bo
door boxster Jul 30, 2005 om 09:12
Computers & telefonie

Ik wil van kpn af, maar kan dit???

ten eerste wil ik erbij vermelden dat"direct adsl van kpn"ook van mij afkomt,(dit is een vervolg)

na de afgelopen week de hele week zowat geen internet te hebben gehad vanwege het feit dat kpn met de lijn aan het werk was, om onze snelheidsproblemen op te lossen.

Het is voor hun moelijk om te erkennen dat het probleem aan hun ligt, want ze zeggen er aan het begin altijd bij:"meneer als het probleem aan u kant blijkt te liggen , zijn de kosten voor uw rekening".

dit is al de tweede keer dat het aan hun ligt, ik heb al 2 modems gehad in 4 maanden dat ik nu bij direct-adsl van kpn klant ben.

service, ho maar!!!!!

Tot nu toe zijn ze met de adsl lijn bezig, en dit terwijl ik alweer een telefoontje ontvangen heb met:"meneer het is nu opgelost".

niet dus, en terwijl ik zie bij 10.0.0.138 dat ze steeds van bandbreedte verwisselen(system info).

en nu komt het: als ik de oude modem van de buren er achter knup, is de snelheid bijna goed.

laten we zeggen dat ik tevreden zou zijn als de snelheid van deze modem, op mijn modem ook zo zou zijn.

Maar hoe kan het nou dat er verschillende snelheden zijn met 2 verschillende modems, vreemd, of moet ik mijn modem resetten ofzo??

Goed, ik ben dit hele gedoe van bellen, mailen, klagen, zeuren nu zo zat, dat ik zo snel mogelijk van kpn af wil, en ik denk dat dat toch zou moeten kunnen, gezien ze zich niet aan hun kant van de overeenkomst houden.

Wie kan me hier goede raad geven??

kpn laat alleen iets van zich horen als ze zelf benadeelt zijn, verder niet.

En ik laat me toch niet voor de zoveelste keer schofferen door een callcentermedewerker, pff tís goed zeg!!

sja......als ik bijvoorbeeld planet zou willen, moet ik natuurlijk wel een telefoonlijn hebben, waarvoor ik weer bij kpn moet zijn, maar ok, kpn is dan ook een telecombedrijf en geen provider.

ik weet het ook niet meer

394 3 Rapporteer

user123
door user123 - Jul 30, 2005 om 09:45
1346 Antwoorden / 3 Vragen

De kern van het probleem is een trage en onstabiele verbinding wanneer ik het goed lees.

Wanneer u een ander modem van de buren gebruikt is de snelheid (bijna) goed. Het is dus aan te nemen dat de settings van de modem niet juist zijn, of dat het modem niet fris is.

U heeft al twee andere modems gehad (enige service heeft u dus toch wel gehad) maar deze werken volgens u ook niet goed.

Een aantal vragen :

- welk modem heeft u precies
- hoe is deze aan de computer aangesloten (usb / ethernet)
- welk abo heeft u
- hoe meet u de snelheid ?

bo
door boxster - Jul 30, 2005 om 10:06
1 Antwoorden / 2 Vragen

speedtouch 580, dat is ook een wireless modem, maar dat gedeelte gebruik ik niet en staat ook niet geconfigureerd,dus externe gebrukers zijn het ook niet.

de bekabeling is door een monteur zelf gedaan, en achteraf nog gecheckt door een comp. speciaalzaak, en dit moet dus goed zijn.

de centrale ligt hier nog geen 500 meter vandaan en kan dus ook niet het probleem zijjn.

Ik heb direct-adsl-BASIC, 3200 kilobit per seconde/768 up

momenteel draai ik op de modem van de buurman want op mijn modem heb ik geen line sink, vreemd he??

de snelheid meet ik d.m.v. www.theake.con

                                       internetten.nl, speedtest.nl en mordax.nl

genoeg diffirentie om op een goed gemiddelde te komen.

hoe zou ik die modem moeten resetten of anders instellen?

megaman
door megaman - Oct 10, 2005 om 23:54
17 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet waar je woont en of je bij jou de beschikking hebt over breedband internet via de kabel. Ik ben recentelijk overgestapt van ADSL naar Casema internet via de kabel en dat bevalt uitstekend. Goede snelheid en vooral geen KPN meer nodig. Casema regelt zelfs het opzeggen bij KPN. Ik heb ook digitale telefonie via de kabel genomen (met behoud van eigen nummer) en ik ben nu dus zelfs op dat gebied van de KPN af.