kr
door kruimeltje5 Aug 2, 2010 om 19:12
Computers & telefonie

Hoe maak ik een backup?

Hallo,
Ik heb een backup schijf,en wil belangrijke bestanden op die tweede schijf zetten.Ik heb windows internet explorer en outlook express.Hoe ga ik te werk? Vast vriendelijk bedankt.

737 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 2, 2010 om 19:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kruimeltje5,

Je kunt de door jou gekozen bestanden gewoon naar de back-up schijf kopiëren.
Even 2 schermen openen: in de ene je C-schijf, in de andere je back-up schijf.
Je kunt een bestandje gewoon naar de andere schijf slepen.
Wil je een gehele back-up (= aan te raden) gebruik dan een back-up programma.
Ik vind XXclone wel makkelijk.
Lees bv even hier voor een handleiding

kr
door kruimeltje5 - Aug 2, 2010 om 22:08
10 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo Edrick.

Bedankt voor de informatie,ik heb de bestanden naar de backup schijf gekopieerd.

ph
door philip36 - Aug 4, 2010 om 20:51
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo kruimeltje5,
Heb gezien dat het opgelost is.
Ik zelf maak geregeld een image (een exacte copie ) van mijn C-partitie.
Mocht je computer om een of andere reden niet meer opstarten of je hebt een hardnekkig virus op je PC, kun je altijd zo'n image terugzetten en staat alles van de C-partitie weer zoals hij was op de datum waarop de image gemaakt is.
Geen herinstallatie van Windows of andere programma's of instellingen nodig.
Voor het maken van zo'n image kun je diverse gratis programma's gebruiken.
Een fijne site met heel veel computerkennis is www.schoonepc.nl .
De onderstaande link brengt je meteen naar een handleiding voor het maken van zo'n image.
http://www.schoonepc.nl/optim/backup.html

check
door check - Aug 4, 2010 om 21:38
6 Antwoorden / 1 Vragen

http://www.hirensbootcd.net/

hier kan je een cd met diverse pakketten samenstellen en gemakkelijker onderhoud plegen, ook via torrents te downloaden