guadalajara
door guadalajara Apr 26, 2005 om 02:28
Computers & telefonie

Ik zoek nog anti-spy programma´s. Maar welke?

Hallo ieder op dit forum

Heb mijn systeem sinds kort weer opgebouwd.

XP met Norman-Virus en Norman-firewall. Werkt prima. Heb op aanraden van Norman ad-aware SE geinstalleerd en dat werkt tot op heden ook goed (geen conflicten).  Nu schijnt dus CWShredder ook mooie aanvulling te zijn. Is dat ook zo?

Verder zou ik mss nog een anti-spy programma erbij moeten hebben dat ook meteen opstart en rommel tegenhoudt.(spywareguard???)

Zijn andere programma´s zoals erunt, hijackthis(?), ccleaner ook goed? Heb ze wel eens gezien, maar vaak richten ze meer schade aan dan het oplost.

Graag zou ik van de specialisten ;) hun visie willen weten. En ook welke programma´s niet samen door een deur kunnen.

groet,

Kicok

557 6 Rapporteer

aenigma
door aenigma - Apr 26, 2005 om 04:19
260 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Kicok,

In principe kunt u gebruik maken van een onbeperkt aantal
antispyware-programma's. Er zullen zich niet snel conflicten voordoen.
Met bijv. Ad-aware en Spybot S&D kunt u scannen naar spyware op uw
systeem, met deze programma's kunt u spyware dus opsporen en
verwijderen. Ook CWShredder valt hieronder, al is die specifiek gericht
op de CoolWebSearch-varianten van spyware. SpywareGuard en
SpywareBlaster (van dezelfde maker) geven real-time bescherming en
voorkómen de installatie van spyware.

Ik zou u echter vooral willen wijzen op Microsoft's Antispyware, dat
beiden doet, dus zowel scannen als real-time protectie, Dit programma
is nu in de beta-fase en zal in de toekomst ook gratis blijven. Het is
uitgebreid en dient wel goed ingesteld te worden, maar biedt wel veel
veiligheid. U kunt het vinden op:

Microsoft AntiSpy (alleen voor XP)

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=321cd7a2-6a57-4c57-a8bd-dbf62eda9671&displaylang=en

Het biedt ook bescherming tegen opstart-toevoegingen en BHO's (Browser Help Objects, toevoegingen aan Internet Explorer).

Een ander bekend programma is Spysweeper, deze is echter niet gratis:

http://www.webroot.com/

CCleaner is geen antispyware-programma, maar wordt gebruikt om bijv
overbodige bestanden te verwijderen (zoals
internetcache/history/cookies, tijdelijke bestanden, enz). Ook handig.

Hijackthis wordt gebruikt om uw systeem langs verschillende methodes te
scannen en zo schadelijke processen en dergelijke op te sporen. Dit is
meer een programma voor ervaren gebruikers en het wordt veel gebruikt
voor analyse van uw systeem door anderen (u ziet het veel op forums).

Hopelijk heeft u aan dit (lange) verhaal iets.

vr. gr.

mv
door mvv - Apr 26, 2005 om 08:15
2 Antwoorden / 0 Vragen

zelf gebruik ik hitman pro zijn allemaal verschilende progama's onder 1 knop is ook gratis te downloaden

holstein
door holstein - Apr 26, 2005 om 08:39
922 Antwoorden / 16 Vragen

Je krijgt nu allemaal tips van allerlei programma's en die zijn vaak wel goed, maar kan je mijn gebruikservaring geven met de volgende programma's........
Spybot Search & Destroy / Ad-Aware SE Personal, beide als spyware zoekers, zeg maar en Spyware blaster die in principe een muurtje zet tegen spyware.
Heb CW Schredder er ook op, maar misschien met deze andere programma's er op wel overbodig...........
Staat ook veel info op het beveiligingsforum waar ik destijds veel info vanaf heb gehaald dat was aanbevolen door de wat meer doorgewinterde comp.kenners en daar doe je zeker je voordeel mee !

guadalajara
door guadalajara - Apr 26, 2005 om 13:35
9 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt voor de reacties allereerst!

Voorlopig denk ik dat ik Spywareguard (realtime) erbij ga nemen en CWshredder.

Als aanvulling wat ik nu al heb (zie boven)

Ik neem ook niet teveel van die programma's.

Als iemand zegt nou dat moet je er ook  nog bij hebben dan hoor ik dit graag.

groet

KicoK

deheugden
door deheugden - Apr 28, 2005 om 22:00
41 Antwoorden / 37 Vragen

ben zelf tevreden over de microsoft beta antispyware

ol
door oldenburger_1 - May 6, 2005 om 16:27
3 Antwoorden / 1 Vragen

probeer deze eens www.hitmanpro.nl hier staat alles wat je nodig hebt.