mijntjeb
door mijntjeb Jul 16, 2009 om 18:25
Computers & telefonie

IE 8

goede avond

Ik heb IE 8 geinstalleerd, maar de pagina's openen duurt wel erg lang. Heeft hier iemand een optie, hoe dat komt??

IE 7 was veel sneller!!!

Ik hoor het wel

Met vr groeten

Mijntjeb

2188 38 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 16, 2009 om 18:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo,

Kijk eens op: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_subcat&reload=Y&cat=632&showOnbea=&showBea=&pid=2

(Even kopiëren en plakken). Veel leesplezier.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jul 16, 2009 om 18:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Met deze link ga je meteen naar de goede vraag en veel antwoorden:

http://kassa.vara.nl/portal?_uc=n&_li=y&_scr=cons_question&qid=493713&cat=632

(Anders kom je op de pagina met vragen waar jouw vraag (dwz een soortgelijke) als laatste vermeld wordt.

aquarius
door aquarius - Jul 16, 2009 om 22:56
259 Antwoorden / 63 Vragen

Dag Mijntjeb,

Mocht het inderdaad IE8 zijn die de problemen veroorzaakt, dan kan ik u zeggen dat Microsoft zowat bedolven wordt onder de klachten daarover. Zij hebben die ook onderkend en daarom hebben ze een problemenpagina uitgebracht en een fixit programma'tje ontwikkeld. Daarmee verwijdert u IE8 en heeft u IE7 weer terug, waarschijnlijk zonder de beschreven problemen. Lees de site eerst goed door.

http://support.microsoft.com/kb/957700/nl

Succes.

dirck
door dirck - Jul 16, 2009 om 23:08
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk dat er iets anders aan de hand is.

In een vorige vraag had je Safari geïnstalleerd en toen zei je ook dat pagina's openen heel lang duurde.

En in een nog eerdere vraag zei je dat je 2 firewalls aan hebt staan.

Als je PC Veilig nu eens uitschakelt, merk je dan ook verschil?
Niet vergeten om daarna PC Veilig weer in te schakelen!

Groet, Dirck

qp
door qpc - Jul 17, 2009 om 13:20
203 Antwoorden / 0 Vragen

IE8 hoort helemaal niet langzamer te zijn dan IE7, in tegendeel, IE9 is in de meeste gevallen sneller!

Echter, IE8 is veel gevoeliger voor invoegtoepassingen en de controle hiervan duurt langer dan bij IE7, waardoor IE langzamer op kan starten en zelfs voor een bepaalde tijd stil kan staan.

Dit is uiteraard heel makkelijk op te lossen door de niet noodzakelijke invoegtoepassingen gewoonweg uit te schakelen.

Ga daarvoor in IE8 naar 'extra' en dan naar 'invoegtoepassingen beheren'.
Schakel daar alle invoegtoepassingen die je niet nodig hebt uit en start IE8 opnieuw.

qp
door qpc - Jul 17, 2009 om 13:21
203 Antwoorden / 0 Vragen

OEPS! klein foutje in mijn vorige bericht geslopen, IE9 moet natuurlijk IE8 zijn.......

hardenberg
door hardenberg - Jul 17, 2009 om 13:36
3 Antwoorden / 1 Vragen

ik ben het met je eens  dat dit  het geval is  mijn computer is ook veel trager geworden  baal er wel van hoor, je wil alles goed voor elkaar hebben en  dan ebeurt er zo iets  we hopen dat dit  verholpen kan worden

kr
door kruimbo - Jul 17, 2009 om 13:37
5 Antwoorden / 0 Vragen

IE 8 verwijderen en opnieuw downloaden, IE is veel sneller en als het op uw computer niet sneller gaat is ligt de oorzaak ergens anders.
Kruimbo

mijntjeb
door mijntjeb - Jul 17, 2009 om 13:50
201 Antwoorden / 87 Vragen

Hoi Dirck

PC veilig uitgeschakeld, maar merk weinig verschil,en als ik dan de pc weer opnieuw opstart, schakelt pc veilig vanzelf weer in (raar)Maar de firewall van XP krijg ik niet uitgeschakeld. Met IE 7 had ik daar geen last van, veel sneller,nu als ik IE8 opstart komt er onder in de balk staan nog 55 items resterend downloaden. Kan ik dan beter wat invoegtoepassingen uitschakelen, maar ja welke??? Ik hoor het nog wel, alvast bedankt voor je reaktie.

Groetjes Mijntje

mijntjeb
door mijntjeb - Jul 17, 2009 om 14:01
201 Antwoorden / 87 Vragen

Hoi QPC

bedankt voor je reaktie. Ik heb de toepassingen uitgeschakeld,en nu is ie veel sneller,dus dat zal ook de oorzaak geweest zijn bij fire fox.

Groetjes mijntje

mijntjeb
door mijntjeb - Jul 17, 2009 om 14:12
201 Antwoorden / 87 Vragen

Hoi QPC

uitgechakeld: Windows live toolbar Search Helper windows live aanmelden Help Windows live toolbar BHO onderzoek

ingeschakeld: Adobe PDF link helper

ingeschakeld: niet gecontroleerd  Java (tm) plugin 2 svv Helper en jqies detector Impl class

Heb ik dit goed gedaan??

Groetjes Mijntje

mijntjeb
door mijntjeb - Jul 17, 2009 om 14:15
201 Antwoorden / 87 Vragen

Hoi kruimbo

Dat is de oorzaak niet, ik heb IE 8 al vaker verwijderd en opnieuw geinstalleerd, helpt helemaal niks

 Maar iig bedankt voor je reaktie

Groetjes mijntje

mijntjeb
door mijntjeb - Jul 17, 2009 om 14:18
201 Antwoorden / 87 Vragen

Hoi Hardenberg

Ja balen, ik heb nu de invoegtoepassingen uitgeschakeld.Ik hoop dat dit de oplossing is, maar heb nog even mijn twijfels, omdat het zojuist weer niet al te best ging.Maar jij ook bedankt voor je reaktie.

Groetjes Mijntje

mijntjeb
door mijntjeb - Jul 17, 2009 om 14:20
201 Antwoorden / 87 Vragen

Hoi Aquarius

Bedankt voor je reaktie! Ik ga nog even snel op die site rondneuzen.Maar met IE 7 nergens nooit geen problemen mee gehad,was iig veel sneller.

Groetjes mijntje

lu
door luilf - Jul 17, 2009 om 14:24
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onzin verkoopt u mijnheer aquarius!!
Krijgt u de post van Microsoft? U lijkt zo goed op de hoogte!

ma
door maverick1957 - Jul 17, 2009 om 14:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

Probleem had ik ook. Boosdoener is veelal Spybot S&D. Het immuniseren hiervan ongedaan maken dan wel verwijderen van het programma en IE8 is gelijk een stuk vlotter.

ps
door psychodad - Jul 17, 2009 om 15:11
8 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij ligt het er gewoon aan wat voor een PC je hebt, of ik nou ie6 ie7 ie8, firefox, safari, opera heb ze zijn bij mij allemaal even snel.
Wil je een andere snelle browser proberen dan moet je (Crazy Browser 3.0 rc2) eens proberen, die is echt snel.

ps
door psychodad - Jul 17, 2009 om 15:12
8 Antwoorden / 0 Vragen
ps
door psychodad - Jul 17, 2009 om 15:12
8 Antwoorden / 0 Vragen
ps
door psychodad - Jul 17, 2009 om 15:19
8 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij ligt het er gewoon aan welke PC je hebt, of ik nou IE6, IE7, IE8, Firefox, Opera of Safari heb ze zijn bij mij allemaal even snel.
Wil je een andere Browser proberen dan moet je Crazy Browser 3.0 RC2 eens proberen, die is echt snel.

Succes er mee.

qp
door qpc - Jul 17, 2009 om 15:45
203 Antwoorden / 0 Vragen

@mijntjeb;

Ja hoor, dat is goed zo, eventueel mag je ook die Adobe invoegtoepassing nog uitschakelen.

tr
door trebla - Jul 17, 2009 om 18:56
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb IE 8 als up-date binnengehaald waarbij ik er niet heb op gelet dat het IE 8 was en alleen maar ellende gehad. Teruggedraaid middels 'systeemherstel' en toen handmatig gedownload. Was nog een graadje erger. Weer terug naar 7 en heb nu een IE8 blokker geïnstalleerd. IE8 is veel te snel op de markt gekomen en barst van de kinderziektes. Vooral personen die veel bijzonder dingen doen naast het gewone surfen schijnen er last van te hebben. Voorlopig even niet dus want IE7 is inderdaad veel sneller. Oorzaak? IE8 is een stuk uitgebreider kwa peogrammatuur en dat heeft dus zijn tijd nodig, zeker als je geen al te groot werkgeheugen hebt.Wordt door SeniorenNet.be ook afgeraden.

er
door erky - Jul 17, 2009 om 20:24
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi MijntjeB,

Het meest juiste antwoordt lijkt te komen van Trebla. Het gaat hier om een balans. Als je een laptop hebt met een lichte processor, bijvoorbeeld een Celeron, oude Pentium of een niet te snelle Core Duo of Athlon dan heb je al 1 vertrager. Dan is het zeker zo dat als je Vista hebt en slechts 1 GB werkgeheugen dit ook krap is. 2 GB geheugen geeft voor Vista betere resultaten. IE7 heeft weer net iets minder geheugen nodig dan 8. En omdat je gewend was aan de snelheid van 7 EN de nodige hulpprogramma's actief hebt staan prop je jouw computer wel erg vol.

Probeer eens te luisteren naar de harde schijf. Ratelt die meer dan vroeger onder IE7? Dan heb je zeker het bewijs dat jouw geheugen krap is en dat de computer veel meer gebruik moet maken van de swapfile (een parkeerplek op de harde schijf als het geheugen vol zit).

Het uitschakelen van de invoegtoepassingen en toolbars (gebruik je die wel?) helpt IE afslanken, of het nu 7 of 8 is.

Heb je trouwens Vista of XP? XP zal op jouw computer ook sneller lopen dan Vista, dat kan bijna iedereen hier op het forum beamen.

Bekende software vertragers zijn: anti-spyware, anti-virus software en virussen. Mensen die een virus op de pc hebben kunnen vaak amper internetten.

Succes!
Erky

er
door erky - Jul 17, 2009 om 20:31
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo MijntjeB,

Nog een tip:
Als je Vista hebt, klik dan met rechts in de rechterhoek bij de Gadgets en zet het Gadget Performance eens aan. Dat zijn twee metertjes die laten zien hoe veel er gebruikt wordt van de processor en het geheugen. Als die metertjes na start van de computer aan worden gezet en ze staan op een bepaalde stand, dan moet je eens met een niet al te groot venster IE starten en kijken of de metertjes in het gele of rode gebied komen. Dan weet je dat de computer eigenlijk iets te kort komt. Zitten de metertjes onder de 60% dan moeten wij de fout ergens anders zoeken.

Als je XP gebruikt dan kan je het beste met rechts op de taakbalk klikken, onder in beeld, en dan kiezen voor Taakbeheer. Klik op het tabblad prestaties en ook hier krijg e enig inzicht in de 'belasting' van jouw machine.

Succes!
Erky

qp
door qpc - Jul 17, 2009 om 20:35
203 Antwoorden / 0 Vragen

Nou sorry hoor, maar daar ben ik het in het geheel niet mee eens.
Als ik hier IE8 opstart onder Vista 64-bit Ultimate, dan neemt deze (met 1 tabblad aktief) maar 18MB geheugen in.... Als dat al teveel is voor de pc die je gebruikt, dan zal je toch echt iets anders moeten doen om het geheugengebruik te beperken ipv terug gaan naar IE7.
IE8 is niet trager en neemt ook niet meer geheugen in dan IE7, maar is wel gevoeliger voor invoegtoepassingen die niet geheel compatible zijn.
Om te controleren hoeveel geheugen er door IE8 (en andere programma's) gebruikt wordt, kan je 'taakbeheer' openen en dan onder 'processen' kijken.
Ik denk dat je nog wel eens verbaasd kan opkijken hoe weinig IE8 gebruikt en hoeveel andere programma's zoals het 'simpele' Live Messenger' gebruiken.

fe
door ferna - Jul 17, 2009 om 21:11
5 Antwoorden / 1 Vragen

Heb hetzelfde probleem voorgehad, een zeer trage IE8

De tip op deze link, heeft voor mij het probleem opgelost:

http://www.compucated.be/vista/sneller-surfen-met-internet-explorer-8/

vr.gr.

Ferna

tucker
door tucker - Jul 18, 2009 om 00:49
136 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb vandaag even geGoogled en kwam op dezelfde link uit die Ferna gaf. En inderdaad, het werkt en hij is nu een stuk sneller!

vr1944
door vr1944 - Jul 18, 2009 om 12:37
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Wat is dan veel sneller op je stopwatch 5 a 10 seconden? Pagina's hebben een verschillende opstart tijd en bij de volgende start een zelfde pagina sneller op.Heb je voorgestelde sites aanstaan?Als echt met gierende banden door de bocht wil is Google Chrome misschien de oplossing.

vr1944
door vr1944 - Jul 18, 2009 om 12:43
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ferna,

Wel uitkijken dat deze link de pagina beveiliging niet uitzet,want dan krijg je een snelheid met hoge risico.

jvberkel
door jvberkel - Jul 18, 2009 om 22:19
41 Antwoorden / 7 Vragen

Met IE8 werkt de PC veel trager en loopt soms vast.

Het is een onzinverhaal om invoegtoepassingen te sluiten, wanneer je IE8 wilt gebruiken!

Waarom werken ze wel zonder problemen wel bij IE7 ??

IE7 werkt veel beter en sneller en zonder problemen!

fe
door ferna - Jul 18, 2009 om 22:28
5 Antwoorden / 1 Vragen

vraagje aan vr1944

Gaarne iets meer duidelijkheid met wet je bedoeld met:

Wel uitkijken dat deze link de pagina beveiliging niet uitzet,want dan krijg je een snelheid met hoge risico.

Ben niet zo deskundig op dat gebied, en zou niet graag onnodige risico's lopen.

Vast dank voor aanvullende informatie.

vr.gr.

Ferna

dirck
door dirck - Jul 18, 2009 om 22:43
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@jvberkel,
Dat jouw PC ineens veel trager werkt met IE8 kan hem ook in de instellingen van IE8 liggen, heb je al in de Opties van IE8 gekeken?

Verder kan het ook nog liggen aan het feit dat je de virusscanner niet even uitgeschakeld had bij het installeren van IE8.

Microsoft raadt zelf ook altijd aan om tijdens het installeren van nieuwe Updates, de virusscanner en Firewall even uit te schakelen. (om conflicten uit de weg te gaan)

qp
door qpc - Jul 18, 2009 om 23:52
203 Antwoorden / 0 Vragen

Met IE8 werkt de PC veel trager en loopt soms vast.

Het is een onzinverhaal om invoegtoepassingen te sluiten, wanneer je IE8 wilt gebruiken!

Waarom werken ze wel zonder problemen wel bij IE7 ??

IE7 werkt veel beter en sneller en zonder problemen!

Sorry hoor, maar omdat bij jou IE8 langzamer draait, vastloopt etc, wil niet zeggen dat die per se aan IE8 ligt....

Ik als computerverkoper, bouwer en reparateur heb ondertussen toch wel ervaring genoeg om te kunnen stellen dat de meeste problemen met IE8 veroorzaakt worden door invoegtoepassingen van derden. Waarom deze onder IE7 minder problemen geven is nogal logisch, daar zijn ze voor geschreven en IE7 gaat anders met invoegtoepassingen van derden om dan IE8.
Dus ga mij nu alsjeblieft niet vertellen dat die 'onzin' is, enkel en alleen omdat jij slechte ervaringen hebt....

vr1944
door vr1944 - Jul 19, 2009 om 09:46
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@Ferna,

Als je de tip op deze site uitvoert wordt IE 8 inderdaad een stuk sneller.Maar met  de daar opgegeven commando schakel je Vista UAC uit en dat is een belangrijk onderdeel van de  windows systeem beveiliging en loop onnodig veel risico tijdens het surfen op WWW

dirck
door dirck - Jul 19, 2009 om 14:00
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Het schiet me ineens weer te binnen, maar ook ik had last van een traag opstartende IE8.

Op mijn nieuwe computer met Vista had ik IE8 RC1 geïnstalleerd en die startte supersnel op, paar weken later kwam de final IE8 versie, die dus toen geïnstalleerd en IE8 startte toen ineens na zo'n 3 seconden pas op.

Op dat moment had ik ook net Windows XP Pro met SP3 op een AMD K6-2 500MHz + 256MB geheugen geïnstalleerd en dat werkte hartstikke goed.
Toen heb ik daarop ook IE8 geïnstalleerd en warempel, daar startte IE8 wel supersnel op, binnen de 2 seconden.
Daarna heb ik SpywareBlaster geïnstalleerd op die PC en ineens duurde het 12 seconden voordat IE8 opgestart was.
Omdat ik vlak daarvoor SpywareBlaster geïnstalleerd had, kon het dus niet anders, dat SpywareBlaster de boosdoener was, en inderdaad, na wat gezoek en gepuzzel kwam ik erachter dat de "Restricted Sites Protection" de boosdoener was, na het uitvinken van die Protection startte IE8 weer binnen de 2 seconden op.

Op de Vista computer ditzelfde gedaan bij SpywareBlaster, en ja hoor, ook hier weer een supersnel opstartende IE8.

Omdat ik die Protection toch aan wilde hebben en toch Firefox gebruik, stoorde ik mij hier dus niet echt aan.

In juni is er een update geweest die ervoor gezorgd heeft dat IE8 wel weer snel opstartte, ondanks het gebruik van Spybot en SpywareBlaster.
Het probleem werdt dus opgelost door die update.

Nu is het dus mogelijk dat die update niet op de computers staat van diegenen waar IE8 nog steeds zo traag van opstart.

Iemand die op dat moment IE7 gebruikte, kreeg dus de update die voor IE7 bestemd was en als je later IE8 installeerde, dan had je dus nog niet de goede update te pakken.

Ook diegenen die de automatische updates uit hebben staan, krijgen dus ook niet de juiste update te pakken en zeuren nu nog steeds dat IE8 zo langzaam opstart.

Dus het kan zijn dat je nog die update moet downloaden, kijk daarom eerst even bij je updates of hij hier ook bijstaat, je hebt ze namelijk voor IE7 en ook voor IE8. (XP en Vista)

De betreffende update is:
KB969897: Beveiligingsupdate voor Internet Explorer 8

Hieronder alleen de updates voor de meest gebruikte versies (32-bits)

Cumulative Security Update for Internet Explorer (969897)

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Jul 19, 2009 om 14:09
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Sorry voor de laatste link, deze is helaas in het Engels.

Maar hier alsnog de Nederlandse link:

Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer (969897)

Mijn excuses, Dirck

dirck
door dirck - Jul 19, 2009 om 14:17
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer krijgen we nou eens een EDIT knop???

mijntjeb
door mijntjeb - Jul 21, 2009 om 09:15
201 Antwoorden / 87 Vragen

Hoi Dirck en ook de rest die gereageerd heeft op mijn vraag;zoveel reacties had ik niet verwacht!!

Ik heb nu de updates geinstalleerd die Dirck vermeld heeft.Ik heb het idee, dat IE 8 nu wel iets sneller is, maar ik blijf er bij dat IE 7 beter werkt, maar bedankt voor jullie tips.

Nog een fijne dag gewenst.

Groetjes mijntje