verstopt.

Advies: spyware controle met spybot, adware of avg uitvoeren.

Probeer ook eens het uitvoeren van scripts en de activeX objecten te blokkeren in de internet opties.

Als u weet welke URL achter de banners hangt kunt u die in uw firewall blokkeren

succes

webkasper

ve
door verwijderd - Jan 3, 2007 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aangezien het volgens vraagsteller op alle websites voorkomt (ongeacht welke) gaat het waarschijnlijk om op de computer aanwezige adware. Dit is vaak zeer hardnekkig en tegenwoordig prima in staat de pop-up blokkers van veel gebruikte browsers te omzeilen. Een firewall helpt in principe niet aangezien het om verkeer over poort 80 gaat via de internet browser die in de firewall toestemming heeft om verkeer uit te wisselen. Nou is het bij zone alarm wel zo dat er een extra pop-up blokker in zit die de pop-ups mogelijk zal stoppen. Maar dat is niet de meest ideale oplossing, de troep is daarmee nog niet van de computer verdwenen. Bij hijackthis.nl kunt u een logje plaatsen (http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?t=200), die kijken ze vervolgens na en vertellen u hoe de troep te verwijderen.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi B.,

Ik heb de pop-ups geblokeerd, maar er zijn pagina's die ongevraagd op je scherm verschijnen. Als ik de blokkering op zijn hoogst instel dan kan je bijna niets meer. Nog een andere oplossing?

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 10:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Janneke,

Deze pop-ups ontstaan vaak doordat er "adware" in je PC genesteld is. Dit komt vaak door bezoeken aan sites die een "gratis" tellertje of iets dergelijks op hun site hebben staan. Zodra je een dergelijk site ebzoekt, nestelt zich automatisch zo'n programmaatje op je harde schijf, met als gevolg: regelmatig terugkerende reclame.

Met een programma als AdAware kun je deze priogrammaatjes verwijderen (te downloaden via Ad-Aware SE Personal, dit is de gratis versie). Er zijn meer programma's zoals deze, maar dit is een voorbeeldje.

Veel succes,
Mvgr - B

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo janneke1,

misschien is mijn antwoordt reeds overbodig en de antwoorden boven mij zijn zeer zeker niet onjuist, maar ik mis hier toch nog wel wat tussen. Ik zie hier niet meer het advies staan om hitmanpro te gebruiken, terwijl die toch goed is. Dit programma maakt namelijk gebruik van verscheidene anti-spy(ad)ware programma's en is eenvoudig te bedienen. dus mijn advies, ga naar:

www.hitmanpro.nl

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 00:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Laaglander,

Ik ben zojuist klaar met het installeren van hitmanpro. Moet morgen zien of het werkt. Het was veel werk, tig x scannen etc. Zelfs de computer is opgeschoond. Ben erg benieuwd. Bedankt voor je tip in ieder geval.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 00:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

ok laat maar weten hoe het is gegaan, misschien ben je dan klaar.. misschien nog iets extra's nodig

succes

laaglander

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als aanvulling aan de reeds gegeven oplossingen (die al dan niet helpen...maar dit terzijde) wil ik je adviseren om de google toolbar te installeren. Naast het gemak dat je altijd direct google ter beschikking hebt, heeft deze ook een pop-up blokker, die je desgevraagd met 1 druk op de knop aan of uit kunt zetten. Tik via google "google toolbar" in en installeer deze direct. Sluit daarna de schermen af van internet explorer en start er weer 1 op. De rest wordt daarna uitgelegd.

Ik heb in ieder geval al jaren geen last meer van pop-ups.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

De laatste tijd ook veel last van gehad. Geïnstalleerd Norton Internet security en dan de AddOn waarin je kun blokeren advertenties en pop-ups. Werkt prima. Geen last meer van gehad. Als er een pop-up op de pagina zit wordt eerst gevraagd of deze geopend mag worden.

OOk zou je eerste eens een gratis spyware en ad-ware programma kunnen laten lopen. Als er dergelijke software aanwezig is wordt die opgeruimd. Hitman-Pro gebruikt hiervoor meerdere gratis prgramma's. Ook het programma zelf is gratis.

Sukses.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf ook eens een webside, iedere dag weer, met geen firusscanner of ander programma er uit te krijgen. Ten einde raad op deze computer gedrukt, op zoeken de naam van de webside ingetikt en daar kwam het mapje te voorschijn met nog een paar bestandjes, deze gewist en nooit geen last meer gehad.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat banners ook in je register kunnen zitten, is het handig om gratis te downloaden REG CLEANER.

Ook is het handig om gratis ERROR NUKER te downloaden.

Alles te vinden via Google. Als je deze programma's uitvoert zie dan eens wat voor een rommel er dan nog uit je computer wordt verwijdert.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hitmanpro?
Dat haalt meer weg dan je lief is.
Dus we zien de volgende vraag /probleem tegemoet.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat valt wel mee.. gebruik het regelmatig en ik ben nog geen problemen tegen gekomen

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wees voorzichtig met Reg Cleaner, deze kan je Windows compleet slopen !!!!!!!

Hitmanpro werkt wel, maar neemt ook rommel mee. Het vervelende van freeware (gratis verkrijgbare producten van internet) is dat je er vaak spyware en andere troep mee binnen krijgt.

Windows defender is ook freeware maar van Windows zelf en werkt ook. Zonealarm is vrij downloadable en is ook wel goed.

Succes !!

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Type eens in bij Google:
waarom geen hitmanpro.
Als je bijv,. een Hijacklog wilt plaatsen,mis je al een hoop bestanden, verwijderd door  s hitmanpro.
Beter is, de anti spyware progjes apart te gebruiken.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al geruime tijd doe in een keer in de week Hitman Pro draaien.

Super! geen enkel probleem.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Regelmatig gebruik ik Reg Cleaner en ondervind geen enkel probleem. Ik werk dagelijks met Windows XP home. Dit is de originele versie, dus geen copie.

Overigens nog de beste wensen voor 2007.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat een gedoe allemaal zeg. Neem gewoon een router met firewall, zet in je xp de firewall aan, zorg voor een goed anti-virusprogramma McAfee, Norton Symantec, Bulldog of AVG Free en spamexperts voor de rotzooi in je mailbox en google toolbar voor de pop-upkiller en je hebt bijna geen enkel probleem meer met indringers. Let wel: Je moet geen pc hebben uit de vorige eeuw want dan wordt deze wel erg traag.

En veel ligt ook bij de gebruiker zelf natuurlijk hè. Open geen bijlage in onbekende mail. Of beter nog: scan elke bijlage eerst op virussen. Blok pop-ups met ALT+F4 ipv wegklikken, want vaak zit het kruisje net buiten het scherm, waardoor je 'm toch aanklikt ipv wegklikt.

SucceS allemaal !!!!

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben iets vergeten. Bij Reg Cleaner is het inderdaad verstandig alleen de optie "opschonen" te gebruiken. Voor al het andere moet je wat computerkennis hebben. Dus daar waag ik mij ook niet aan.

Opschonen werkt prima.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook van die banner gehad en ben toen eens gaan nadenken. Toen ik windows life messenger ging installeren werd er gevraagd of ik hun wilde sponseren en heb dit aangeklikt. Daarna kreeg ik de banners. Ik heb messenger eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd maar het ander vakje aangeklikt, dus niet sponseren, en ja hoor....geen banners meer. Misschien helpt dit. Succes!!!!

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn beste ervaring met dit soort zaken heb ik met "AVG Anti Spyware". Het installeren en scannen gaat veel sneller en beter dan met Hitman, een ander voordeel is dat het gratis is en zelf geen spy of adware meebrengt.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Janneke

Wees niet te snel met Hitman Pro
Het plaatst ongevraagd programma,s op je PC
Die je enkele weken of soms dagen mag gebruiken.
Ook hier is alles wat je gratis krijgt een addertje onder het gras
van toepassing!

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja inderdaad het installeerd enkele programma's, daar heb je geheel gelijk in. Maar dan komt de grote maar.. hoe wil je anders die andere programma's verwijderen, deze die je erop zet (hitmanpro erop zet) zijn niet schadelijk en zijn free-ware. klopt inderdaad dat je daarvoor niet hoeft te betalen. er zijn ook varianten van dezelfde programma's waar je wel voor moet betalen, maar die kunnen en doen ook meer ;-). Dus om direct te roepen, pas op hitmanpro installeerd vanalles, dat valt ook weer mee

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog iets vergeten, als je  de verbinding met internet verbreekt, blijft de narigheid doorgaan, het bewijs dat het niet binnen komt maar al op de computer staat, dan kan geen ad-ware of virusprogramma het meer vinden, het is er alleen maar af te halen door je bestanden te scannen met een specifiek woord uit die website. Komt dit voor een een bepaald bestand, bekijk eens wat dat voor programma'je is, Haal er het even uit door de naam iets te veranderen of te deleten, werkt het niet, dan kan je het altijd weer terug zetten of uit de affalbak te halen.

 Een programma voor verbetering van windows staat hier bekent om. Het is gewoon een agresieve verkoopstunt.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem, kan ik ook iets met McAfee Security Center doen om het probleem op te lossen en hoe gaat dat dan?

Paul

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sommige antwoorden die betrekking hebben op hitmanpro/spywaredetectieprogramma's om die te laten uitvoeren, zullen weinig nut hebben om die popups tegen te gaan.

Het eerder genoemde ZoneAlarm of GoogleToolBar met betere popupblokker zullen U meer helpen om deze banners niet te laten verschijnen.

Kijk eens op: http://www.free-popup-killer.com/
http://toolbar.google.com/T4/intl/nl/index_xp.html
http://www.simtel.net/product.download.mirrors.php?id=53687
http://www.schoonepc.nl/optim/firewallsoftware.html

Succes!

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Janneke1,
Neem in godsnaam geen Hitman Pro, dat is een ramp, het blijft maar (proef)programma's installeren op de PC. Je wordt daar gek van. Het is in feite zelf een reclameprogramma.
Adaware is goed genoeg.
Wat jij eigenlijk zou moeten doen om die banners op websites te blokkeren is om te beginnen te surfen met Mozilla Firefox. Download en installeer dit programma via  http://www.mozilla-europe.org/nl/.

Installeer daarna Adblock en Adblock Plus. Kijk op http://adblock.mozdev.org/dev.html. Deze programma's blokkeren al heel wat hinderlijke banners en bewegende reclametroep.
Bovendien kun je ook nog die reclames die met Flash werken extra blokkeren. (Overlay flash).
Een tip: als je een banner blokkeert kijk dan goed hoe de link eruit ziet. Er kan soms staan: http//ad.uk.doubleclick.net/adj/rbi.else4.nieuws.buitenland/index/enz.........
Aan de benamingen ad en doubleclick kun je al zien dat het hiet om reclametroep gaat. Alles wat er achter staat is bedoeld om alléén die speciale banner te blokkeren. Je kunt beter alles wat na bijvoorbeeld http//ad.uk.doubleclick.net komt wissen en daardoor allen http//ad.uk.doubleclick.net blokkeren. Dat betekent dat alles wat van die reclamesite komt voortaan op die website wordt geblokkeerd, ook als je er een volgende keer komt en de reclamemaker weer een andere extensie achter zijn link heeft geplaatst.
Laat maar even weten als je er hulp bij nodig hebt.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Moet trouwens wel zeggen dat ik met IE7 minder, eigenlijk amper tot niet, last heb van popups, dan met de vorige versie.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2007 om 00:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had de google bar al geinstalleerd. Hitproman gedownload. Heb vandaag weer alles laten scannen. En toch ... verschijnen er nog steeds ongevraagde sites op mijn scherm. Heb alle beveiligingen nog eens nagelopen maar kan verder niets meer vinden om aan te passen. Ik word er soms niet goed meer van. Ik hoop dat ik nog wat andere reakties krijg.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2007 om 01:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,

jammer te horen dat je er nog last van hebt... maar niet getreurd we willen helpen.. kun je misschien wat namen van sites noemen die je te zien krijgt? sommige spyware hebben een aparte behandeling nodig of een handmatige verwijdering. wanneer je snel genoeg bent en zo'n site opent zich.. kun je snel op stop drukken.. dan heb je de onginele link, alleen als het lukt ..

ve
door verwijderd - Jan 6, 2007 om 09:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer secretmaker,com. u kunt alle ongewenste rotzooi blokkeren

ve
door verwijderd - Jan 6, 2007 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ ftm:
Je hebt helemaal gelijk wat betreft s hitmanpro.
Het is me hier al vaker opgevallen dat velen hitmanpro aanbevelen.
Het is een samengesteld(gestolen) programma en op een gegeven moment verlopen sommige onderdelen.
AdAware, Spybor Search and Destroy en AVG anti Spyware doen hun werk goed.
Wat betreft RegCleaner:
Open het programma
Extra
Register opschonen
Voer ze alle uit
En dan kan er niks mis gaan (zei de senior die er al alnge tijd mee werkt)
CCleaner is ook een veilig progje.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2007 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds een paar weken heb ik Mozilla en dat bevalt me reuze goed.
Was even wenne, maar dat was met IE7 ook en die heb ik er toch maar weer afgegooid.
Mozilla zal ook zijn lekken en fouten hebben, maar minder dan IE.
Dit was dus even OT.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2007 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sjousjou

je hebt gelijk wanneer hitmanpro inderdaad regelmatig aangedragen wordt hier, maar om het nu een gestolen programma te noemen gaat een beetje ver. alle programma's die in hitmanpro worden gebruikt zijn free-ware programma's. hitmanpro is geboren uit onvrede dat je eerst alles zelf moest instaleren en up-to-dat te houden. de persoon die hitmanpro heeft gemaakt heeft daarvoor een schil gemaakt die al die programma's samen brengt zodat de gebruiker zelf niets alles meer hoeft te downloaden. het is gewoon een kwestie van gebruiksvriendelijkheid.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2007 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook diverse browsers geprobeert, maar ik ben nu gewoon de IE7 aan het testen, en het bevalt me prima.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2007 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

u kunt vrijwel alles blokkeren met secretmaker.com

vrij te downloaden