mb
door mb58 Apr 21, 2008 om 20:36
Computers & telefonie

Iiyama Prolite H430 monitor

Hallo Forum leden

Ik heb een iiyama Prolite H430 monitor,nu is er een probleem.Tijdens het opstartten van de PC,zie ik af en toe beeld.Is de PC opgestart,blijft het scherm zwart.Ik heb deze monitor op 2 andere PC,s aangesloten,maar het probleem blijft.Dus is het volgens mij niet de video-kaart.De monitor staat niet in standby,groene Power lampje blijft gewoon branden.Onder op het scherm zitten wat instelling knopjes,druk ik op het knopje,waar input opstaat,heb ik ff zeg maar 2 sec beeld.Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn.

BV hartelijk dank.

Mvg,Mart.

829 4 Rapporteer

akkefiet
door akkefiet - Apr 21, 2008 om 21:27
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Mart

Wanneer heb je dit scherm gekocht?
Wat het defect ook mag zijn: als de fabrieksgarantie afgelopen is betekent dit nog niet dat de consumentgarantie afgelopen is!
Wettelijk heb je recht op garantie tijdens de gehele economische levensduur van het apparaat.
Tijdens de fabrieksgarantie wordt het volledig vergoed, daarna gedeeltelijk.
Stel dat het scherm 2,5 jaar oud is en de econ. levensduur 5 jaar dan betaalt de winkelier 2,5 / 5 (= de helft) van de kosten.

Zie ook www.consuwijzer.nl over garantie.

Vrgr. AF

mb
door mb58 - Apr 21, 2008 om 22:14
10 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Akkefiet

Ten eerste bedankt voor je reactie.Ik weet verders niks van deze monitor.Deze is niet van mij zelf,maar van een kennis.Dus aanspraak maken op enig garantia lijkt mij niet zinvol.

Mvg,Mart.

edwardus
door edwardus - Apr 22, 2008 om 14:41
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hierbij denk ik in eerste instantie aan een storing in de aansluiting. Ik weet niet of dit scherm met een losse vga kabel werkt of een vaste, als het een losse is, probeer dan een andere kabel. Check ook of er niet een pinnetje van de vga connector scheef staat of zelfs afgebroken is, dat wil namelijk wel eens gebeuren.

me
door messedup - May 3, 2008 om 13:48
66 Antwoorden / 1 Vragen

Het "input" knopje laat je kiezen tussen de D-Sub en DVI-D aansluiting.
De meeste monitoren kiezen zelf de gebruikte aansluiting én je hebt vaak de keuze om dat handmatig te doen.
Blijkbaar staat de monitor standaard op de verkeerde aansluiting (je vermeldt niet welke je gebruikt) en kies je de goede als je het input knopje indrukt. Zit er geen menu op het scherm waar je de keuze kan maken ? Misschien moet je het knopje of langer ingedrukt houden of samen met een ander knopje.
Ik ken de monitor niet, maar aangezien je bij het booten en bij het indrukken van "input" wel beeld hebt is de kans groot dat het een foutje bij de instellingen van de monitor is.