el
door elsdankers Aug 30, 2011 om 22:44
Computers & telefonie

Hoe krijg ik meer geheugen op mijn schijf?

Mijn schijf C heeft nog maar 1110 MB. Moet 200 zijn . Hoe kan ik zorgen voor meer geheugen.
Scheelt het als ik er uit "favorieten "wat verwijder ?

En Program files verplaatsen naar een andere schijf (geeft de opmerking risiko ) Kan dat ongestraft dan heb ik weer genoeg geheugen Graag antwoord en bedankt Els

11170 44 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 05:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

.........Scheelt het als ik er uit "favorieten "wat verwijder ?.......... Nee, scheelt niks.

.......En Program files verplaatsen naar een andere schijf........ Nee, moet je niet doen.

Je kunt beter de C partitie vergroten. Hoe je dat kunt doen, staat in dit topic, klik

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 09:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, je moet niet zomaar je program files gaan verplaatsen. Wat je wel kunt doen is ongebruikte programma's verwijderen. Dit doe je het beste via "configuratiescherm->software toevoegen/verwijderen". Afhankelijk van de windows-versie die je gebruikt staat er bij de geinstalleerde programma's hoe lang je hem al niet meer hebt gebruikt en hoeveel schijfruimte je ermee vrijmaakt wanneer je hem verwijdert.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 09:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als [Edit redactie] jouw wachtwoord is, verander het da nu.

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

haal het gratis programma ccleaner op. gratis te verkrijgen bij

http://www.piriform.com/CCLEANER

wijst zich vanzelf , eerst cleaner deze ruimt de rommel van je harde schijf op. dan register en deze ruimt netjes je register van windows op.

suc6

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met de "Revo unistaller" (die kan je gewoon downloaden) kan je heel mooi zien welke programma's er zijn en welke je kan verwijderen. Maar verwijder alleen maar wat je echt niet gebruikt. Verder kan je natuurlijk je afbeeldingen en films (waarschijnlijk staan die in je map Mijn Documenten) op een andere (externe) schijf zetten. Ook muziek komt daarvoor in aanmerking. En dat scheelt al heel veel ruimte.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met het opschonen van je register (hoe nuttig en gevaarlijk ook), krijg je echt niet (veel) meer ruimte op je harde schijf hoor...

Wat wel belangrijk om te weten, is hoe groot de harde schijf in kwestie is. Je moet namelijk uitgaan van een bepaald aantal MB's wat je sowieso kwijt bent (aan o.a. windows, office en andere 'onmisbare' programma's).

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een foutje ingeslopen in Uw getallenAls 1110 correct is dan zou de totale schijfcapaciteit 2000 moeten zijn, niet 200.
In dit geval hoeft U zich nergens zorgen over te maken, de schijf is nog niet eens voor de helft beschreven......

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo elsdankers,

Zoals al aangegeven, ga niet met mappen als 'Programs files' slepen, want dan kom je in de grootst mogelijke problemen.

Als je een goed werkende computer hebt, verdien je de meeste ruimte met het verwijderen van alle herstelpunten (op de laatste na). Ook met het verwijderen van de 'tijdelijke internetbestanden' kun je aardig wat ruimtewinst boeken.

Daarnaast kun je wel mappen met muziek, filmpjes en foto's naar een andere schijf verplaatsen.

En tot slot, verwijder (grote) programma's die je toch niet (meer) gebruikt (via de uninstall optie) en als je nieuwe programma's gaat installeren, kies dan niet voor de 'standaard' installatie, maar kies de 'aangepaste' installatie. In dat geval kun je namelijk kiezen in welke map je het programma wil installeren en dan kun je dus een map op een andere schijf kiezen.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naar C schijfopruiming en dan tevens naar het tabblad opties en dan onder aan het systeemherstel (behalve de laatste) aanvinken
Dat levert heel veel schijfruimte op

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk voor alle problemen en optimalisering eens op deze sites:

http://www.schoonepc.nl/diverseonderwerpen.html
Hier kun je zelf direct zien wat je allemaal kunt verbeteren. Goeie en begrijpelijke instructies.

http://www.seniorennet.be/Pages/Thuis_op_internet/computerhulp.php

http://www.nationaalcomputerforum.nl

http://www.antispywareoffensief.nl/forum/index.php

http://forums.breekpunt.nl

En zo zijn er nog velen.

Allereerst meer Info over je computer geven om een goed advies te krijgen !!!

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Windows XP:ga naar deze computer, lokaal station C, klik rechts dan op eigenschappen je ziet hoeveel je nog ter beschikking hebt en eronder staan 2 mogelijkheden om aan te vinken zelf , bij mij staat het vinkje bij deze schijf indexeren, dan op schijfopruiming, rubriek algemeen,hier kan je diverse opties aanvinken bij mij alleen de prullebak aanvinken.Indien je tijdelike internet bestanden aanvinkt kan het zijn dat je cookies mee worden opgeruimd, en onder extra 2 opties deze doet het als je herstart alleen doet duurd dat nogal lang. Als je regelmatig ergens automatisch inlogd moet dat steeds weer opnieuw. of de gratis FIX van windows deze werkt als Tune Up,Kijk ook eens op je C schijf wat je niet meer gebruikt. via je startpagina naar extra/internet opties, instelling voor geschiedenis alles wat je op internet doet of waar je bent geweest slaat je pc opgeslagen in je map geschiedenis. Een systeemherstel is alleen indien je een probleem hebt bij iets te instaleren en terug wil voor voor die data.
Je kan naar www.tuneup-software.nl deze is tijdelijk gratis te gebruiken ruimt alle overbodige bestanden op en je hoeft niet bang te zijn dat je iets kwijt raakt, een backup is ook handig externe harde schijf. Ik hoop dat dit helpt andere windowssystemen ken ik niet of werkt anders.Misschien hebn je ook nog overbodige bestanden/of mappen die je ooit gebruikt hebt via software/program files LET OP dat je niet per ongeluk iets uit je software lijst verwijderd. Veel succes.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sluit me aan bij lama1948. Externe schijven voor foto's en muziek scheelt een hele hoop GB's op je computer. Succes!

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koop schijf van 3 TB en zet inhoud oude schijf over met b.v. Acronis True image en het probleem is even opgelost.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

lijnvb schreef op woensdag 31 aug 2011, 13:43: Ik sluit me aan bij lama1948. Externe schijven voor foto's en muziek scheelt een hele hoop GB's op je computer. Succes!

Ja, dat is zo als je natuurlijk dan wel de orginele bestanden verwijderd van je harde schijf.
Anders schiet het nog niet op.
Ik schrijf alles weg naar een externe harde schijf.
En mijn foto's sla ik nog eens extra op, op de CD of DVD.
Zekerheid voor alles want weg = weg.
{alhoewel er natuurlijk weer progjes zijn om e.e.a. terug te halen}

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb simpelweg alle op de C-schijf opgeslagen foto- en muziekbestanden verplaatst naar de D-schijf. Probleem opgelost. Regelmatig gebruik ik ook de CCleaner van Piriform. Bevalt prima.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

lijnvb schreef op woensdag 31 aug 2011, 13:43: Ik sluit me aan bij lama1948. Externe schijven voor foto's en muziek scheelt een hele hoop GB's op je computer. Succes!

Klopt als een bus. alle zware bommen naar een externe schijf.

Ooit ben ik in de fout gegaan door via outlook expres een filmpje te versturen en oeps!! outlook heeft het nooit meer gedaan. en t filmpje zit nog steeds in de verzendlijn (wetik wetik... heeft nix met het onderwerp te maken). vr gr L-10a

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een manier om ruimte te besparen. Ga naar start en klik met de rechtermuisknop op "mijn documenten" klik dan op "eigenschappen". Bij het tabblad "doel" kun de map laten verplaatsen naar een andere schijf. Vanaf dat moment zullen alle onderdelen in mijn documenten automatisch op de andere schijf terecht komen, waardoor je C schijf niet zo snel zal dicht slibben. Controleer na het verplaatsen ook even de snelkoppeling van mijn afbeeldingen en mijn muziek in startmenu. Het geheugen van je computer gebruikt een gedeelte van je C schijf om zijn geheugen weg te schrijven. Met minder dan 500mb op je C schijf wordt je computer wat slomer. Met meer als 1gb ruimte op C wordt je computer niet trager vanwege te weinig geheugen.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

eltiena schreef op woensdag 31 aug 2011, 15:21:
lijnvb schreef op woensdag 31 aug 2011, 13:43: Ik sluit me aan bij lama1948. Externe schijven voor foto's en muziek scheelt een hele hoop GB's op je computer. Succes!

Klopt als een bus. alle zware bommen naar een externe schijf.

Dat ligt er natuurlijk maar aan! Misschien download topicstarter geen muziek, maakt zij/hij nauwelijks foto's/filmpjes. Als het alleen om een paar documentjes gaat, levert het nauwelijks schijfruimte op.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weer zo'n typisch geval van ik wil met een computer werken maar wil er verder niets van snappen...........
Misschien toch eens een beginners cursusje volgen??

En dan die antwoorden...tjonge.........hoe kun je nu antwoorden als de vraag al niet leesbaar is ??
Ik lees "de schijf moet 200 zijn" wat 200??
Dan antwoorden als b.v. partitie vergroten...waar staat dat er partities zijn??
Het is weer als vanouds hoor, ik lig weer dubbel ;-)

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

........Dan antwoorden als b.v. partitie vergroten...waar staat dat er partities zijn??.......... Je hebt natuurlijk gelijk: dat staat er niet (duidelijk), dat is een gok, aangezien veel p.c.'s worden afgeleverd met een kleine C en een grote(re) D schijf/partitie.

Maar laten we wel zijn: aan jouw antwoord heeft topicstarter natuurlijk helemaal niks.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@domantwoord: heb jij even lol. Maar volgens mij zijn er op dit forum geen domme vragen. Dus ook geen domme antwoorden. Die "200" werd in het 2e of 3e antwoord al gecorrigeerd. Ik hoop dat Ts met al die antwoorden de boel zo kan filteren dat ze/hij toch tot een goede oplossing van het probleem kan komen.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 01:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het verbaast mij dat alle deskundigen een antwoord hebben op een vraag waarop geen antwoord mogelijk is.
Vraagsteller noemt getallen die geen enkele informatie geven en die niet kunnen kloppen
En vraagt dan ook nog hoe ze meer geheugen op een harde schijf kan creeren.
Maar een harde schijf heeft helemaal geen geheugen !
Hoe kun je dan ingaan op zo een vraag ?
En Vladja weet te beweren dat vraagsteller haar gebruikersnaam moet veranderen.
Hoe weet je dat eigenlijk Vladja ?

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 04:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

........Maar een harde schijf heeft helemaal geen geheugen !.........

Je meent 't! Iedereen, behalve jij blijkbaar, begrijpt echter wat topicstarter bedoelt.

.........En Vladja weet te beweren dat vraagsteller haar gebruikersnaam moet veranderen.......... Ja, knap he? Misschien heeft vladja het wel niet over de gebruikersnaam???

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wimmi snapt het tenminste..........er zijn inderdaad normaal genomen geen domme vragen maar ik zie dit eigenlijk als GEEN vraag dus lijkt mij een antwoord ook niet mogelijk.
En Erik,wat betreft de correctie, ook daar zie je meer dan ik, ik zie alleen veronderstellingen.
En voor birdies, ja, de topicstarter zou denk ik best wat hebben aan een cursusje (dus ook aan mijn antwoord), al is het maar om te leren een harddisk geen geheugen te noemen

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

........Wimmi snapt het tenminste..........Waarom verbaast dit me helemaal niet??

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer eens cleanup snel en handig programmaatje dat de tijdelijke bestanden verwijderd van je pc
lee ook eens je prefetch
start >>
run>>en typ
PREFETCH
klik nu enter
en verwijder alles in deze folder (ctrl + a daarna delete)
voor de nederlandse versies
start
uitvoeren
type nu
PREFETCH
enter
selecteer alles en verwijderen
daarnaast kan je natuurlijk de schijfopruiming doen en de defragmentatie
tevens zoals al eerder vermeld je muziek en foto's en gedownlode bestanden ergens anders onderbrengen

ve
door verwijderd - Sep 1, 2011 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer eens cleanup ( http://stevengould.org/downloads/cleanup/CleanUp452.exe ) snel en handig programmaatje dat de tijdelijke bestanden verwijderd van je pc
lee ook eens je prefetch
start >>
run>>en typ
PREFETCH
klik nu enter
en verwijder alles in deze folder (ctrl + a daarna delete)
voor de nederlandse versies
start
uitvoeren
type nu
PREFETCH
enter
selecteer alles en verwijderen
daarnaast kan je natuurlijk de schijfopruiming doen en de defragmentatie
tevens zoals al eerder vermeld je muziek en foto's en gedownlode bestanden ergens anders onderbrengen

ve
door verwijderd - Sep 2, 2011 om 00:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste meneer Postma,

De vraag kan niet kloppen.
En van uw antwoord klopt al helemaal niks.
Vraagsteller heeft nog 1110 mb vrij op de harde schijf.
Hoeveel gb is dat ook alweer ?
Volgens u is de gehele schijf 2000 mb.
Hoeveel gb is dat ook alweer ?
Dat is een heel klein hard schijfje.
Op dit soort onmogelijke en foute flutvragen geven de deskundigen ingewikkelde antwoorden aan iemand die de ballen van een computer snapt.
Zelfs de zgn deskundigen hebben niet eens in de gaten dat van de gegeven cijfers niets klopt !
Zoeken jullie nog even op hoe het zit met mega en giga bijtjes ?

postmaa schreef op woensdag 31 aug 2011, 11:38: Er is een foutje ingeslopen in Uw getallenAls 1110 correct is dan zou de totale schijfcapaciteit 2000 moeten zijn, niet 200.
In dit geval hoeft U zich nergens zorgen over te maken, de schijf is nog niet eens voor de helft beschreven......

ve
door verwijderd - Sep 2, 2011 om 01:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben geen expert maar een kritische ervaringsdeskundige. En mijn ervaring is dat de betaalde software en hardware bouwers veel meer kennis hebben dan al de experts hier. Mijn advies formatteer je harde schijf en installeer daarna opnieuw de geleverde software. Kost wat moeite en vergeet niet persoonlijke dingen te op een stick te zetten. Maar dan werkt alles weer zoals beloofd en ben je van al die schijnoplossingen af.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2011 om 01:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

NBW is helemaal het spoor bijster.
Hij of zij adviseert iemand die de ballen van computers snapt om de harde schijf te formatteren en alles er opnieuw op te zetten.
Ik zit al 5 minuten te schateren !!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

nbw schreef op vrijdag 2 sep 2011, 01:45: Ben geen expert maar een kritische ervaringsdeskundige. En mijn ervaring is dat de betaalde software en hardware bouwers veel meer kennis hebben dan al de experts hier. Mijn advies formatteer je harde schijf en installeer daarna opnieuw de geleverde software. Kost wat moeite en vergeet niet persoonlijke dingen te op een stick te zetten. Maar dan werkt alles weer zoals beloofd en ben je van al die schijnoplossingen af.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2011 om 07:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

.........Zelfs de zgn deskundigen hebben niet eens in de gaten dat van de gegeven cijfers niets klopt ! ...........

Rare conclusies trek jij! Omdat de z.g. deskundigen er niets over zeggen, zouden zij het niet zien??? Ik zit bij het lezen van jouw vreemde kronkels al 5 minuten te schateren!

ve
door verwijderd - Sep 2, 2011 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op dit soort vragen kan je zelf het antwoord vinden met een zoekmachine en wat geduld. Het lijkt wel alsof de mensen steeds luier worden.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2011 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@birdies:

Ach, over zgn. 'deskundigen' gesproken, je wéét toch dat als een 'vraag' in de nieuwsbrief verschijnt er opeens een hele hoop 'deskundigen' ten tonele verschijnen die er allemaal verstand van lijken te hebben? Geen aandacht aan schenken, waait wel weer over.

En voor de mensen die blijkbaar het zelf nadenken zijn vergeten, als de TS in de vraag schrijft: "...nog maar 1110 MB. Moet 200 zijn.", dan trek ik de conclusie dat er per ongeluk een '1' teveel is gedrukt en dat er had moeten staan: "...nog maar 110 MB. Moet 200 zijn.". Dat lijkt mij de meest logische verklaring en dan is 'de vraag' geheel juist gesteld en ook goed te beantwoorden.

Dus i.p.v. lopen te klieren richting de TS en tegen elkaar zou ik tegen die aan komen waaiende 'deskundigen' willen zeggen: "ga ergens anders iets nuttigs doen....".

Freya

ve
door verwijderd - Sep 2, 2011 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Freya, Freya, Freya toch,

de opslagcapaciteit van een harde schijf wordt uitgedrukt in Giga (GB) en niet in Mega (MB)
Reken je zelf even uit hoeveel Mb 1 Gb is ?
Dit even voor de mensen die het nadenken zijn vergeten.
Zoals Freya volkomen terecht stelt.
Je veronderstelling dat TS 200 Mb bedoelt slaat nergens op.
En de 1110 MB die TS noemt slaat ook nergens op.
Mijn zaktelefoon kan nog meer opslaan !
Tot wel 32 GIGA, dus niet MB.
200 mb rotzooi op de harde schijf heb je al verzameld als je even op het internet surft.
Als de harde schijf van de computer van TS inderdaad een opslag capaciteit van 200 Mb zou hebben, dan is deze meer dan 20 jaar geleden gemaakt.
En dan snapt TS al 20 jaar niets van computers.
Zal Wimmie aan Freya nog 1 keer het sprookje vertellen van de mega bijtjes en de giga bijtjes ?
En het verschil tussen die twee ?
In Jip en Janneke taal ?

freya schreef op vrijdag 2 sep 2011, 10:14:

En voor de mensen die blijkbaar het zelf nadenken zijn vergeten, als de TS in de vraag schrijft: "...nog maar 1110 MB. Moet 200 zijn.", dan trek ik de conclusie dat er per ongeluk een '1' teveel is gedrukt en dat er had moeten staan: "...nog maar 110 MB. Moet 200 zijn.". Dat lijkt mij de meest logische verklaring en dan is 'de vraag' geheel juist gesteld en ook goed te beantwoorden.

Freya

ve
door verwijderd - Sep 2, 2011 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op vrijdag 2 sep 2011, 13:16: ....
Zal Wimmie aan Freya nog 1 keer het sprookje vertellen van de mega bijtjes en de giga bijtjes ?
En het verschil tussen die twee ?
In Jip en Janneke taal ?

Whahaha, ja hoor.... de stratenmaker wil de chirurg uit gaan leggen hoe hij een verbandje moet aanleggen....... LOL....

Freya

ve
door verwijderd - Sep 2, 2011 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op vrijdag 2 sep 2011, 13:50:
wimmi20 schreef op vrijdag 2 sep 2011, 13:16: ....
Zal Wimmie aan Freya nog 1 keer het sprookje vertellen van de mega bijtjes en de giga bijtjes ?
En het verschil tussen die twee ?
In Jip en Janneke taal ?

Whahaha, ja hoor.... de stratenmaker wil de chirurg uit gaan leggen hoe hij een verbandje moet aanleggen....... LOL....

Freya

Ja, goed he, van onze z.g. deskundige willempie? Zit al 5 minuten te schateren....... Deze 'deskundige' heb ik nog geen zinnig antwoord zien geven, alleen commentaar leveren op andere beantwoorders. Erg goedkoop en kinderachtig.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2011 om 03:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op vrijdag 2 sep 2011, 13:50:
wimmi20 schreef op
Die Freya lijd toch wel erg aan zelfoverschatting, noemt zichzelf chirurg, en mij stratenmaker.
Freya weet het niet zo goed, en haalt MB en GB door elkaar.
Nog even voor Freya, die zichzelf een chirurg vind : dat is een fout beste chirurg Freya die je maakt met de factor 1000.
Je zal toch zo een Freya chirurg hebben die zulke fouten maakt met medicijnen.
En dokter Birdies is ook een gevaar voor de gezondheidszorg.
Zij/hij geeft chirurg Freya nog gelijk ook !
Beste deskundigen : zoek op het verschil tussen MB en GB.
MB is een salaris van 1 euro per maand.
GB dan vang je 1000 euro per maand.
Is dit Jip en Janneke genoeg ?

vrijdag 2 sep 2011, 13:16: ....
Zal Wimmie aan Freya nog 1 keer het sprookje vertellen van de mega bijtjes en de giga bijtjes ?
En het verschil tussen die twee ?
In Jip en Janneke taal ?

Whahaha, ja hoor.... de stratenmaker wil de chirurg uit gaan leggen hoe hij een verbandje moet aanleggen....... LOL....

Freya

ve
door verwijderd - Sep 5, 2011 om 07:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op donderdag 1 sep 2011, 01:43: Het verbaast mij dat alle deskundigen een antwoord hebben op een vraag waarop geen antwoord mogelijk is.
Vraagsteller noemt getallen die geen enkele informatie geven en die niet kunnen kloppen

Dat is ook de reden dat ik hierop nog niet gereageerd heb.

wimmi20 schreef op donderdag 1 sep 2011, 01:43:
En vraagt dan ook nog hoe ze meer geheugen op een harde schijf kan creeren.
Maar een harde schijf heeft helemaal geen geheugen !

Toch wel.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2011 om 07:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

rgv schreef op woensdag 31 aug 2011, 14:13: Koop schijf van 3 TB en zet inhoud oude schijf over met b.v. Acronis True image en het probleem is even opgelost.

Het probleem blijft hetzelfde.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2011 om 08:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

..........Dat is ook de reden dat ik hierop nog niet gereageerd heb.......... Garantie komt hier niet ter sprake, nietwaar?

@wimmi: je bent lachwekkend!

ve
door verwijderd - Sep 5, 2011 om 08:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op maandag 5 sep 2011, 08:45: ..........Dat is ook de reden dat ik hierop nog niet gereageerd heb.......... Garantie komt hier niet ter sprake, nietwaar?

Dat is echt onzin wat je schrijft.

Met de hoeveelheid gegevens is op de vraag van de TS geen antwoord te geven, anders had ik dat wel degelijk gedaan.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2011 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, nog één keertje dan voor de mieren**kers....

De getallen die TS noemt zijn helemaal niet belangrijk. Er wordt gewoon gevraagd of er meer geheugenruimte op de schijf vrijgemaakt kan worden en zo ja, of dat veilig kan door de map 'program files' te verplaatsen. Daar is een goed antwoord op mogelijk (en is ook gegeven) en als iemand vindt dat hij geen antwoord op de vraag kan geven omdat de getalletjes niet kloppen, dan moet hij zich vooral onthouden van het geven van een antword.

En ja, ook een schijf heeft gewoon 'geheugen'. We noemen het bij een harde schijf meestal 'capaciteit', maar het is gewoon 'geheugen'. Net zoals bij CD's en DVD's, waarbij meestal ook over de 'capaciteit' gesproken wordt, heet het gewoon 'geheugen'. Een CDROM heet ook niet voor niets 'CD Read Only Memory'. En het nederlandse woord voor 'Memory' is nog steeds 'Geheugen'.

En tenslotte, 'vragenstellers' zijn over het algemeen niet zo bekend met de materie (ze stellen niet voor niets een vraag) en als de vraag dan misschien niet 100% perfect gesteld wordt, dan is dat (voor de meeste van ons) geen enkel probleem en lezen we daar wel overheen.

De galbakken die het dan zo nodig vinden om de boel te frustreren kunnen dan maar beter wegblijven. Aan hun bijdragen heeft niemand (en de vragensteller in het bijzonder) iets.

Freya

ve
door verwijderd - Sep 5, 2011 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, ene wimmi is zo blij als een klein kind dat hij denkt iets te weten wat anderen niet weten. Nog nooit 1 zinnig/correct antwoord van hem voorbij zien komen. Ach ja, je moet wat he, als je zo weinig kennis hebt.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2011 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallooo

ik heb een vraag over team fortress 2

als ik op het menu zit en dan klik ik server zoeken aan en dan komt er geen een server op het beeld te staan en hoe komt het want ik wil het spel nog wel spelen ik heb windows 7 en goede internet verbinding help me!!!!!!!

graag bericht justin