si
door sistertwo Dec 29, 2006 om 14:25
Computers & telefonie

Iemand ervaring met ASUS Z53M-AP014M?

Gaarne verneem ik uw ervaringen/bevindingen met de

ASUS Z53M-AP014M.

Wat zijn in het algemeen de ervaringen met het merk ASUS op het gebied van laptops/notebooks?

Hebben de laptops/notebooks van dit merk een goede prijs/kwaliteitsverhouding?

Zijn zij storingsgevoelig?

Zitten er goede accu's in?

Kortom, als u van dit merk laptops/notebooks meer weet, dan lees ik dit hier graag.

Ik dank u bij voorbaat voor uw welwillende medewerking.

472 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 29, 2006 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Asus maakt hele goede laptops. Ik gebruik nu zo'n 3 jaar een ASUS machine en ondervind er weinig problemen mee. Een incidenteel probleem met Windows komt wel eens voor, maar dat ligt aan Windows, niet aan de laptop.

Voor wat betreft de accu's geldt voor Asus hetzelfde als voor iedere laptop. Zorg er voor dat u de batterij/accu regelmatig geheel ontlaadt om de batterij aktief te houden en u een zo lang mogelijke levensduur ervaart. Hoewel batterijen tegenwoordig geen geheugeneffect -zouden- mogen hebben is het regelmatig geheel ontladen zeker aan te bevelen.

Met een andere laptop (zelfde model, andere gebruiker) heb ik ooit eens een probleem met het beeldscherm gehad. De laptop is na contact met de leverancier op kosten van Asus opgehaald, gerepareerd en weer terug bezorgd. Ook de service is wat dat betreft heel goed. (Laptop was binnen garantie, dat moet vermeld worden)

Asus is zeker een goede aankoop.

ve
door verwijderd - Dec 29, 2006 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Asus is een topmerk, en de prijs kwaliteits verhouding is zeker goed.
Het is een van de grootste hardware leveranciers wat betreft videokaarten computers, laptops, moederborden..
Ook de garantie is goed en ook de ondersteuning voor driver en firmware updates.
Let goed op waar je hem koopt, mycom bv. geeft 2 jaar garantie.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2006 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

damaster en binka,

Hartelijk dank voor uw reacties.

Heeft u en/of anderen ervaringen/bevindingen specifiek met de

ASUS Z53M-AP014M?

Ik dank u bij voorbaat voor uw welwillende medewerking.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2006 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien de vele verschillende specificatie's is de kans klein dat toevallig iemand reageerde met dit toch vrij nieuwe type!

Als de oude goed zijn is vaak belangrijker, en ook als er problemen zoals in verleden waren, die werden erg goeg en snel opgelost, daarom is er vrij weinig over dit grote merk te vinden.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2006 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Asus laptops zitten kwa
prijs/kwaliteitsverhouding een beetje in tussen IBM (hoge kwaliteit,
lage specs) en Acer (lage kwaliteit, hoge specs). Goede verhouding
voor een huis, tuin en keuken laptop :) Zeker de zakelijke modellen
Asus laptops hebben een goede kwaliteit behuizing.

Helaas heb ik op tweakers.net (en
andere sites) geen review/ervaringen voor het precieze model kunnen
vinden, maar op GoT
zijn wel een heleboel topics over andere modellen te vinden,
misschien eens doorkijken dan kun je voor jezelf een beeld vormen van
de te verwachten kwaliteit en service.

Het door jou gekozen model heeft een
Mobile Sempron processor aan boord, niks mis mee maar het kan beter
zijn een AMD Turion of Intel Pentium M / Core Solo of Core Duo model
uit te zoeken. Die zijn in tegenstelling tot de Sempron speciaal voor
laptops ontworpen en dus extra energie zuinig.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2006 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zuinige Sempron?

Nieuw speciaal voor de laptop.
Voor de mobiele gebruiker werd een nieuwe chip op de markt gezet: de Mobile Sempron 3400+.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2006 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het model waar het in dat andere topic over gaat (Manila core) is geen Mobile Sempron en is niet speciaal voor de mobiele gebruiker. De Mobile Sempron serie is niet nieuw, deze bestaat al twee jaar. Turion, en de eerder genoemde Intel varianten, zijn geoptimaliseerd voor laptops (extra zuing), de Mobile Sempron kun je zien als een aangepast desktop model, niet geoptimaliseerd, wel goedkoper.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2006 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gosik, nowhere en binka,

Bedankt voor uw reacties.

Alleen zijn nowhere en binka -gezien hun laatste postings- het niet met elkaar eens.

Van belang is natuurlijk te weten (te komen) wie er gelijk heeft.

Wie spreekt het verlossende woord?

Ik dank u bij voorbaat voor uw welwillende medewerking.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2006 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor reactie,
wat je nodig hebt is per persoon verschillend.

ben je met xp tevreden kun je een aanbieding van 500 kopen, maar als je later Vista wil moet je wel een snellere met meer geheugen hebben.

Ik heb voor de lage prijs gekozen, andere voor de toekomst een duurdere, maar gezien de kwetsbaarheid, een klap op bovenkant en het scherm is kapot.

Dell en Packard Bell hebben vaak problemen met onderdelen, HP en Compaq nooit.

Asus en Acer, daar weet ik het niet.

Ik repareerde ze ook, dus weet ik dat Fujitsu Siemens erg dunne moederborden gebruikt, die lastig repareerbaar zijn, wel dus betrouwbaar, maar repareren is een ramp.

IBM is niet meer zo goed als vroeger, vooral die slechte partij condensatoren op de moeder borden werden slechts opgelost.
Het beste is nog altijd een Toshiba Tecra, niet goedkoop, maar wel Afghanistan proef, je gebruiken daar niet voor niets die oude bakken, en laten die nieuwe IBM thuis of op de basis...

Defensie heeft nu helaas IBM en de werkplaats in Utrecht is daar niet echt blij mee!

Deze informatie is dus geheim en die mag hier dus niet geplaatst worden, dus zo goed is het daar beveiligt!

Een Hacker die vroeger bij de Vijand, het Rode Leger zat!