door winkeltje Mar 10, 2008 om 17:32
Computers & telefonie

Hoe versnel ik het opstarten van mijn pc

Ik heb een pc met windows 2000. Internet via tele2 20 mb. Laatste tijd ondervind ik veel problemen met het opstarten. Dat gaat ontzettend traag. Ik gebruik mijn pc alleen voor word, mail en internet. Geen muziek, films downloaden etc. Wat kan ik zelf doen om dit probleem op te lossen.

1056 6 Rapporteer

freya
door freya - Mar 10, 2008 om 17:56
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo winkeltje,

Je zou eens kunnen beginnen met het controleren van de icoontjes in de systemtray (rechts onderin de taakbalk). Daar staan al een aantal programma's die gestart worden tijdens het starten van Windows. Schakel overbodige programma's 'uit'.

Verder kun je via Start -> Programma's -> Opstarten eens controleren wat dáár nog allemaal in staat. Overbodige programma's uit deze map slepen naar b.v. je bureaublad.

Een derde optie is via Start -> Uitvoeren -> vul in: msconfig -> klik <Ok> en dan op het tabblad Opstarten kijken wat er allemaal gestart wordt. Verwijder van overbodige programma's het vinkje dat er vóór staat, klik <Ok> en start opnieuw op.

m.vr.gr. Freya

wi
door winkeltje - Mar 11, 2008 om 20:30
1 Antwoorden / 2 Vragen

Welke programma's zijn overbodig? Ik krijg ook wel eens de melding over het virtueel geheugen dat dan niet genoeg zou zijn.

freya
door freya - Mar 11, 2008 om 21:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als je zelf niet zo goed kunt beoordelen of een programma 'overbodig' is, dan kun je misschien beter samen met een handige kennis de verschillende oplossingen doorlopen.

Wat die melding van het virtuele geheugen betreft het volgende. Windows gebruikt, naast het conventionele geheugen, een stuk van de harde schijf als extra geheugen. De grootte daarvan wordt normaal gesproken door Windows bepaald. Het lijkt er dus op alsof Windows niet genoeg ruimte op de harde schijf heeft voor dat virtuele geheugen.
Controleer dus eerst eens of er voldoende vrije ruimte op de harde schijf is. Eventueel kun je niet gebruikte programma's verwijderen of data van de C: schijf verplaatsen naar b.v. een andere schijf/partitie.

Freya

gsm
door gsm - Mar 12, 2008 om 20:37
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De PC is mogelijk toe aan een reset.
Doe dit op de volgende zeer eenvoudige manier:

 - Zet de PC op de normale manier uit.
 - Haal het netsnoer van de PC uit het stopcontact.
 - Nu de PC stroomlos is moet je een aantal keren (tot 5x) op de
   AAN-knop van de PC drukken (alsof je de PC aan wil zetten).
 - Sluit nu het netsnoer weer aan.
 - Start de PC door één keer op de AAN-knop te drukken.

Controleer of het opstarten nu weer veel sneller gaat.

GSM

ja
door jabira - Mar 15, 2008 om 14:53
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wat heeft dat te maken met internet? Dit is een sectie waar je vragen over je ADSL kunt vragen. Jij bent denk ik verkeerd;)

jipenjanneke
door jipenjanneke - Sep 23, 2008 om 10:02
143 Antwoorden / 78 Vragen

Ik heb map Opruiming Computer op bureaublad gezet, met daarin de mappen: Temp, Prefetch, Cookies en Temp Internet files.

Iedere avond even aanklikken en leegmaken naar prullenbak. Prullenbak leegmaken en alles werkt weer een stuk sneller.

gr. Marjan