koos1958
door koos1958 Jan 4, 2015 om 16:33
Computers & telefonie

Ik wil een wifi repeater kopen maar...

Ik wil een wifi repeater kopen voor de vakantie, zodat ik in mijn appartement ook kan internetten. Liefst met een ver bereik.
Welk merk zou is dan het beste? Ik wil mijn tablet meenemen.
Kan die ook in stopcontact?

7137 11 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Jan 4, 2015 om 17:07
3610 Antwoorden / 0 Vragen

De repeater moet je plaatsen op een plek waar nu al een goed WIFI bereik is. Is dat mogelijk bij dat appartement?

Qua keuze: ga voor 1 van de bekende merken (Netgear, Sitecom, Cisco, etc).

koos1958
door koos1958 - Jan 4, 2015 om 18:13
61 Antwoorden / 56 Vragen

Dat weet ik niet, we gaan naar een onbekende plek.

costnix
door costnix - Jan 4, 2015 om 18:50
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als het appartement geen WIFI heeft, heeft een repeater totaal geen zin.

zw
door zwaardvis - Jan 4, 2015 om 18:52
1525 Antwoorden / 51 Vragen

En als het appartement wel wifi heeft, heb je ook geen repeater nodig. Ik neem aan dat het appartement geen villa van een paar honderd vierkante meter is....

pi
door pieterwolters - Jan 4, 2015 om 19:47
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=koos1958 schreef op zondag 4 jan 2015, 18:13]Dat weet ik niet, we gaan naar een onbekende plek.

Een repeater kan werken als je bijvoorbeeld in een deel van het appartement WIFI dekking hebt (bijvoorbeeld het balkon) maar elders in het appartement niet.

Voor je tablet zou je overigens ook je smartphone als wifi hotspot kunnen instellen. Je gebruikt dan de 3G/4G verbinding van de smartphone om op internet te komen. Binnen de EU zullen de kosten hiervan meevallen. Buiten de EU kan je het beste een SIM van een lokale provider aanschaffen.

koos1958
door koos1958 - Jan 4, 2015 om 19:57
61 Antwoorden / 56 Vragen

bedankt allen, gr Dick

macwouter
door macwouter - Jan 4, 2015 om 23:57
825 Antwoorden / 9 Vragen

Beste Koos en Dick (moet kunnen in 2015) koop bij je provider een bundel voor het buitenland en gebruik de hotspot functie van je telefoon zoals eerder hier werd geschreven.

wimmi20
door wimmi20 - Jan 5, 2015 om 13:16
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Heer Wolters,
wel dekking op het balcon, maar niet in een gedeelte van de flat.
Schrijft u.
Staat de modem dan op het balcon ?
Je smartfoon als ontvanger gebruiken van je tablet.
Goed advies.
Alleen nogal duur.
++++++++++++++++++++++++++++++++===========

=pieterwolters schreef op zondag 4 jan 2015, 19:47:
=koos1958 schreef op zondag 4 jan 2015, 18:13: Dat weet ik niet, we gaan naar een onbekende plek.

Een repeater kan werken als je bijvoorbeeld in een deel van het appartement WIFI dekking hebt (bijvoorbeeld het balkon) maar elders in het appartement niet.

Voor je tablet zou je overigens ook je smartphone als wifi hotspot kunnen instellen. Je gebruikt dan de 3G/4G verbinding van de smartphone om op internet te komen. Binnen de EU zullen de kosten hiervan meevallen. Buiten de EU kan je het beste een SIM van een lokale provider aanschaffen.

crewmember
door crewmember - Jan 5, 2015 om 13:26
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Euhh, volgens mij denkt U dat U met een wifi repeater de wifi die U thuis heeft op vakantie kan gebruiken.

Dit kan uiteraard niet, waar haalt de wifi repeater dan zn internet vandaan?

Wifi repeaters zijn er als u binnen het bereik van uw huis wifi (30 meter ofzo) nog een zender aan wilt leggen om het bereik te vergroten naar nogmaals 30 meter om de wifi repeater heen.

Het signaal dat na zon repeater overblijft is trouwens wel traag en van slechte kwaliteit.

Wat U zoekt is een hotspot of dongle. Je kan losse hotspots kopen en dan het lieftst met een simkaart van een provider in het land waar u op vakantie gaat. Anders kost het handen vol met geld.
Let wel op dat je een pre-paid dongle koopt, anders zit je met gigantische kosten als je over je data limiet heengaat. Vul nergens je credit card of rekening info in.

Een andere optie is je telefoon als hotspot gebruiken. Dit kost 24 cent per MB in de EU. (vraag na bij je provider!) Wat neerkomt op een euro ofzo voor een youtube filmpje van 3 minuten.

Als je buiten de EU gaat, gaan de kosten heeeeeel hard omhoog. In China kost een youtube filmpje van 3 minuten kijken bijvoorbeeld al 30 euro op een telefoon hotspot. Ongeveer 10 euro per mb.

ho
door honda98 - Jan 5, 2015 om 15:01
103 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb aan mijn computer winkel gevraagt of wifi repeaters goed waren waar ik als antwoord nee kreeg !wat mij niet verbaasde !
ik heb het nog niet nodig maar nu weet ik het !

sa
door sara47 - Jan 5, 2015 om 22:30
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=koos1958 schreef op zondag 4 jan 2015, 16:33]Ik wil een wifi repeater kopen voor de vakantie, zodat ik in mijn appartement ook kan internetten. Liefst met een ver bereik.
Welk merk zou is dan het beste? Ik wil mijn tablet meenemen.
Kan die ook in stopcontact?

Ik heb in Spanje deze High Power Wireless USB External Adapter gekocht, omdat ik daar geen mobile ontvangst heb.
Werkt geweldig, je moet alleen wel toestemming en een inlogcode van iemand krijgen, verbinding door de usb aansluiting op je tablet, geen stroom nodig.
http://approx.es/Communications/Adaptadores-inal%C3%A1mbricos/APPUSB18DB
De pagina is ook in het Engels