betgemeline5
door betgemeline5 Feb 11, 2017 om 20:15
Computers & telefonie

Hp printer print vreemd

Ik moest een nieuwe printer aanschaffen en kocht voor €35 een HP.
Er is iets aan de hand wat ik graag wil verhelpen. Kent iemand dit probleem?
Op mijn computer staat een rekening of een brief en die wil ik uitprinten.
Op A4.  En wat gebeurt er? Het papier komt uit de printer, maar de tekst
van mijn brief is erg verkleind en zit bovenin het A4tje als een klein kolommetje.
De rest van het papier wordt dus niet benut, terwijl op mijn oude printer (Canon)
wel de gehele tekst het papier in beslag nam, normale lettergrootte.
Graag hulp.

3710 11 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 11, 2017 om 20:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt vast al gekeken bij de afdruk instellingen van je printer? Zo nee, daar maar eens beginnen dan.

Gebruiksaanwijzing al doorgenomen? Ook altijd handig.

ja
door jackyh - Feb 11, 2017 om 20:28
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zit met hetzelfde en kom er niet uit. Denk er over maar een canon te kopen. Die zouden ook goedkopere linten hebben.

costnix
door costnix Feb 11, 2017 om 22:59
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat lint is al in de vorige eeuw vervangen door een inktcassette.

ja
door janf43 Feb 11, 2017 om 23:00
733 Antwoorden / 0 Vragen

Een printer met linten. Zo een had ik er vroeger ook. Die printte zelfs zonder tussenkomst van een computer...

ja
door jackyh Feb 11, 2017 om 23:18
953 Antwoorden / 4 Vragen

Sorry ik bedoel natuurlijk een inktcassette.

marita5
door marita5 Feb 12, 2017 om 09:26
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@jackyh , kijk eens wanneer het scherm opent bij opmerkingen & formulieren daar moet staan documenten en markeringen .
Onder grootte staat aangepaste schaal , staat deze op 100 % ? beneden aan het scherm staat : pagina instelling , klik daarop , moet staan formaat A4 , invoer automatisch selecteren , afdrukstand staand . als u Adobe Reader gebruikt , kijk dan onder beeld bij zoomen of er aangevinkt is vensterbreedte .

diumenge
door diumenge - Feb 11, 2017 om 20:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En wat voor formaat is dat bestand? Word, Excel, PDF, etc? Kan namelijk zowel in de instellingen van de printer, als in de instellingen van het programma waarmee je print zitten.

Ik zou het in eerste instantie echter in de printer zoeken, omdat het probleem zich bij de Canon niet voordeed. Dus, staat de printer wel op A4 papier ingesteld? Of misschien een instelling om meerdere pagina's op één A4 af te drukken?

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 11, 2017 om 20:31
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@JackyH
Linten? Uit welk jaar kom je en waar ben je de afgelopen tig jaar geweest???? Tegenwoordig doen we dat met cartridges / inktpatronen.
Hp is een prima printer maar de instellingen staan duidelijk niet goed, eenmaal opgelost is er niets mis met zo'n printer.

costnix
door costnix Feb 11, 2017 om 23:05
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nog een Commodore 3022 printer, die nog steeds door het lint gaat :-)

tijger1
door tijger1 Feb 11, 2017 om 23:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daar heb je zelfs geen Commodore voor nodig. Door de vragen hier heb ik ook af en toe de wens door het lint te gaan.:-))

ja
door jackyh Feb 11, 2017 om 23:21
953 Antwoorden / 4 Vragen

Fout heb ik reeds hersteld. Ik snap ook niet wat er aan de hand is. Heb de instellingen nagekeken e.d. blijft gedonder met printen.

marita5
door marita5 - Feb 11, 2017 om 20:42
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Betgemelines ,

Waarschijnlijk staat de instelling van de printer niet goed .
Als u op afdrukken klikt , komt een scherm tevoorschijn , daar staat Pagina vergroten/ verkleinen & verwerken , klik daar onder op Grootte.
Daaronder aanvinken : te grote pagina`s verkleinen .
Klik ook bovenaan op Eigenschappen , en zie daar of papierformaat op A4 staat ., Instellingen kwaliteit aanvinken normaal .

ja
door jackyh Feb 11, 2017 om 23:23
953 Antwoorden / 4 Vragen

Heb ik allemaal gedaan. Moet iets anders zijn. Probeer nog wel eens weer en zal de suggesties uitproberen.

r.kemperman
door r.kemperman Feb 12, 2017 om 01:23
423 Antwoorden / 4 Vragen

Neem gewoon contact op met HP
Zij helpen je wel

gerbera
door gerbera - Feb 12, 2017 om 13:38
7368 Antwoorden / 14 Vragen

En nu de hamvraag, welk type printer is het ?
Op mijn photosmart zit b.v. een mogelijkheid ( apart knoppie) om daarmee het formaat in te stellen. Kan ik met het menuschermpje, op de printer, aflezen. Staat toevallig ook niet op foto ingesteld?

gsm
door gsm - Feb 12, 2017 om 21:39
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het eerste wat je doet is, via de Printereigenschappen, een Testpagina afdrukken.

betgemeline5
door betgemeline5 - Feb 13, 2017 om 10:09
33 Antwoorden / 20 Vragen

Beste Gerbera en anderen, mijn HP printer is van de Deskjet 3637.
Eerlijk gezegd vind ik de uitleg op de computer niet duidelijk.
Canon is duidelijker en eenvoudiger.

marita5
door marita5 - Feb 13, 2017 om 11:04
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@Betgemelines ,

Lees nog eens goed de handleiding van uw printer , bij uw vorige vraag had u dit probleem niet , anders de printer verwijderen en opnieuw installeren .

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/hp-jaagt-me-op-kosten?id=588849

betgemeline5
door betgemeline5 - Feb 13, 2017 om 11:23
33 Antwoorden / 20 Vragen

Beste helpers, Hartelijk dank voor alle suggesties, waarmee ik erg blij ben.
Uiteindelijk is het goed gekomen en kon ik na het wissen van vorige opdrachten
eindelijk weer afdrukken. Er gaat veel tijd zitten in moderne apparatuur.
Ons leven is tenslotte ingewikkelder geworden.
Ben nu benieuwd hoe lang de bijgeleverde inkt van het pas aangeschafte apparaat
meegaat.... HP schijnt erg veel aan inkt te verdienen en andere cartridges niet
te verdragen....
Bij dit apparaat is geen onderscheid gemaakt met de mogelijkheid tot aanvoer van
gewoon papier of fotopapier.

gerbera
door gerbera Feb 13, 2017 om 11:53
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Weer iemand blij;-)) bedankt voor het terugmelden.
Overigens bedoelde ik met fotostand dat deze mogelijk op de printer stond ingesteld op formaat 10x15. Maar blijkt dus niet zo te zijn geweest.

marita5
door marita5 Feb 13, 2017 om 13:03
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@betgemelines , u kunt ook alleen in zwart printen , doe ik ook .

gerbera
door gerbera Feb 13, 2017 om 14:56
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Nog ff een tip, HP is snel met de melding dat cardridges vervangen moeten worden. Praktijk heeft mij geleerd dat ik dan nog zeker ruim 20 foto's 10x15 kan afdrukken alvorens kleuren vervagen. Alternatief voor cardridges is 123 inkt. Informeer vooraf bij hun of uw printer deze kan hebben.

Cookies
door Cookies - Feb 13, 2017 om 13:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Ben nu benieuwd hoe lang de bijgeleverde inkt van het pas aangeschafte apparaat meegaat.... HP schijnt erg veel aan inkt te verdienen......

1) Iedere fabrikant verdient aan de cartridges. Aan een printertje van 35,- euro valt nauwelijks wat te verdienen.
2) Meegeleverde cartridges zijn maar gedeeltelijk gevuld met inkt.