anteino
door anteino Dec 30, 2012 om 19:18
Computers & telefonie

HTC werkt niet mee, wat te doen?

Ik heb vorig jaar ik geloof november een HTC Sensation met een abonnement en verzekering gekocht bij BelCompany.

Ik heb ontzettend veel problemen en overlast aan deze telefoon ondervonden. Al na drie maanden begon het gedoe, de telefoon viel constant uit. De telefoon is toen opgestuurd en het display is vervangen. De klacht kwam al snel terug maar dit keer werkte GPS en FM ook niet al te goed meer, weer display vervangen. Ik ben toen ondertussen onderzoek gaan doen en kwam erachter dat dit bekend was bij dit type toestel van HTC. De keer daarop zijn er componenten vervangen op het moederbord en daarna meldde het formulier alleen nog maar "onderdelen vervangen". De keer daarop zei HTC dat het toestel vervangen was, echter was waarschijnlijk alleen het moederbord vervangen want de beschadiging aan het scherm en kapjes zaten er nog. Beschadigingen zijn verder ook mijn eigen probleem maar het feit dat HTC zegt dat de complete telefoon vervangen is vind ik dan wel erg vreemd. Op deze manier is de telefoon 6 keer opgestuurd en de 6e keer kreeg ik een (compleet nieuw) toestel wat niet oplaadde, niet aanging, helemaal niks. Toen ben ik met stoom uit mijn oren terug gegaan naar BelCompany en zij zouden contact opnemen met HTC en daarbij vermeldden dat ik absoluut nooit van mijn leven meer een Sensation wilde nadat ik de telefoon ondertussen voor de 7e keer terug had gebracht.

HTC en BelCompany hebben er met wat op en neer gebel samen nog eens dik twee weken over gedaan om iets geregeld te krijgen. HTC meldt nu dat ik kan kiezen uit de Sensation XE en de Sensation XL. De XE is qua hardware precies dezelfde telefoon als de Sensation maar wordt geleverd met beatz en heeft een rode touch. De XL heeft een single-core processor en schijnt aanzienlijk langzamer te zijn, en heeft daarboven ook nog een kleinere resolutie. Ik kan dus kiezen: dezelfde telefoon of erop achteruit gaan.

Een bekende van mij zei kies voor de XL dan heb je tenminste een telefoon die werkt. Maar ik ben het ondertussen wel zat. De laatste twee keer dat mijn telefoon opgestuurd was kreeg ik hem wel met een ander defect terug waardoor de telefoon dezelfde dag nog werd opgehaald. Ik heb zelf een vervangtoestel gekocht omdat die van de verzekering heel slecht zijn en nu ik mijn telefoon naar BelCompany heb gebracht ik helemaal geen vervangtoestel heb gekregen. Ik betaal 48 euro per maand en neem simpelweg geen genoegen met een minder toestel. Ik heb mijn toestel ondertussen al anderhalve maand niet kunnen gebruiken, heb geen enkel excuus van HTC gehad en wie gaat me al het werk en de kosten voor het kopen van een vervangtoestel vergoeden? Juist, niemand.

Ik heb toen weer contact opgenomen met BelCompany en die zeiden dat ik maar zelf contact op moest nemen met HTC en dat het al heel speciaal was dat ze me al een keuze hadden gegeven omdat ze dat normaal nooit doen. Ik ben het echter werkelijk spuug- en spuugzat en wil gewoon een telefoon van vergelijkbare kwaliteit die niet crashed, mogelijk dus uit de nieuwe serie.

Van BelCompany mag ik het min of meer zelf verder uitzoeken met HTC. Ik ga dus morgen naar HTC bellen maar ik ben er bang voor. Heeft er iemand nog tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?

1777 8 Rapporteer

sw
door swat1500 - Dec 30, 2012 om 20:41
3810 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt in juridische zin niets van HTC eisen want u heeft uw telefoon immers niet bij HTC gekocht. Het aanbod van HTC is dus op zich genereus. U kunt van HTC niet verwachten dat zij u een beter toestel aanbieden of een toestel van een ander merk.
Bent u niet tevreden met de gang van zaken dan moet u bij de verkoper van het toestel zijn en dat is de BelCompany.
Komt u er met hen niet uit dan zult u naar de rechter moeten stappen en dan kunt u het beste advies inwinnen bij het juridisch loket.

anteino
door anteino - Dec 30, 2012 om 21:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=swat1500 schreef op zondag 30 dec 2012, 20:41]U kunt in juridische zin niets van HTC eisen want u heeft uw telefoon immers niet bij HTC gekocht. Het aanbod van HTC is dus op zich genereus. U kunt van HTC niet verwachten dat zij u een beter toestel aanbieden of een toestel van een ander merk.
Bent u niet tevreden met de gang van zaken dan moet u bij de verkoper van het toestel zijn en dat is de BelCompany.
Komt u er met hen niet uit dan zult u naar de rechter moeten stappen en dan kunt u het beste advies inwinnen bij het juridisch loket.

Beste swat1500, bedankt voor je reactie. Je hebt daar wel een punt. HTC is de producent van het product wat niet goed werkt en is daarmee verantwoording verschuldigd aan BelCompany en niet direct aan mij omdat BelCompany me het toestel heeft verkocht. Het is dus redelijk makkelijk van BelCompany om te zeggen dat ik HTC zelf op mag bellen.

Maar bent u het niet met mij eens dat bij een abonnement waarvoor ik 48 euro per maand betaal ik een werkend toestel mag verwachten of een alternatief van minstens gelijke kwaliteit wiens verantwoordelijkheid het ook is?

zoekster
door zoekster - Dec 30, 2012 om 21:33
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Je hebt het toestel gekocht van Belcompany en dat is echt je aanspreekpunt, want met hen heb je de koopovereenkomst. Wat je het beste kunt doen is een aangetekende brief naar Belcompany sturen met daarin een uitleg van de vele moeilijkheden met je telefoon. Zet alles met data neer en precies wat de klachten waren. Vertel dat je geen genoegen meer neemt met reparatie of vervanging, omdat die 2 procedures al zijn gevolgd. Je kunt je eigen voorstel neerleggen, je kunt ook verzoeken de koop te ontbinden, wat betekent dat jij je geld voor de telefoon terugkrijgt en Belcompany de telefoon.
klik hier voor een voorbeeldbrief.
Als je hier niets mee bereikt kun je inderdaad juridische stappen overwegen.

Natuurlijk heb je recht op een goed werkend toestel, je hebt ten eerste recht op reparatie, dat is niet gelukt. Daarna heb je recht op vervanging. Ook al vond je het dubieus, HTC zegt dat ze je toestel wel hebben vervangen, prima dan. Was ook geen succes, dan blijft er eigenlijk nog maar 1 optie over en dat is het ontbinden van de koopovereenkomst. Ze moeten dan maar blij zijn dat je nog een ander toestel wilt uitzoeken. Maar dat is dan in samenspraak met Belcompany en niet met HTC.

Met een beetje geluk krijg je hier het webcare team van Belcompany, dan gaat het allemaal wat makkelijker.

mtuinsma
door mtuinsma - Dec 30, 2012 om 23:55
38 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Anteino.

Allereerst komen de Sensation en de Sensation XE niet met elkaar overeen,, de XE is nl groter en heeft idd beats sound. ik weet dit omdat ik beide toestellen in mijn bezit heb.
ook ik heb het probleem met uitvallen ondervonden.dit was echter toen ik in het buitenland was en de provider veranderde naar een samenwerkende provider van KPN.
HET VOLGENDE KAN BESCHOUWD WORDEN ALS VERVELEND,MAAR IS ECHT GEBEURD.
doordat de signaal sterkte van de dienstdoende provider zwak of slecht is, valt het toestel uit. oplossing; stel handmatig je provider in, hierna moet het probleem zijn opgelost, is dit niet zo, GA DAN AUB TERUG NAAR BEL COMPANY(en dat is dan het vervelende aan dit verhaal) en vraag of ze de antenne unit willen vervangen, want dat is ECHT het probleem,,
succes

sw
door swat1500 - Dec 31, 2012 om 01:01
3810 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=anteino schreef op zondag 30 dec 2012, 21:17]...

Maar bent u het niet met mij eens dat bij een abonnement waarvoor ik 48 euro per maand betaal ik een werkend toestel mag verwachten of een alternatief van minstens gelijke kwaliteit wiens verantwoordelijkheid het ook is?

Helemaal met u eens maar daarvoor moet u bij BelCompany zijn en niet bij HTC. Het was op zich wel mooi dat HTC haar verantwoordelijkheid nam om het niet goed functionerende toestel te vervangen.

Kennelijk heeft u een beetje pech want er zijn meer goed functionerende toestellen dan slecht.

fe
door festinger - Dec 31, 2012 om 02:30
410 Antwoorden / 18 Vragen

Hier haal je geen gelijk. Kan je maar eigenlijk 1 advies geven. Neem de moeite je wettelijke gelijk te halen. Schakel rechtshulp in dan duurt het even,maar dan krijg je gelijk. Anders blijf je hier in frustratie rondhangen. Heb het meegemaakt met gratis bureau voor rechtshulp. 1 brief namens hen en ineens was er wel ineens een oplossing mogelijk.

Nogmaals hier klagen is zinloos. Haal je gelijk. En hoemeer mensen dit doen hoe minder aanbieders de wet overtreden door te bluffen..

bc webcare
door bc webcare - Jan 2, 2013 om 11:39
6 Antwoorden / 0 Vragen

Beste anteino,

Vervelend dat u veel hinder heeft ondervonden van de mankementen van het toestel.
We willen dit graag verder voor u uitzoeken. Daarvoor hebben we het imeinummer van de HTC en één of meerdere reparatienummers nodig. Kunt u ons deze doen toekomen via webcare@belcompany.com?

Alvast bedankt,
BelCompany Webcare

bc webcare
door bc webcare - Jan 2, 2013 om 11:42
6 Antwoorden / 0 Vragen

Excuses, het volgende hoort nog bij bovenstaand bericht; graag onder vermelding van BC1301-023.

BelCompany Webcare