eising_1
door eising_1 Feb 1, 2004 om 12:28
Computers & telefonie

Hoe windowsXP en outlook express instellen

In XP loggen we als 4 personen in op de computer. Ik ben alleende beheerder. We hebben ieder een eigen emailadres bij de zelfde provider onder een account, wachtwoord, uitgaande- en inkomende mailserver.
Vraag is hoe ik mijn emailpragramma moet instellen, zodat ieder zijn eigen mailtjes krijgt. Ik heb het al gebrobeerd met eigen identiteiten, maar als ik de verschillende identiteiten instel, zie ik deze niet terug bij de andere gebruikers als deze ingelogd zijn.

444 4 Rapporteer

maryvon
door maryvon - Apr 16, 2004 om 12:33
99 Antwoorden / 44 Vragen

Ga eens naar bestand(outlook) en dan naar identiteit instellen, als je deze aanklikt is het mogelijk om van de ene naar de andere gebruiker te switchen, mits deze zijn toegevoegd door bij nieuwe indentiteit een nieuwe gebruiker toe te voegen.

itdree
door itdree - Apr 16, 2004 om 12:33
10 Antwoorden / 0 Vragen

Als een gebruiker inlogt in xp, behoort hij zijn eigen omgeving te krijgen. Je ziet deze ook in c:\documents and settings. Daar staan alle verschillende gebruikers.
Ook de emailsettings van de gebruikers moeten daar staan. De outlook mailgegevens zouden dus al vanzelf op de verschillende gebruikers gericht moeten zijn.
Controleer dus eerst, of er werkelijk aparte accounts zijn gemaakt. Nogmaals; te zien in c:\documents and settings, en daar zie je als het goed is de verchillende namen staan met hun gegevens.

itdree

hwenning
door hwenning - Apr 16, 2004 om 12:33
9 Antwoorden / 0 Vragen

Vaak is het zo bij providers dat je een emailadres krijgt en meerdere aliases kan aanmaken. Dit zijn (sub) emailadressen die lopen via het eerste emailadres. Je kan in outlook wel regels en mappen aanmaken voor de verschillen gebruikers zodat als je de mail binnen haalt de mail naar de verschillen mappen van de gebruikers gaan.

mvg
Hans

garfield74
door garfield74 - Apr 16, 2004 om 12:33
13 Antwoorden / 2 Vragen

Identiteiten kun je in dit geval niet gebruiken; deze worden nl. gebruikt om met meerdere personen Outlook te kunnen gebruiken, en op die manier bv. hetzelfde adressenboek te gebruiken. Echter, indentiteiten zijn slechts apart, per Windows-gebruiker zichtbaar. Dus, als je in jouw account een identeit toevoegt, is deze niet zichtbaar voor de andere gebruikers.

Je zit al vrij dicht bij de oplossing: het enige wat je hoeft te doen is per Windows-gebruiker de Outlook-account in te stellen, en alle mail komt per gebruiker apart binnen.