ha
door hartog130 Mar 7, 2004 om 11:01
Computers & telefonie

Hoge telefoon rekening

Geachte Kassa,

Ik ontving laatst een telefoon rekening van de kpn en tot mijn verbazing was die iets hoger en wel 428,40 euro ik dacht dat zal wel een foutje zijn dus ik een gespecificeerde rekening op ge vraagt en daar staat een 0906 nummer met de laatste nummers 2001830 dus ik dat nummer bellen niks geen contact hoe kan dat. ik bellen met klanten service en tot mijn verbazing wordt mij verteld dat dat via de computer gebeurdt en ik niet de enige ben en zeker niet de hoogste rekening heb. nu was ik altijd van mening dat als ik op internet ben alleen een internet nummer kan en mag bellen maar dat is niet zo volgens kpn heb ik een soort virus op gelopen (dat dus moetwillig is aangebracht door de gene die dit nummer beheert) Het enige wat ik er aan kan doen is alle 0906 en 0909 nummers te laten blokkeren via de kpn, wat ik ook meteen heb gedaan. Nou is mijn vraag kan dit zo maar, en de kpn vangt toch ook een deel van die opbrengst, Is dit een mannier van kpn om het verlies te dekken wat ze hebben geleden. Of iets anders?????
Met vriendelijke groet Richard Hartog .

2831 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:58
504 Antwoorden / 8 Vragen
0

Helaas gebeurd dit met regelmaat, er wordt sneaky(via een website o.i.d.) een programmaatje geïnstalleerd op uw computer en deze gaat automatisch bellen. Dat is het risico van een telfoonmodem. De beste methode is ook, als u niet op het internet zit, de telefoon verbinding van uw pc eruit te halen, dat voorkomt een hoge rekening.

ri
door ricardo_1 - Apr 16, 2004 om 12:58
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je kunt je natuurlijk afvragen of KPN haar zaken relaties niet beter zou moeten controleren op wat zij van plan zijn met een 0906 nummer. Uit uw verhaal maak ik op dat de KPN klantensevice kennelijk al op de hoogte was van de problemen met dit 0906 nummer omdat ze meteen wist te vertellen dat het via de computer zou gebeuren. Weet u inmiddels al wie er achter het betreffende nummer zit?Om de kans op dit soort spookrekeningen te verkleinen is het verstandig om de computer niet altijd op het telefoon net aan gesloten te laten. Trek de stekker er dus meteen uit als je die niet meer nodig hebt. Zorg er voor dat het geluid van de moden tijdens het kiezen van een nummer altijd hoorbaar is via de luidsprekers. Daarnaast kun je de instellingen voor internet verbindingen controleren op ongewenste inbelverbindingen. Kies boven in de werkbalk van internet explorer "extra" en dan "Internet opties" en klik op verbindingen. Verwijder de ongewenste inbelverbindingen. Die laatste optie beschermt alleen tegen ongewenste inbelverbindingen die via Internet explorer lopen, en dat zijn meestal sex site's die er agressieve methoden op na houden. Zorg er voor dat anivirus software altijd actief is op de achtergrond en doe regelmatig een updat van virusdefenities. Hoewel dat niet helpt tegen onbekende en nieuwe virussen. Het is ook nuttig om een (goede) Firewall te instaleren. Een dergelijk programma beschermt de computer tegen inbrekers. Op www.zonelabs.com is een goede gratis basisversie te downloaden.

jcjoppe
door jcjoppe - Apr 16, 2004 om 12:58
279 Antwoorden / 59 Vragen
0

hallo hartog 130, Gery heeft gelijk...ik heb er ook wel eens over gehoord of gelezen, nl dat je automatisch via een ingebouwd programmaatje je internet verbinding automatisch ingesteld wordt op een duur 06 -nummer of 0906 nummer, de instellingen blijven bewaard en de volgende keer bel je weer in op dat zelfde dure nummer.... neem 'telefoonrekening on-line'van kpn.com en activeer je telefoon via0800 0429 en controleer je kosten die je (gisteren) maakte en blokkeer desnoods je 0900/0906 nummers (on line)succes groeten Johan

an
door annemijn_1 - Jun 14, 2004 om 09:22
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Goedenmorgen wat kwam uw bericht mij bekend voor . Wij kregen net afgelopen vrijdag ook zo'n hoge rekening van wel 630,00 euro. De KPN gaf mij het zelfde verhaal alleen vertelde zij mij dat de computer niet uit zich zelf aan en uit kom schakelen. Ik krijg de specificatie nog maar ben er al wel achter dat ze niet betrouwbaar zijn. Misschien is het iets om onze krachten te bundelen? Met vriendelijke groeten, Caroline Roskam

jcjoppe
door jcjoppe - Jun 16, 2004 om 14:12
279 Antwoorden / 59 Vragen
0

meld je aan bij www.kpn.com en regel het dat je iedere dag kan checken voor hoeveel euro je verbelt (telefoonrekening on-line) dan kom je niet snel voor verrassingen te staan...suc6 Johan

le
door lekkus - Jul 17, 2004 om 00:21
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste mensen,


Om van die vervelende (inbel)nummers af te komen adviseer ik jullie het gratis programma dialer detect te downloaden. Dit programma geeft aan en blokkeert deze inbelverbindingen. Hiermee voorkom je dat je ongewenst teveel betaald. Kijk op http://www.dialerdetect.nl/nederlands/index.html


Ik wens jullie veel succes toe.


 


 

jk
door jkappert - Oct 18, 2004 om 09:39
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Mijn ouders hebben hetzelfde probleem en de KPN-service desk zegt dan ook dat het aan internet ligt. Inderdaad lijkt het erop dat zij gelijk hebben. Aan de telefoonrekening-specificatie is te zien dat er iedere keer naar zo´n duur nummer is gebeld tijdens een sessie op internet; deze sessie wordt afgebroken, het "Virus" belt in en wordt afgesloten op het moment dat er weer een verbinding wordt gemaakt of de pc wordt afgesloten. Mijn ouders overwegen de rechtsbijstand in te schakelen, omdat de KPN hiertegen best kan optreden. Zij kunnen die nummers toch blokkeren, of beter voorlichten. Daarnaast zien zij toch ook dat een telefoonrekening veel hoger dreigt te worden, halverwege een termijn (in ons gweval 300 %). Weet iemand wat de kanzen zijn als we dit daadwerkelijk gaan aanvechten? Mijn advies is daarom ook: Neem KABEL-internet!!!!!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Frank Sc
Frank Sc - Dec 28, 2023 om 18:14
Huishouden & energie

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer