j_
door j_seijkens Feb 19, 2004 om 19:46
Computers & telefonie

Hoe sluit windows 98 se NU af?

Sinds enine tijd heb ik een adsl abonnement van het net. Vanaf het moment van aansluiten van het modem sluit mijn computer niet meer af zoals het moet. Heb alles al geprobeerd wat er te proberen valt. Het modem is van het merk E-tech. De computer blijft telkens hangen op het scherm: windows is bezig met afsluiten.
Kunt u mij nog van een laatste tip voorzien?
Ik kan de computer wel gewoon afzetten en naderhand weer gewoon opstarten. Alvast bedankt, J. Seijkens.
E-mail: J_Seijkens@zonnet.nl

258 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit heeft waarschijnlijk te maken met het energiebeheer. De installatie van het modem heeft de instellingen hiervan veranderd.
Ga naar configuratiescherm/ energiebeheer/geavanceerd en zorg dat 'APM' (automatic power management) aangevinkt staat. Start de PC opnieuw op en kijk of hij nu weer gewoon afsluit.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is een goeie Enterprise. Microsoft noemt dit overigens wel een "temporary workaround". Als permanente oplossing geven ze aan: "contact your computer manufacturer to inquire about a BIOS upgrade that resolves the problem."

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet het, maar om vraagsteller nou op te zadelen met een BIOS-update... ;-)
Daar krijg ik zelf soms nog het zweet van in m'n handen.
Als deze oplossing werkt zal het ook wel goed zijn hoop ik.
Ik kwam dit 'fenomeen' van die verstoorde APM trouwens al een paar jaar geleden voor het eerst tegen na installatie van de toenmalige versie van Easy CD Creator. Die gaf precies hetzelfde probleem. Er schijnt ooit door M$ een patch te zijn gemaakt maar ik heb er nooit meer iets over gehoord.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tuurlijk, tuurlijk. Daarom vond ik je antwoord ook goed. Ik ben zelf altijd te veel naar permanente oplossingen opzoek. Terwijl de door jouw aangereikte oplossing prima voldoet.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou tigertje, laten we maar hopen dat het de juiste oplossing is... ;o)
Ik vond trouwens toch nog wat info op de M$ site over dit probleem, ik heb het verder niet helemaal doorgelezen, dat moet vraagsteller dan maar doen...!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, link vergeten te plakken...

http://search.microsoft.com/search/results.aspx?st=b&na=80&qu=afsluitproblemen+windows+98&View=nl-nl

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.probleempc.nl/4756US8.ZIP

Deze even installeren/draaien ;)

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft te maken met win98SE, sluit de verbindingen naar randapparaten niet correct af. Op de Site van MS Zijn diverse updates en patches beschikbaar. Klik maar eens op windows update in je startmenu.