Hoe krijg je een micro-sim kaart bij Hollandsnieuwe?
Heb al enige tijd een abo bij HN. Nooit problemen gehad, maar ik heb een Galaxy S3 aangeschaft en die heeft een micro-sim nodig. Ik wil mijn gewone simkaart niet knippen, want ik wil de extra functies van de micro-sim.
Dus ik HN gevraagd om een micro-sim. Eerst hebben ze meer dan een week volgehouden dat ze dat niet konden leveren en geen idee hadden wanneer dat wel zo zou zijn. Toen ik ze wees op het feit dat Vodafone wel micro-sims aanbiedt en dat ik niet snap dat zij als Vodafone dochter dat niet kunnen, kreeg ik afgelopen vrijdag opeens een mail dat met directe ingang ze wel micro-sims leverden.
Dus ik meteen een micro-sim bij ze besteld. Kreeg ik tot mijn stomme verbazing als antwoord dat ze dat niet konden leveren, want mijn oude simkaart was niet defect.
Huh?
Anyway, toen ik vroeg hoe ik dan mijn S3 aan de praat moest krijgen werd me aangeraden mijn oude kaart te laten knippen bij een telecomwinkel.
Op mijn reactie dat ik dan niet de functionaliteit van de micro-sim zou hebben is niet meer gereageerd.
Ik kan dit niet echt klantvriendelijk noemen. Ik weet ook wel dat ik gewoon de schaar in de oude sim kan zetten en die dan als kapot kan melden, maar zo ga je toch niet met
klanten om?
Iemand enig idee waarom deze starre houding van HN?
Ict
Welke extra functionaliteit heeft een micro-sim ten opzichte van een vertrouwde mini-sim kaart (dat is de kaartjes die u nu heeft).
Het is dezelfde hardware, het enige verschil is de maat. Dus een kniptang halen of laten knippen bij een telecom winkel is juist wat u moet doen.
[quote=riekelt schreef op woensdag 5 sep 2012, 08:11]Welke extra functionaliteit heeft een micro-sim ten opzichte van een vertrouwde mini-sim kaart (dat is de kaartjes die u nu heeft).
From Wikipedia:
Quote:
Features
Along with supporting the previous features of SIM cards for backwards compatibility, the micro-SIM specifications introduce new features that are not present in previous revisions of the SIM card. The new specifications:
allow for multiple simultaneous applications accessing the card through logical channels;
introduce mutual authentication as a way to eliminate carrier spoofing by allowing the SIM card to authenticate the cell tower to which it is connecting;
add a new PIN protection with hierarchical PIN management with a universal PIN, an application PIN and a local PIN; and
expand the phonebook storage of the SIM card with entries for email, second name, and groups.[4]
@jorisw:
Tja, dat zijn nu niet bepaald 'features' waar je als gebruiker om zit te springen, toch? Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat je niet zonder die extra's kunt....
Freya
[quote=freya schreef op woensdag 5 sep 2012, 14:53]
@jorisw:
Tja, dat zijn nu niet bepaald 'features' waar je als gebruiker om zit te springen, toch? Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat je niet zonder die extra's kunt....
Freya
Hangt er een beetje vanaf. Als je een app wilt gebruiken die gebruikt maakt van deze features kan het nodig zijn. Aan de andere kant, zolang er een mix van gewone en micro-sims gebruikt wordt zullen weinig app bouwers dit gaan gebruiken.
Het laatste feature in de lijst kan handig zijn als je meerdere devices hebt waar je dezelfde SIM in wilt gebruiken.
Maar even terugkomend op de vraag: als HN geen micro-sim's levert, dan levert HN geen micro-sims.... Daar doe je niets aan. Het is een budgetmerk dus kan je geen premium services verwachten. Bij de Aldi verwacht je ook geen Calve pindakaas.
[quote=jorisw schreef op woensdag 5 sep 2012, 15:41]Maar even terugkomend op de vraag: als HN geen micro-sim's levert, dan levert HN geen micro-sims.... Daar doe je niets aan. Het is een budgetmerk dus kan je geen premium services verwachten. Bij de Aldi verwacht je ook geen Calve pindakaas.
Dat is wel zo, maar als HN dit standpunt blijft houden, prijzen ze zichzelf wel uit de markt. Steeds meer smartphones hebben een micro-sim en de nieuwe iPhone die binnenkort uitkomt schijnt een nano-sim te hebben, die nog weer een stukje kleiner is.....
Freya
Jorisw schreef:
joriswwoensdag 5 sep 2012, 15:41
Maar even terugkomend op de vraag: als HN geen micro-sim's levert, dan levert HN geen micro-sims.... Daar doe je niets aan. Het is een budgetmerk dus kan je geen premium services verwachten. Bij de Aldi verwacht je ook geen Calve pindakaas.
In Duitsland wel.
Maar even over Hollandsnieuwe. Het heeft een onvriendelijke klantenservice met een duur 0900 nummer en als je mailt zoals ik krijg je zelfs na een week nog geen antwoord. Als mijn abonnement afloop zeker geen Hollandsnieuwe meer
[quote=ictinus schreef op woensdag 5 sep 2012, 00:33]maar zo ga je toch niet met
klanten om?
Dit is bij vodafone geheel normaal
[quote=ictinus schreef op woensdag 5 sep 2012, 00:33]
Iemand enig idee waarom deze starre houding van HN?
Omdat het onderdeel van vodafone is
Op zich heb ik geen problemen met HN, ik vond zelfs hun tegemoetkoming voor de Vodafone storing - gewoon geld terugstorten - een betere geste dan die van Vodafone zelf.
Inderdaad is de helpdesk via email een crime, maar ik communiceer tegenwoordig via Twitter met ze en dat gaat een stuk sneller. En is in ieder geval minder frustrerend dan die nietszeggende standaard emails. En kost minder dan bellen.
Maar goed, ze leveren wel degelijk micro-sims sinds vorige week. Alleen waar je bij andere providers gewoon zo'n sim aan kunt vragen en dan - al dan niet tegen een vergoeding - een nieuwe krijgt, krijg ik dat bij HN niet voor elkaar.
Ze hebben overigens net geantwoord op mijn tweet over die extra functies. Degene die het antwoord gaf snapt er niks van, volgens hem/haar kunnen die extrea functies niet bij HN gebruikt worden.
Maar volgens mij heeft het niets met het netwerk te maken en alles met het gebruikte toestel.
Nuja, laatste toevlucht is melden dat de sim kapot is, maar eigenlijk vind ik het bezopen.
Ict
ps. mijn vorige provider was T-Mobile en dat was ook een ramp, mijn vrouw zat bij KN, ook een ramp, dus de vergelijking met Calvé en budgetpindakaas... ach, ze zijn allemaal hetzelfde.
Hoef niet meer te liegen, heb gisteravond geprobeerd de sim op maat te knippen, en dat is niet goed gegaan... dus nu werkt er niets meer ;)
Ict
Nieuw op Vraag & Beantwoord
AH
Heb bij AH via internet spullen besteld voor een bedrag van € 355.00 en alles is retour gegaan, nu zou ik maar € 133.00 terug krijgen, wat niet genoeg is natuurlijk. heb al vele keren naar de klantenservice gebeld, wat als heel veel moeite kost, om het uit te leggen. ook heb ik een klacht weer via internet ingediend bij AH, ze zeiden dat ze wat terug gestort hadden. Is niet waar.
Be
...
Lees meer
Waternet waterschapsbelasting (Gooi en Vecht gemeente Amsterdam)
Wij zijn verhuisd afgelopen november (2023) naar een nieuw adres. We dachten dat alles goed geregeld, afbetaald en afgerond was van ons oude adres. Krijgen we in mei ineens TWEE waterschapsbelasting aanslagen over 2022 en 2023 van bijna €300 die afbetaald moeten worden vóór juli 2024. Vervolgens gebeld en het enige dat je hoort aan de andere kant van de lijn is "we hebben achterstand in onze a ... Lees meer
Ontslag op staande voet na weigering vergadering in eigen tijd?
Beste lezer,
Op mijn werk hebben wij 1x per 1 á 2 maand een vergadering. Dit gebeurd vaak op de vrijdagmiddag en in ons eigen tijd. Normaliter informeert de werkgever ons dan zo'n 2 weken van te voren in de groepsapp. Van deze vergaderingen heb ik in tegenstelling tot mijn collega's, er nog nóóit eentje gemist.
Nu is het zo dat hij vanmiddag wéér zo'n appje heeft geplaa
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer