De
door Dezebestaatal Sep 12, 2023 om 18:59
Computers & telefonie

Ik wordt gebeld door +3197010269101

Ik wordt de laatste weken dagelijks gebeld door mij onbekende nummers, die allen beginnen met +31 970102 met daarachter verschillende andere cijfers.
Is het mogelijk in 1 x alle nummers die beginnen met +31970102 te blokkeren op mijn iphone?

9822 9 Rapporteer
sira
door sira - Sep 12, 2023 om 19:16
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Nee, je zult ieder (volledig) nummer afzonderlijk moeten blokkeren.

Door wie wordt u dan gebeld? Of neemt u nooit op? U kunt gerust opnemen en luisteren waar het over gaat.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 12, 2023 om 20:03
2069 Antwoorden / Vragen

Nummers van mobiele data abonnementen, dat is dus gespooft, doe je verder niets aan want in een keer blokkeren is inderdaad niet mogelijk. Toch maar eens aanhoren wat ze willen dan, is het Nederlands zit er misschien nog wel een aangifte in.

rj
door rjw Sep 12, 2023 om 20:27
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Wat is dat tegenwoordig toch voor rare gedachtenkronkel door bij alles te denken dat er iets crimineels achter zit. Komt het nooit in je op dat het ook gewoon een fout ergens kan zijn? Of is het weer een gevalletje "zoals de waard is...."?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 12, 2023 om 21:23
2069 Antwoorden / Vragen

Daarom ook even aanhoren. Maar dat ongevraagde telefoontjes over het algemeen ook onwelkom zijn is voor velen wel de ervaring, zeker als je ineens door dat soort vreemde nummers wordt gebeld.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 12, 2023 om 20:50
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Voor de zekerheid zou ik na de link bekeken te hebben geen vertrouwen in dat nummer hebben maar opnemen kan altijd om wat meer te weten te komen.

        uit de  link:

Indien U gebeld wordt door een nummer dat begint met +31970102 dan wordt U gebeld door fraudeurs die gebruik maken van mobile to data transfer. Zij hebben uw telefoonnummer opgekocht van andere criminelen die data gehackt hebben en zodoende lijsten met privicy gegevens hebben.Er valt niet te achterhalen welk nummer in werkelijkheid naar u belt. Het beste is om alle nummers die met deze reeks beginnen te blokkeren in uw telefoon.

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31970102

Gevaarlijk01-03-2023

e-
door e-genius Sep 13, 2023 om 17:28
12 Antwoorden / 1 Vragen

Die site is best wel handig inderdaad, meestal kom je wel achter of het vertrouwen wekt.

<< Het beste is om alle nummers die met deze reeks beginnen te blokkeren in uw telefoon.>>
Ik snap dit deel van uw antwoord niet zo, de beginvraag was juist "hoe kan ik dat doen".
Op deze vraag heb ik helemaal nog geen antwoord gezien. Ik kan het in elk geval niet want heb geen Iphone.
Het antwoord van "@master wim" geeft hetzelfde aan maar zegt ook helaas niets over het HOE.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 13, 2023 om 18:48
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan ook niet allemaal tegelijk.

sw
door swat1500 - Sep 13, 2023 om 09:52
3789 Antwoorden / 0 Vragen

Herkenbaar afgelopen week via de WhatsApp 2x gebeld door soortgelijke nummers. Beiden voorzien van een profiel foto van een mij onbekende jongere dame.
Gezien het nummer betroffen het buitenlandse telefoonnummers.
Terugbellen wordt door mij NIET geadviseerd.
Je bevestigt daarmee alleen dat jou nummer actief is en opent de weg naar nog meer ongewenste telefoontjes.
In WhatsApp zijn deze nummers eenvoudig te blokkeren en met de standaard telefoon App meestal ook.

Ma
door Master Wim - Sep 13, 2023 om 12:33
12 Antwoorden / Vragen

Dat zijn simkaarten met alleen een data abo geen bel abo en die zijn van alle providers

Ma
door Master Wim - Sep 13, 2023 om 12:35
12 Antwoorden / Vragen

Dat zijn simkaarten met alleen een data abo geen bel abo en die zijn van alle providers blokkeren kun je door +31970 in de bloklijst te zetten

ze
door zeemannetje - Sep 13, 2023 om 15:25
120 Antwoorden / 0 Vragen

Stel deze vraag eens bij de politie. Vooral dat deel wat je er mee moet doen.

capteam
door capteam - Sep 15, 2023 om 17:48
44 Antwoorden / 0 Vragen

097 nummers zijn mobiele data nummers, normaal gesproken kun je hier niet mee bellen of sms'en

Franske1958
door Franske1958 - Sep 15, 2023 om 18:54
428 Antwoorden / 2 Vragen

Een paar maanden geleden werd ik ook gebeld door een mij totaal onbekend buitenlands nummer.
Ik nam op met de tekst:  One moment please. En heb mijn telefoon naast een van de speakers van mijn
stereo gelegd en ben verder gaan werken in de tuin. Na ongeveer 15 minuten werd het "gesprek" verbroken.
nadien nooit meer gebeld. Ze waren kennelijk geen fan van mijn zender keuze.