ja
door jannepan Apr 26, 2007 om 11:03
Computers & telefonie

Ik kan niet smsen

Ik heb telfort prepaid en ik heb gisteren mijn oude mobiel vervangen door een nieuwe simlock vrije mobiel. In de oude mobiel zat een software fout volgens de winkel en ik dacht dat ik daardoor niet mee kon smsen. Maar nu kan ik met mijn nieuwe mobiel, een nokia 6085 ook niet smsen. Zou dat dus kunnen liggen aan telfort en wat kan ik hier aan doen?

bij voorbaat dank

928 12 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Apr 26, 2007 om 11:14
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Met "ik kan niet SMSen" kan ik niet zo veel. Wat is er precies aan de hand? Wat gebeurt er, en wat niet? Wil je SMSen naar één bepaald nummer en het lukt niet, of lukt de verzending naar geen enkel nummer? Of lukt het je niet om een bericht in te tikken? Kortom leg 's uit.

Met al mijn jaren Telfort Prepay ervaring is het tot nu toe altijd gelukt een SMS te versturen, zelfs vanuit het verre buitenland. De enige keer dat het bij mij mislukte (zonder foutmelding overigens) is toen ik een SMS verstuurde naar een Vodafone klant. Die is nooit aangekomen. Maar goed, dat kan ook toeval zijn geweest.

stacey
door stacey - Apr 26, 2007 om 11:16
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Als u in Nederland geen SMSjes kunt versturen, heeft u grote kans dat het nummer van de SMS centrale niet is ingegeven. Raadpleeg de handleiding van uw telefoon hoe u het nummer van de SMS centrale kunt ingeven. Hieronder een overzicht van de SMS centrale nummers van alle Nederlandse providers:

.............................
 Telfort +31626000230

GSM Helpdesk Nederland : SMS

ja
door jannepan - Apr 26, 2007 om 11:27
4 Antwoorden / 17 Vragen

Ik kan de sms wel typen en op verzenden drukken, dan gaat de sms naar de outbox maar na een paar minuten zegt ie dan dat het is mislukt de sms te versturen.

sunset_1
door sunset_1 - Apr 26, 2007 om 11:39
265 Antwoorden / 22 Vragen

janneman:

Om een juist antwoord te kunnen geven graag de volgende info:
Welk netwerk gebruik je, en gebruik je een prepaid of abo-aansluiting...

edwardus
door edwardus - Apr 26, 2007 om 11:45
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien staat de geldigheid van de verzending te kort ingesteld. Met m'n oude Siemens telefoon bijvoorbeeld kom ik na het invoeren van de SMS en het kiezen van het nummer, aangeven hoelang geprobeerd moet worden de SMS af te leveren. Dan koos ik meestal "Maximum". Ik meen dat je bij Nokia telefoons de afleverstatus kunt laten weergeven van verzonden SMS-en.

ph
door phinder - Apr 26, 2007 om 11:45
433 Antwoorden / 4 Vragen

@janneman,

Heb je uberhaupt wel gelezen wat de TS heeft geschreven ?

Ik heb telfort prepaid en ik heb gisteren mijn oude mobiel vervangen door een nieuwe simlock vrije mobiel.

Daar staan toch alle antwoorden in lijkt me ?

Gr. Phinder

edwardus
door edwardus - Apr 26, 2007 om 11:46
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Volg ook even het advies van Stacey.

edwardus
door edwardus - Apr 26, 2007 om 11:50
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat was ook mijn eerste gedachte bij deze reactie, echter het is mogelijk om handmatig een ander netwerk te kiezen, dus je moet er wel zeker van zijn dat de juiste gekozen is.

Telfort is druk bezig klanten over te zetten naar het KPN netwerk. Kies deze desnoods handmatig. In je display moet iets staan als "NL Telfort" of "KPN Telecom NL Telfort". Zie Telfort/KPN netwerk.

stacey
door stacey - Apr 26, 2007 om 11:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Heb je de berichtencentrale voor sms van je gsm wel goed/ingesteld staan?

ph
door phinder - Apr 26, 2007 om 12:02
433 Antwoorden / 4 Vragen

Excuus,

@janneman had natuurlijk @sunset moeten zijn !

Staat er wel smstegoed op de prepaidkaart ?
Ik heb zelf geen telfort en weet dus niet wat daar de normale gang van zaken is, maar kan me voorstellen dat als de sms-bundel leeg is er niet gesmsed kan worden !

Gr. Phinder

ja
door jannepan - Apr 26, 2007 om 12:02
4 Antwoorden / 17 Vragen

het probleem is opgelost door het nummer van de sms centrale te veranderen. bedankt

sunset_1
door sunset_1 - Apr 26, 2007 om 12:04
265 Antwoorden / 22 Vragen

oepsie... iets te snel gelezen.

In dat geval klopt inderdaad het servicenummer wat eerder gegeven is (+31 626 000 230). Andere zaken die je zeker even moet controleren zijn de volgende opties, allemaal te vinden onder het menu, optie berichten, optie berichtinstellingen, optie tekstberichten.

Check daar even of de berichten verzonden worden als 'tekst' (dus niet als fax of semafoonoproep) en dat de optie packet-geg. gebr. op 'nee' staat.

Dit zijn eigenlijk de enige zaken die je zelf kunt proberen om het probleem op te lossen, ik ga er vanuit dat je wel gewoon kunt bellen en dat je toestel aangeeft dat je bereik hebt. Kun je trouwens wel smsjes ontvangen?