betgemeline5
door betgemeline5 Feb 14, 2017 om 10:53
Computers & telefonie

HP printer Deskjet 3637 doet niet wat ik vraag

Blijkbaar wil HP lekker verdienen aan mij door de inkt te verspillen.
Ik heb A4 papierformaat ingesteld en verwacht dus een A4 afdruk
maar de printer geeft op mijn A4 formaat alleen in de hoek en zeer verkleinde afdruk
van de tekst en drukt er snel achter elkaar de hele boel af, als ik niet ingrijp.
Woedend word ik daar door: inktverspilling en papierverspilling!
Het A4 formaat heb ik bevestigd, maar hij trekt zich er niets van aan.

Wel is het goed als ik iets copieer, maar niet via de computer.
Hoe kan dit nou toch?

3041 14 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 14, 2017 om 10:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En gister was het opgelost? En je hoeft helemaal geen inkt of papier te verspillen, want je kan ook eerst een afdrukvoorbeeld kiezen. Dat jij niet kiest voor een afdrukvoorbeeld, kun je HP niet aanrekenen.

En een printer volgt alleen instructies op, maar als je verkeerde instructies geeft, tja. Ga eens naar afdrukinstellingen en kies voor 'standaardwaarden'. Misschien lost dat het probleem op.

tijger1
door tijger1 - Feb 14, 2017 om 10:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die vraag hebt u op 11 februari al gesteld.

kv
door kvjapio - Feb 14, 2017 om 11:00
281 Antwoorden / Vragen

Misschien nog eens goed naar de instellingen kijken? Als het via de pc wel lukt dan zit daar iets fout. HP verdient al genoeg aan de inkt, dus ze zullen niet speciaal uw printer onklaar maken.
Ga naar configuratiescherm, dan naar apparaten/printers en kijk of uw printer erbij staat en goed is geïnstalleerd. U kunt hem daar ook eerst verwijderen, uw pc opnieuw opstarten en opnieuw installeren. Daarna klikt u erop en bekijkt de  verschillende instelmogelijkheden.

marita5
door marita5 - Feb 14, 2017 om 11:00
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Betgemelines ,

Dit is inmiddels de derde vraag betreft uw printer . .

HP printer Deskjet 3637 doet niet wat ik vraag

Doet de printer niet wat u vraagt , verwijder dan de printer en installeer opnieuw

 https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/hp-jaagt-me-op-kosten?id=588849

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/hp-printer-print-vreemd?id=589025

betgemeline5
door betgemeline5 - Feb 14, 2017 om 11:42
33 Antwoorden / 20 Vragen

Bedankt voor de antwoorden.
Toen alles in orde bleek, kreeg ik ineens de melding dat het papier op was.
Helemaal niet waar. Ik heb het rare papierlaadsysteem niet bedacht.
Na -tig keer heen en weer schuiven accepteerde de machine het papier toch.
Nou voor mij geen HP meer. Deze was gelukkig slechts €35 in de aanbieding (geen wonder
ze willen ervan af), maar als het zo doorgaat, weg ermee en een andere, liefst Canon.

Cookies
door Cookies - Feb 14, 2017 om 11:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kunt nu wel jan en alleman de problemen in de schoenen schuiven, maar de problemen waar jij het over hebt, hebben toch echt te maken met je eigen onkunde. Haal er eens een handige buurman bij.

En ja, als het papier niet goed ligt, komt er inderdaad een melding.

DOOR BETGEMELINE5 - 14 FEB. 2017 OM 11:42
5 ANTWOORDEN / 5 VRAGEN

Bedankt voor de antwoorden.
Toen alles in orde bleek, kreeg ik ineens de melding dat het papier op was.
Helemaal niet waar. Ik heb het rare papierlaadsysteem niet bedacht.
Na -tig keer heen en weer schuiven accepteerde de machine het papier toch.
Nou voor mij geen HP meer. Deze was gelukkig slechts €35 in de aanbieding (geen wonder
ze willen ervan af), maar als het zo doorgaat, weg ermee en een andere, liefst Canon.

betgemeline5
door betgemeline5 - Feb 14, 2017 om 11:55
33 Antwoorden / 20 Vragen

De handige buur had er ook zijn bezwaren tegen deze printer.
Overigens ben ik niet zó onhandig want los de meeste problemen zelf op.
Afdrukvoorbeeld maken doet het ding niet, want nu weer gezeur over HTML
en zo blijf je aan de gang. Jammer dan. Gelukkig noodt de zon me tot een wandeling!
 Bedankt allemaal.

edrick3
door edrick3 Feb 14, 2017 om 12:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Afdrukvoorbeeld maken doet het ding niet
Nee, dat voorbeeld zie je op je computer vóórdat je de printopdracht geeft!

tijger1
door tijger1 - Feb 14, 2017 om 12:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zet hem bij het grof vuil ern koop een nieuwe. Wel eerst de gebruiksaanwijzing lezen voordat u aan de slag gaat.

Cookies
door Cookies Feb 14, 2017 om 13:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En ook eerst de drivers van de vorige printer verwijderen.;-)

tijger1
door tijger1 Feb 14, 2017 om 13:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Welnee:-))

marita5
door marita5 - Feb 14, 2017 om 13:08
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@betgemelines ,

Deze problemen liggen toch echt bij u , en niet aan de printer .

Uw reactie :

Deze was gelukkig slechts €35 in de aanbieding (geen wonder
ze willen ervan af) , maar als het zo doorgaat, weg ermee en een andere, liefst Canon.

Geen wonder ze willen ervan af , rare opmerking als het onkunde van uw kant is .

gsm
door gsm - Feb 14, 2017 om 13:42
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je moet printers niets vragen, maar de juiste en duidelijke opdrachten geven.

Dit is zo'n beetje het allergoedkoopste printapparaat dat er te krijgen is en reviews van anderen geven wel een goede indruk van dit apparaat.
Woedend worden op computers is een teken van zwakte en onkunde.
Niemand gelooft nu nog dat dit een probleem van het printapparaat is, hooguit een verkeerde instelling van de printer.
Roep hulp in van iemand die er een beetje verstand van heeft.

Meestal is de oorzaak dat het document gemaakt is toen je nog een andere printer had.
De oplossing zit dus waarschijnlijk in het aanpassen van het document wat je wil printen.
Zorg dat de HP de standaard printer is en maak een nieuw document.
Kopieer de inhoud van het oude document naar het nieuwe.
Sla het nieuwe document op en maak een afdruk.

marita5
door marita5 Feb 14, 2017 om 13:55
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@Gsm , Ts heeft nu 3x een vraag gesteld mbt deze printer , iedere keer is er een probleem opgelost , 1 dag later weer een nieuw probleem .
Of het nu een duur / of goedkoop apparaat is wil niks zeggen , blijft onkunde van Ts , een handleiding is er niet voor niets , lezen is ook een kunst . Maar ja volgens Ts wilt HP ervan af , Ts is twee handen op een buik met de printer , dus weg ermee ;-)) rare printer , rare eigenaar , oplossingen zijn er gegeven maar als je er niks mee doet , veranderd er niks .

Cookies
door Cookies Feb 14, 2017 om 15:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

GSM, die printer kostte tot voor kort nog rond de 70,- euro.

Be
door Ben22 Feb 14, 2017 om 15:21
57 Antwoorden / 6 Vragen

Aan die woede kunnen we niets doen maar het is wel ongezond en meestal geen goed uitgangspunt om iets te herstellen, even het hoofd in de frisse lucht en diep ademhalen en dan de handleiding maar eens lezen.

ph
door philip36 - Feb 14, 2017 om 14:05
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als u nu eens begint met een tekstpagina te maken, een paar regels tekst en deze afdrukt.

gerbera
door gerbera - Feb 14, 2017 om 17:06
7368 Antwoorden / 14 Vragen

HP printer Deskjet 3637 doet niet wat ik vraag

Kwestie van opvoeden..sorry ik bedoel de handleiding eens goed doornemen.

betgemeline5
door betgemeline5 - Feb 14, 2017 om 17:07
33 Antwoorden / 20 Vragen

Zo nu en dan mag een mens best woedend worden. Ik word het om de situatie en niet op de computer,enz
maar wel op degenen die zulke onduidelijke en inhgewikkelde gebruiksaanwijzimngen geven.
Als je niet es boos kan worden krijg je een hartaanval door de ergernis.

Jullie geven aanwijzingen die ik al heb geprobeerd natuurlijk, zoals standaardprinter invoeren e.d.
Ik printte al tien jaar op mijn Canon, zonder noemnswaardige problemen, hoor.

in elk geval bedankt voor jullie raadgevingen!

aurora1
door aurora1 - Feb 15, 2017 om 15:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Overigens..... Canon is verre van zuinig wat betreft inktverbruik, vooral als u de printer maar incidenteel gebruikt.....
En een gebruiksaanwijzig kun je het beste stap voor stap doornemen, dan is die in de regel goed een duidelijk.
Als een apparaat niet defect is dan ligt het meestal aan de gebruiker als er zich problemen voordoen....