be
door benanja Mar 8, 2005 om 13:43
Computers & telefonie

Hoe krijg ik het geluid goed?

Ten eerste: Als ik bij Incredimail een midi-bestand wil afspelen, krijg ik het volgende bericht: MCI-fout: 'Het bestand kan niet worden afgespeeld op het MCI-apparaat. Mogelijk is het bestand beschadigd, heeft de verkeerde indeling, of '

Wat ik ook in de afgelopen tijd probeerde, elke keer krijg ik dit bericht. Echter, indien ik een midi-bestand als achtergrondgeluid, al dan niet in loop, aan het bericht toevoeg (of ik ontvang een emailbericht waarin het achtergrondgeluid is toegevoegd), dan wordt het wél normaal afgespeeld. Kan iemand mij wellicht aan een oplossing hiervoor helpen?

Ten tweede: Als ik muziek toevoeg aan een PowerPointPresentatie, wordt deze niet afgespeeld bij de ontvanger, indien ik deze als bijlage heb toegevoegd aan een email. Speel ik hem af op mijn eigen computer, dan doet het geluid het wél. Heeft dit ook te maken met het bovengenoemde probleem of is dit een probleem van geheel andere aard en weet iemand hier een oplossing voor?

Mijn computer draait op Windows XP Home Edition + Service Pack2 en ik gebruik Office System Professional 2003.

1344 6 Rapporteer

aenigma
door aenigma - Mar 8, 2005 om 18:40
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Probeert u eens deze twee dingen te doen met Outlook of een ander
email-programma dan InrediMail, en kijk dan eens of u dezelfde
problemen ondervindt. Als dat dan wel lukt, ligt uw probleem bij
IncrediMail, zoniet dan kunnen we verder kijken.

vr. gr.

be
door benanja - Mar 8, 2005 om 18:44
6 Antwoorden / 3 Vragen

Allereerst, dank voor uw reactie.

Hoe het met Outlook gaat, heb ik net getracht te doen. Volgens mij doet ie het daarbij net zo. Precies weten, doe ik het niet, daar ik totaal niet gewend ben met Outlook te werken. Dus: Als het aan Incredimail ligt, wat dien ik dan te doen? En indien het daarmee niet te maken heeft, wat is dan een eventuele oplossing?

Hoe zit het met Power Point? Of is dat een ander verhaal?

Ben

aenigma
door aenigma - Mar 8, 2005 om 20:33
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Ben,

De tip die ik u gaf omtrent Outlook was om te controleren of
IncrediMail een speciale compressiemethode toepast (bijvoorbeeld
Entourage voor Apple doet dit ook). Dat maakt het onmogelijk om
bestanden te bekijken of af te spelen zonder het betreffende programma
(programma's als Media Player kunnen ze dan niet lezen). Dit probleem
is vrijwel onoplosbaar als u de methode van compressie niet kunt
wijzigen. Ik weet echter niet of IncrediMail dit doet, omdat ik er niet
mee werk. Het probleem met PowerPoint kan hier ook mee te maken hebben,
vooral als u de presentatie met IncrediMail verstuurd.

Meer informatie over MCI-apparaten:

http://support.microsoft.com/?kbid=142731

Het is wachten op een IncrediMail-expert denk ik...

vr. gr.

ijzerbroot
door ijzerbroot - Mar 9, 2005 om 12:34
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Benanja,

Afspelen midi-geluid: kijk eens op http://www.incredimail.com/english/help/searchfaq.asp  Ik maak daaruit op dat midi ofwel als bijlage kan worden meegestuurd ofwel als Incredimail achtergrondgeluid wordt toegepast. (Dus niet de optie waar u naar zocht...) Welk "voorkeurs-apparaat" heeft u ingesteld voor MIDI?

Succes!

be
door benanja - Mar 9, 2005 om 12:55
6 Antwoorden / 3 Vragen

Hartelijk dank voor uw reactie. De link die u aangaf, zal ik dadelijk met een bezoekje gaan vereren.

Voor alle duidelijkheid: Ik heb net de nieuwste versie van 2 maart jl. van Incredimail geïnstalleerd. Nog steeds wordt dezelfde foutmelding omtrent het MCI-apparaat aangegeven, als ik een midi-bestand aanklik. Ook die van Incredimail zelf! Verander ik het in 'als achtergrondgeluid afspelen', dan wordt het wél afgespeeld. (Wav.geleuiden worden wél afgespeeld.) Ga ik op zoek naar midi-bestanden via Incredimail, dan wordt deze als voorbeeld gewoon afgespeeld. Voeg ik deze in Incredimail bij geluiden en vraag hem deze af te spelen... juist, dan verschijnt de foutmelding weer! (Om gek van te worden toch?)

Het standaarapparaat waarmee MIDI op mijn computer wordt afgespeeld is Microsoft GS Wavetable-software. Een ander apparaat om eventueel aan te klikken is MPU-401.

Heeft dit volgens u ook te maken met het geluid, dat niet afgespeeld wordt bij het verzenden van een PowerPointPresentatie in en bijlagen van email?

'k Hou me gaarne aanbevolen voor verdere reacties!

Ben

ijzerbroot
door ijzerbroot - Mar 9, 2005 om 13:21
460 Antwoorden / 6 Vragen

Nogmaals hallo!

volgens mij heeft Incredimail niet de mogelijkheid om gewoon geluid af te spelen. Dat kan alleen wanner het geluid (al dan niet ge-loopt) als achtergrondgeluid is bijgevoegd. Om geluiden (wav's) toch te kunnen beluisteren bij Incredimail zou ik adviseren middels rechtsklikken een andere toepassing te kiezen om geluid weer te geven.

Over PPP. Mij vermoeden is dat het hierbij in verschillen in instelling gaat. Heeft U de mogelijkheid met een ontvanger te controleren of de gebruikte instellingen overeenkomen?

Dat de presentatie 't bij U goed doet, geeft voldoende aan dat U geen fouten heeft gemaakt (Proficiat!) Maar: u heeft binnen PowerPoint niet de mogelijkheid het functioneren van de ontvangende computer aan te passen. wanneer het volume daar uit staat, kunt u dat niet aanpassen. (En dat kan op zich al de bron van dit probleem zijn...)

U zou natuurlijk kunnen kiezen voor een andere vorm: een HTML pagina, met toegevoegd geluid, waarbinnen de presentatie zich voltooid, maar of dat zo prettig is om te doen...

Waarschijnlijk is de meest "elegante" oplossing (ok, smaken verschillen!) dat u middels iets als een "LeesMij.doc" aangeeft welke instellingen nodig zijn voor een correcte weergave van Uw presentatie. Het gaat indit geval dan dus om de instellingen voor het geluidstype zoals u dat bij de presentatie gebruikt...

Beste tip die ik wat dat betreft voor u heb: heeft u ooit zelf een wel werkende presentatie met geluid van een bekende ontvangen? Vraag hem/ haar hoe 'ie dat destijds gedaan heeft...

Succes!