donna
door donna Mar 5, 2014 om 14:27
Computers & telefonie

Ik zoek een goede telefoonprovider

Mijn Vodafone-abonnement loopt over twee maanden gelukkig af. Ik zoek een nieuwe provider en wel een die niet onder Vodafone valt, dus geen Hollands Nieuwe, Sizz en zeker geen Vodafone. Ik heb twee jaar problemen gehad met dat bedrijf en dat vind ik lang genoeg.

Wie is tevreden over zijn/haar provider? Hier op het forum lees ik voornamelijk klachten, maar er zal er toch ook wel eentje zijn die wel afspraken nakomt, waar je wel krijgt wat beloofd wordt?

11244 35 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 5, 2014 om 14:34
11547 Antwoorden / 51 Vragen

In mijn omgeving even rondgevraagd: Simyo, Simpel, en Tele2 komen direct naar voren als providers waar geen problemen mee zijn (geweest). Negatief komen Ziggo, Ben, Vodafone te voorschijn. Maar ieder zijn meug, en "er is geen koe zo bont of er is wel een vlekje op".

Let op dat je bij je nieuwe keuze oplet dat het dekkingsgebied voor jou gebruik oké is. Kijk hoevel minuten/sms, dat je gebruikt. Soms is het verstandiger om een prepaid te nemen, soms een abo. Maar je bent ook voordeliger als je het huidige toestel behoudt, simlock vrij maakt en een sim-only prepaid of abo neemt.

edrick3
door edrick3 - Mar 5, 2014 om 14:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

KPN of T-Mobile.

Geen problemen mee gehad.
Goede klantensservice.

crewmember
door crewmember - Mar 5, 2014 om 14:46
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Ik Gebruik nu al meer dan 4 jaar Hi (Voorheen MTV mobile) en heb nog nooit problemen gehad.

Na aardig wat onderzoek gedaan te hebben bleek dit ook zeker het goedkoopste abbo voor mij bij de A-klasse providers. Dus buiten de goedkope providers (tele2, simyo, Hollands Nieuwe etc om).
1.5Gb data, 300 minuten/sms voor 20euro sim only.

Wat mij vooral aanspreekt:
-Als je over je data limiet heengaan wordt alleen de snelheid gehalveerd, thats it. Geen extra kosten enzo en halve snelheid is nog steeds prima.
-Ik krijg ineens gratis 4g in mn abbo erbij van Hi omdat het kan. (Misschien om hun eigen netwerk te ontlasten?)
-Nog nooit rare hoge kosten op mijn rekening gehad, en ik bel aardig wat in het buitenland.
-Toen ik verplicht van Mtv naar HI over moest hoefde ik 3 maanden niet te betalen voor de moeite. (Er was geen moeite) maar dit getuigd wel van een goede provider vind ik.

Let wel op er zijn ook vast ook zat mensen die wel slechte ervaringen hebben gehad met Hi.

aurora1
door aurora1 - Mar 5, 2014 om 15:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hier al enige jaren probleemloos Simyo (prepaid) met KPN netwerk. Simkaart p.o. in de bus, nummerbehoud ging snel (nog geen week) en met zelfs een tijdelijk nummer, ze melden per mail steeds de stand van zaken. Opwaarderen hoeft niet als je binnen het half jaar tenminste 1 x smst of belt. Je kunt alles via je account regelen, zoals blokkeren 0900 nummers, voicemail uitzetten, internet uitzetten enz.

aurora1
door aurora1 - Mar 5, 2014 om 15:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk ook op vergelijkingssites voor de verschillende tarieven.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 5, 2014 om 15:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Daar kan ik heel simpel over zijn, het is treurig maar waar die bestaat simpelweg niet in Nederland. Althans als je voor 'n abonnement wilt gaan.

Daarom is het mijn inziens verstandiger om voor prepaid te gaan. Met dank aan het internet (wi-fi) zijn er nu legio mogelijkheden om wel betaal met elkaar te communiceren.

En qua prepaid-provider zie hierboven bij aurora1.

holstein
door holstein - Mar 5, 2014 om 16:04
922 Antwoorden / 16 Vragen

Er zal overal wel eens iets fout gaan, maar ik ben prima tevreden met Telfort.
Bereik is overal goed en ik krijg wat me wordt beloofd voor mijn sim only abo.

pi
door pieterwolters - Mar 5, 2014 om 16:10
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Je wilt het waarschijnlijk niet horen, maar ik ben erg tevreden met Vodafone als provider. Heb ook een paar abonnementen elders (voor de kinderen) maar die zijn echt niet beter.

tijger1
door tijger1 - Mar 5, 2014 om 16:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heb al jaren en jaren T-mobile. Nog nooit klachten over gehad.

donna
door donna - Mar 5, 2014 om 17:17
207 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op woensdag 5 mrt 2014, 16:10]Je wilt het waarschijnlijk niet horen, maar ik ben erg tevreden met Vodafone als provider. Heb ook een paar abonnementen elders (voor de kinderen) maar die zijn echt niet beter.

Ja hoor, dat wil ik best horen. Er zullen ook wel tevreden klanten zijn, maar ik hoor daar niet bij. Ik heb pre-paid en abonnement gehad, pre-paid alleen bellen werkte nog wel, al was het bereik lang niet optimaal. Maar met het abonnement bellen + internet heb ik zoveel problemen gehad, het werkte eigenlijk alleen als ik thuis op mijn eigen verbinding zat, maar daar heb ik geen mobiel voor, die wil ik onderweg kunnen gebruiken en dat lukte meer niet dan wel. Ook administratief is het niet zoals het moet zijn en het kost steeds weer heel veel tijd en moeite om het recht te zetten.

me
door mein33 - Mar 5, 2014 om 17:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 5 mrt 2014, 14:34]In mijn omgeving even rondgevraagd: Simyo, Simpel, en Tele2 komen direct naar voren als providers waar geen problemen mee zijn (geweest). Negatief komen Ziggo, Ben, Vodafone te voorschijn. Maar ieder zijn meug, en "er is geen koe zo bont of er is wel een vlekje op".

@mahadma,

Toch makkelijk die glazenbol van u.
Binnen 7 minuten nadat TS de vraag had geplaatst heeft u veel informatie vanuit uw omgeving kunnen verzamelen en ook nog eens uw antwoord geformuleerd en verzonden.

chappeau.

diumenge
door diumenge - Mar 5, 2014 om 18:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=donna schreef op woensdag 5 mrt 2014, 17:17]Ja hoor, dat wil ik best horen. Er zullen ook wel tevreden klanten zijn, maar ik hoor daar niet bij. Ik heb pre-paid en abonnement gehad, pre-paid alleen bellen werkte nog wel, al was het bereik lang niet optimaal. Maar met het abonnement bellen + internet heb ik zoveel problemen gehad, het werkte eigenlijk alleen als ik thuis op mijn eigen verbinding zat, maar daar heb ik geen mobiel voor, die wil ik onderweg kunnen gebruiken en dat lukte meer niet dan wel. Ook administratief is het niet zoals het moet zijn en het kost steeds weer heel veel tijd en moeite om het recht te zetten.

Wij hebben HollandsNieuwe en Ziggo, daarvoor Vodafone en T-mobile. Ik ben zelf absoluut niet ontevreden over Ziggo (gebruikt het Vodafone netwerk), HollandsNieuwe (Vodafone dochter) en Vodafone zelf. Maar ervaringen verschillen natuurlijk en alles wat met Vodafone te maken heeft valt buiten de boot begrijp ik. T-mobile ook niet ontevreden over, maar bereik was minder goed, zou ik persoonlijk niet voor kiezen. Blijft KPN of een dochter of provider die dat netwerk gebruikt over, zijn ook zat klachten over te lezen. Lastige keuze dus ;-)

mahadma
door mahadma - Mar 5, 2014 om 19:06
11547 Antwoorden / 51 Vragen

@Mein33,

als je net een paar buren op de koffie hebt, lukt het wel om wat te vragen. En de glazen bol, tja, met veel vragen is dat ding absoluut onmisbaar.

pi
door pieterwolters - Mar 5, 2014 om 21:17
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=donna schreef op woensdag 5 mrt 2014, 17:17][quote=pieterwolters schreef op woensdag 5 mrt 2014, 16:10]Je wilt het waarschijnlijk niet horen, maar ik ben erg tevreden met Vodafone als provider. Heb ook een paar abonnementen elders (voor de kinderen) maar die zijn echt niet beter.

Ja hoor, dat wil ik best horen. Er zullen ook wel tevreden klanten zijn, maar ik hoor daar niet bij. Ik heb pre-paid en abonnement gehad, pre-paid alleen bellen werkte nog wel, al was het bereik lang niet optimaal. Maar met het abonnement bellen + internet heb ik zoveel problemen gehad, het werkte eigenlijk alleen als ik thuis op mijn eigen verbinding zat, maar daar heb ik geen mobiel voor, die wil ik onderweg kunnen gebruiken en dat lukte meer niet dan wel. Ook administratief is het niet zoals het moet zijn en het kost steeds weer heel veel tijd en moeite om het recht te zetten.

Het enige zinnige advies is dan: kies een willekeurige andere en dan hopen dat het beter is. Alle providers zijn ongeveer even goed. Je hebt hoogstens dat de ene wat slechtere dekking heeft in gebieden waar je regelmatig bent, maar daar staat tegenover dat andere providers die problemen weer elders hebben.

Sjannie Verreijt
door Sjannie Verreijt - Mar 7, 2014 om 12:00
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Donna,
Neem Telfort, veel mogelijkheden, niet duur en goed. Ik ben al ruim 10 jaar klant bij Telfort en ik heb nog nooit een probleem gehad, in het begin was het bereik wat minder, maar ook dat is geen probleem meer, ze gebruiken de lijn van KPN.
Succes.

Groet, s'Jannie

te
door teupie - Mar 7, 2014 om 12:07
4 Antwoorden / 0 Vragen

Wat je eigenlijk wil weten is wat je bereik van een of je provider is waar jij woont.
Kijk hier eens..
We kijken te veel naar de ene euro korting per maand, maar krijgen er vaak heel veel ellende bij die niet in euro's te beschrijven zijn. Neem een provider die een (zeer) goede dekking heeft in jouw woon en werkgebied dan heb je al 90% van je plekken gecoverd.

Als je dat hebt uitgezocht, ga dan verder kijken naar de kwaliteit van de klantenservice, de bundels, de modellen etc.. Zelf zat ik bij Tringgg wat Simyo geworden is en ben ik super blij mee. (Wel sim only).

Robinmobile is ook zeker een aanrader

Succes.

te
door teupie - Mar 7, 2014 om 12:08
4 Antwoorden / 0 Vragen

http://opensignal.com/coverage-maps/Netherlands/

https://www.robinmobile.nl/ng

sn
door snorrewim - Mar 7, 2014 om 12:19
7 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Donna, kijk eens op GSMWEB.NL een neutrale bemiddelaar met de beste aanbiedingen. Zelf neem ik altijd een Telfort SIM-only abonnement (en koop mijn eigen telefoons). Aan 300 minuten p.m. heb ik ruim voldoende, maar er zijn allerlei variaties en bundels. Mijn vrouw heeft idem, maar neemt er een SMS-bundel bij. Problemen? Wel eens gehad met Telfort, maar dat lost GSMWEB dan weer voor me op. Netwerk van Telfort is idem als KPN, dus uitstekende landelijke dekking. Succes!

sa
door sanne1 - Mar 7, 2014 om 12:19
47 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb al 7 jaar een abonnement bij Telfort, en nog nooit heb ik problemen ondervonden.
Ook is er nooit een moment geweest dat ik geen bereik had.
Dit in tegenstelling tot mijn familie, die T-Mobile abonnementen met internet hebben.
Deze provider zou ik dus nooit nemen.

Vreindelijke groet, Sanne

pi
door pimpelmees_1 - Mar 7, 2014 om 12:36
3 Antwoorden / 0 Vragen

Neem Simyo, perfect netwerk via KPN, goede klantenservice en ruime keuzemogelijkheid..( www.simyo.nl )

aa
door aaunited - Mar 7, 2014 om 13:17
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een logische gedachte om de provider te blaimen, maar heb jij je kaart ook geprobeerd in een ander toestel. Wellicht ligt het probleem bij de 3G antenne in het apparaat. Laat dat eens nakijken. denk dat ze dat bij Vodafone wel laten doen bij de reparatieafdeling.

tijger1
door tijger1 - Mar 7, 2014 om 13:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=aaunited schreef op vrijdag 7 mrt 2014, 13:17]Het is een logische gedachte om de provider te blaimen, maar heb jij je kaart ook geprobeerd in een ander toestel. Wellicht ligt het probleem bij de 3G antenne in het apparaat. Laat dat eens nakijken. denk dat ze dat bij Vodafone wel laten doen bij de reparatieafdeling.

Dat is zeker bedoeld als grapje? Dan komt hij terug met een barst er een hoge rekening. Daar staat Dynafix om bekend.

mahadma
door mahadma - Mar 7, 2014 om 13:49
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Zelfs als je de telefoon met foto ervan en advocaat bij je daar afgeeft sta ik er nog niet van te kijken dat ze zouden kunnen beweren dat er een barst in zat.

pk49
door pk49 - Mar 7, 2014 om 14:56
243 Antwoorden / 2 Vragen

na verschillende providers te hebben gebruikt heb ik nu een Sim only abonnement via United Consumers genomen bij provider Youfone.De goedkoopste abonnement met 50 minuten,sms en 500 Mb is 6 euro per maand.De tarieven willen wel eens fluctueren.Bij mijn weten een van de goedkoopste providers.Ik heb het nu 6 maanden en het werkt perfect.Effe lid worden van United Consumers,kun je tevens je zorg en je verzekeringen door hen laten regelen.Ben er zeer tevreden over.

wi
door wirie - Mar 7, 2014 om 15:01
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb al een aantal jaren een abonnement bij Simyo ( www.simyo.nl ) Ben daar zeer tevreden over .
Geen gezeur , goedkoop , alles gemakkelijk te overzien via "mijn simyo" en maandelijks de mogelijkheid om je account bij te stellen . De verbinding gaat via het KPN netwerk , dus goed .
Je moet wel je eigen mobieltje kopen , maar ja dat is ook een voordeel vind ik
Groetjes en succes ; Wiert

da
door davert - Mar 7, 2014 om 15:11
19 Antwoorden / 7 Vragen

beste donna,ik heb jaren geleden ook veel problemen met vodafone gehad,als ik nu die naam alleen al zie wordt ik niet goed,zit nu alweer bijna 3 jaar bij t mobile,geweldig!goed bereik,klantvriendelijke mensen,m pa van 77 heb ik gezegd er ook bij te gaan,die zit er inmiddels ook alweer n jaar bij en is ook erg tevreden,mooi is ook als je een 2jarig abbonnement hebt kan je 4 maanden voor hij verlopen is al een nieuwe telefoon nemen,wat ik dus in november heb gedaan(officieel is mijn abbonnement nu pas net 28febr verlopen,met de t mobile app kan ik precies zien hoeveel mb,bel minuten enz...nog heb,ben zeer,zeer tevreden,goeie service altijd bereik,ik zou geen andere provider meer willen,groetjes en succes met je keuze

je
door jet4280 - Mar 7, 2014 om 15:27
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik zit zelf al vele jaren bij de Hi van de KPN.
Ik ben zeer tevreden en heb altijd en overal bereik.
Zit nu ongeveer een jaar of 12 bij de KPN Hi daarvoor had ik verschillende andere providers en dat was een ramp.
Zelfs op onze bosrijke camping in Noord Brabant heb ik bereik en ander mensen met verschillende andere providers hebben daar geen bereik.
Je betaald misschien iets meer maar het gemak dat je ervan hebt.
Ik heb nooit problemen en nu heb ik sinds 3 jaar ook Internet op de telefoon en ook daarover alleen maar lof. Mij krijgen ze niet meer weg bij de hi.

Groetjes van Thea

jo
door josephus a.a. - Mar 7, 2014 om 16:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb al jaren een < + pakket > van Ziggo . Hierin zit ook de telefoon .Bevalt mij prima . Goedkoop en betrouwbaar.
Groeten Sjef

na
door nadine4 - Mar 7, 2014 om 19:26
6 Antwoorden / 2 Vragen

Simyo

sepke2008
door sepke2008 - Mar 7, 2014 om 19:26
191 Antwoorden / 47 Vragen

Al jaren klant bij Vodafone en Simyo (KPN) en bij beide geen problemen en in mijn ervaring vergelijkbaar. Wel merk ik dat in het buitengebied de dekkingsgraad verschilt. De ene keer is Vodafone dan beter en de andere keer Simyo(KPN).

Overigens heb ik ook goede ervaring met Dynafix, binnen 5 werkdagen toestel terug en goed gerepareerd.

Maar vaak lees je natuurlijk de slechte ervaringen. Zover mij bekend zijn er drie netwerken in Nederland namelijk Vodafone, KPN en T-Mobile.

gallito
door gallito - Mar 7, 2014 om 21:28
479 Antwoorden / 66 Vragen

Ik hoor niemand over ' Bliep' terwijl die wordt genoemd door de Consumentenbond.
Kijk daarom ook eens op hun site www.bliep.nl

lu
door lucyl - Mar 7, 2014 om 21:32
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook al 10 jaar Telfort in het begin had ik binnen in huis slecht bereik na telefonisch contact gaven ze dat toe maar er werd aan gewerkt de ontvangst was hier in de buurt matig,maar het bereik is al heel lang weer prima moet over 3 maanden mijn ABO verlengen en dat doe ik weer voor 2 jaar 150 belminuten en 100 sms jes heb ik genoeg ,heb geen internet maar WiFi via wifispot voor 6.27 per maand is dus betaalbaar. Mij bevalt het uitstekend.

natuurmens
door natuurmens - Mar 10, 2014 om 10:54
158 Antwoorden / 4 Vragen

De beste dekking heeft KPN is de ervaring dus een provider die daar gebruik van maakt je kunt op vergelijking site voldoen de aanbod vinden ik heb op TV gezien waar je voor 30 euro onbeperkt sms bellen en internet of het goed is week ik .

mariodings
door mariodings - May 25, 2014 om 11:24
40 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=pk49 schreef op vrijdag 7 mrt 2014, 14:56]na verschillende providers te hebben gebruikt heb ik nu een Sim only abonnement via United Consumers genomen bij provider Youfone.De goedkoopste abonnement met 50 minuten,sms en 500 Mb is 6 euro per maand.De tarieven willen wel eens fluctueren.Bij mijn weten een van de goedkoopste providers.Ik heb het nu 6 maanden en het werkt perfect.Effe lid worden van United Consumers,kun je tevens je zorg en je verzekeringen door hen laten regelen.Ben er zeer tevreden over.
Fijn dat je tevreden bent. Dan vooral niet naar je rekening kijken en je internet uit houden.

Cookies
door Cookies - May 25, 2014 om 11:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@mariodings: blijf je bezig met oude topics bumpen?