benie015
door benie015 May 17, 2010 om 22:52
Computers & telefonie

Hplaserjet 1600 printer status

ik heb al een paar jaar een probleem

het volgende :
ik heb een laser printer van hp de laserjet 1600
deze is via usb op de pc aangesloten
als ik windows xp opnieuw instaleer daarna de printer dan krijg ik een snelkopeling op het buroblad en als ik hier op klik zie ik de status van de printer via een browser hoeveel inkt er nog in de toner zit
maar na verloop van een paar maanden werkt deze niet meer krijg de volgende melding:

Deze webpagina is niet beschikbaar.

De webpagina op http://localhost:3911/ is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres.

Meer informatie over deze fout
Hieronder vindt u het oorspronkelijke bericht

Fout 101 (net::ERR_CONNECTION_RESET): Onbekende fout

en dan is weer de enige oplossing windows xp maar weer installeren
oja herstel functie werkt dan ook niet
is er geen andere oplossing hier voor?

1397 8 Rapporteer

benie015
door benie015 - May 18, 2010 om 12:39
5 Antwoorden / 1 Vragen

werkt ook niet

gsm
door gsm - May 18, 2010 om 12:40
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het probleem zit in de printer en is gerelateerd aan .NET 3.0 Framework en/of IE7, dat steeds op de XP PC werd geïnstalleerd.
Met nieuwe firmware voor de printer kun je het oplossen.
Ik neem aan dat het om de HP Color Laserjet 1600 gaat.
In dat geval kijk even hier.
Download de firmware en volg nauwkeurig de instructies die erbij horen.

jscholtes
door jscholtes - May 18, 2010 om 13:01
777 Antwoorden / 31 Vragen

@benie015 Wat werkt er dan niet?
Het antwoord van gsm is zeer uitvoerig en lijkt mij compleet.
Welke stappen heb je precies genomen?

gsm
door gsm - May 18, 2010 om 17:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt met Windows Update (of Microsoft Update), wat je in IE7 onder Extra en bij IE8 onder Beveiliging vindt, gaan kijken of er nog meer updates voor .Net te krijgen zijn.
Klik met Microsoft Update niet op Snel, maar op Aangepast en kijk bij Software optioneel of er updates voor .Net 3.0 en 2.0 te vinden zijn en installeer die.
Het kan zijn dat de status van de printer daarna weer te lezen is.

benie015
door benie015 - May 18, 2010 om 22:48
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gsm schreef op maandag 17 mei 2010, 23:21]Het probleem zit in de printer en is gerelateerd aan .NET 3.0 Framework en/of IE7, dat steeds op de XP PC werd geïnstalleerd.
Met nieuwe firmware voor de printer kun je het oplossen.
Ik neem aan dat het om de HP Color Laserjet 1600 gaat.
In dat geval kijk even hier.
Download de firmware en volg nauwkeurig de instructies die erbij horen.

dit werkt dus niet omdat ik dat al geprobeert heb
heb wel IE8 heb lang google chrome gehad daar deed hij het ook niet
toen ging ik terug naar IE8

ik heb via de site van hp alles wat met de hp laserjet 1600 te downloaden is
gedownload en instaleert
maar niets helpt

zal binnen kort toch wel weer een verse instalatie van windows xp worden

nog steed de foutmelding http://localhost:3911/

De webpagina kan niet worden weergegeven

Mogelijke acties:
Verbindingsproblemen vaststellen

Meer informatie

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben, waaronder:

•De internetverbinding is verbroken.
•De website is tijdelijk niet beschikbaar.
•De DNS-server is niet bereikbaar.
•De DNS-server heeft het domein van de website niet in een lijst.
•U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.
•Als dit een (beveiligd) HTTPS-adres is, klikt u op Extra en vervolgens op Internetopties en Geavanceerd. Zorg ervoor dat de SSL- en TLS-protocollen zijn ingeschakeld onder de beveiligingssectie.

Voor offline gebruikers

U kunt nog steeds geabonneerde feeds en sommige onlangs bekeken webpagina's weergeven.
Geabonneerde feeds weergeven

1.Klik op de knop Favorietencentrum , daarna op Feeds en vervolgens op de feed die u wilt weergeven.

Onlangs bezochte webpagina's weergeven (werkt mogelijk niet voor alle pagina's)

1.Klik op Extra en vervolgens op Offline werken.
2.Klik op de knop Favorietencentrum , daarna op Geschiedenis en vervolgens op de webpagina die u wilt weergeven.

jscholtes
door jscholtes - May 19, 2010 om 08:52
777 Antwoorden / 31 Vragen

@Bennie; op het gevaar af dat ik je helemaal foutief inschat toch nog maar even een opmerking. Firmware download je van internet naar je pc en dient vervolgens van je pc naar je printer gestuurd te worden. Als je deze laatste stap niet zet zal e.e.a. niet gaan werken. Met name de stap van installeren van firmware naar je printer dient exact volgens de handleiding te gebeuren!

benie015
door benie015 - May 19, 2010 om 09:09
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jscholtes schreef op woensdag 19 mei 2010, 08:52]@Bennie; op het gevaar af dat ik je helemaal foutief inschat toch nog maar even een opmerking. Firmware download je van internet naar je pc en dient vervolgens van je pc naar je printer gestuurd te worden. Als je deze laatste stap niet zet zal e.e.a. niet gaan werken. Met name de stap van installeren van firmware naar je printer dient exact volgens de handleiding te gebeuren!

lees jij mijn berichten niet?
ik heb via de site van hp alles wat met de hp laserjet 1600 te downloaden is
gedownload en instaleert
maar niets helpt

jscholtes
door jscholtes - May 19, 2010 om 09:29
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=benie015 schreef op woensdag 19 mei 2010, 09:09][quote=jscholtes schreef op woensdag 19 mei 2010, 08:52]@Bennie; op het gevaar af dat ik je helemaal foutief inschat toch nog maar even een opmerking. Firmware download je van internet naar je pc en dient vervolgens van je pc naar je printer gestuurd te worden. Als je deze laatste stap niet zet zal e.e.a. niet gaan werken. Met name de stap van installeren van firmware naar je printer dient exact volgens de handleiding te gebeuren!

lees jij mijn berichten niet?
ik heb via de site van hp alles wat met de hp laserjet 1600 te downloaden is
gedownload en instaleert
maar niets helpt

Lees je berichten wel. Vandaar mijn opening in deze reactie. Excuses.
Ik heb verder geen oplossingsrichting voor je.